Help - Search - Members - Calendar
Full Version: The Unit....
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Dagrummet
Pages: 1, 2, 3
Serg. Backström
Ny Amerikansk serie om SF i USA Premiär 7/3 på CBS, ja jag vet inte kul alls. Men om det blir som med Over There att någon lägger upp avsnitten på t.ex. Piratbukten eller mininova.org så blir man ju inte direkt missnöjd.... fun_icon_nana.gif

Nedan följer en snabb info om serien:
"From Executive Producers David Mamet and Shawn Ryan, THE UNIT is an action drama that follows a covert team of Special Forces operatives as they risk their lives on undercover missions around the globe, while their families maintain the home front, protecting their husbands’ secrets. Jonas Blane leads the Unit on missions out in the field and is responsible for taking new recruit Bob Brown under his wing. The Unit includes Jonas, Colonel Tom Ryan, Mack Gerhardt, Charles Grey, Hector Williams and Bob Brown, all highly skilled, trustworthy, brave and dependable soldiers whose ability to rely on each other is what creates their brotherhood. Jonas’ wife, Molly, is the base matriarch who comforts and counsels the other wives as they cope with the fear and uncertainty they experience when their husbands leave home. Molly and Tiffy Gerhardt, a wife hiding her own dark secrets, help Bob’s pregnant wife, Kim, acclimate to the stress of her new secret life."

PS. på CBS.com finns en liten preview.
Daniel_M
QUOTE (Serg. Backström @ Mar 3 2006, 17:52 ) *
Ny Amerikansk serie om SF i USA Premiär 7/3 på CBS, ja jag vet inte kul alls. Men om det blir som med Over There att någon lägger upp avsnitten på t.ex. Piratbukten eller mininova.org så blir man ju inte direkt missnöjd.... fun_icon_nana.gif

Nedan följer en snabb info om serien:
"From Executive Producers David Mamet and Shawn Ryan, THE UNIT is an action drama that follows a covert team of Special Forces operatives as they risk their lives on undercover missions around the globe, while their families maintain the home front, protecting their husbands’ secrets. Jonas Blane leads the Unit on missions out in the field and is responsible for taking new recruit Bob Brown under his wing. The Unit includes Jonas, Colonel Tom Ryan, Mack Gerhardt, Charles Grey, Hector Williams and Bob Brown, all highly skilled, trustworthy, brave and dependable soldiers whose ability to rely on each other is what creates their brotherhood. Jonas’ wife, Molly, is the base matriarch who comforts and counsels the other wives as they cope with the fear and uncertainty they experience when their husbands leave home. Molly and Tiffy Gerhardt, a wife hiding her own dark secrets, help Bob’s pregnant wife, Kim, acclimate to the stress of her new secret life."

PS. på CBS.com finns en liten preview.

Jätte tack för tipset, Hoppas att det blir en bra serie

Mvh /D
Serg. Backström
Så har då första avsnittet dykt upp på mininova.org fun_icon_nana.gif clap.gif fun_icon_nana.gif clap.gif
Daniel_M
QUOTE (Serg. Backström @ Mar 8 2006, 10:16 ) *
Så har då första avsnittet dykt upp på mininova.org fun_icon_nana.gif clap.gif fun_icon_nana.gif clap.gif

Har inte hunnit se det ännu, So Please no spoilers.

För då... 5.gif
david_88

Jag har fixat det första avsnittet däifrån, och självklart funkar inte bilden.. Bara vit ruta med ljud..

Det kan ha med mina inställningar att göra, eller så e det skit kvallite.

Bara jag som har problemet?
QuizQuoz
Nope. Fungerar felfritt för mig.
odenmedic
Bra forsta avsnitt......recomenderad. Aven min fru gillade den (som hatade overthere)

/A
FkN
QUOTE (david_88 @ Mar 8 2006, 18:19 ) *

Jag har fixat det första avsnittet däifrån, och självklart funkar inte bilden.. Bara vit ruta med ljud..

Pröva VLC media player
david_88
QUOTE (Fk Nordin @ Mar 8 2006, 20:06 ) *
QUOTE (david_88 @ Mar 8 2006, 18:19 ) *

Pröva VLC media player

Gjorde det, och det fungeradefelfritt.. Mycket bra första avsnitt.. Se det!
FkN
Såg första avsnittet igår. Helt klart godkänt.

Msgt Blanes enskilda framryckning i flygplanet kanske inte var så jätte realistiskt... men men, ser fram emot nästa avsnitt!
Serg. Backström
Håller helt och hållet med föregående talare angående den taktiska framryckningen i planet, dock tyckte jag att det var ett bra första avsnitt som lovar gott inför framtiden.
Daniel_M
QUOTE (Serg. Backström @ Mar 9 2006, 10:15 ) *
Håller helt och hållet med föregående talare angående den taktiska framryckningen i planet, dock tyckte jag att det var ett bra första avsnitt som lovar gott inför framtiden.

så har även jag avklarat första avsnittet, Är väl inte gör impad men kvaliten finns där och lovar gott inför kommande avsnitt.

Såg att översättargruppen på www.undertexter.se påbörjar textning av serien.
Fu Dahlberg
Sett första avsnittet...

nja... känns lite väl mycket spörschel över det... mer A-team än Delta force...

men det var snygga bildsekvenser, speciellt i hans gatlopp i flygplanet...
knaZen
Helt okej.
Men lite fjanteri var det så klart.
Bara det inte spårar ut som Ultimate Force gjorde. Eller läggs ner som Over There.
Hultberg
Blir säkert bra om de tonar ner den töntiga bad ass attityden som mest gör det hela ganska larvigt.

Har svårt att tänka mig att man inte skulle ha skottsäker väst och hjälm vid stormning av ett flygplan t ex. Och även om han inte hade egen utrustning borde det gått att låna till sig både väst och hjälm med tanke på den mängd soldater och poliser som svärmade runt omkring.

Och varför i all världen gick han in ENSAM i planet?
Skuggan
stod det inte i inledningen att serien är baserad på boken "Inside Delta force"?
hursomhelst så tycker jag första avsnittet var helt ok...
dock fans det ju vissa "hollywood effekter" med som sagt tidigare (typ detdär med att utan skydd whatsoever gå in ensam i ett plan med bara en pistol när man vet att det både fins bomb och skurkar där)
709
Var inte helt imponerad. Fast det var ju ingen riktig, lång Pilot, bara ett första avsnitt där persongalleriet och hemlighetsmakeriet skulle etableras.

Ska bli intressant att se vad för sorts grejor de ska ut på. Ifall serien lever så länge. Lite såpavarning var det ju i absolut sista scenen med Chefen...

Precis som Over there så lär den väl spelas in i USA, fast låtsar vara ute i världen. Det är vad jag tycker är nästan roligast i såna här serier. + lite dokumentärfilmsekvenser inblandat på stora styrkor, flyg och fartyg som inte alls har lika bra kvalitet som filmen i övrig...

(På tvtorrents.com så finns det mesta uppe fort och de fungerar alltid. Inga strul för mig.)
drmagoo
Tycker serien påminner lite om filmen "Spartan"...

Verkar nästan som en ny trend att "special forces" ska vara känslokalla och rakt på sak.

Inte särskilt imponerad av skådespelet, verkligen torrt...

Men det verkar vara en skön serie om man bara vill fördriva tiden...
cf112
Någon som vet "körschemat" i staterna? Går det ett avsnitt i veckan? Inväntar avsnitt två på mininova...
Hornet
1 i veckan nästa är i morgon.
cf112
QUOTE (Sandqvist @ Mar 13 2006, 11:15 ) *
1 i veckan nästa är i morgon.

Lysande! Ser fram emot fortsättningen. Var det pga. medverkan i The Unit som David Palmer i 24 blev mördad? Blev lite tankefel ett par gånger när jag som gammalt inbitet 24-fan helt plötsligt såg presidenten/ex-presidenten springa med draget vapen... Malajn.gif
david_88
Ja, jag tror det. fasst man lär ju inte få veta säkert
drmagoo
Intressant artikel hos cnn om serien:
CNN
Dies irae
Avsnitt 2 är nu ute på mininova
drmagoo
QUOTE (Dies irae @ Mar 15 2006, 13:25 ) *

Ganska bra avsnitt, men tycker inte serien har tagit sig så mycket än.

+ såg ni det blå partytältet ?
david_88
QUOTE (drmagoo @ Mar 15 2006, 19:08 ) *
QUOTE (Dies irae @ Mar 15 2006, 13:25 ) *

Ganska bra avsnitt, men tycker inte serien har tagit sig så mycket än.

+ såg ni det blå partytältet ?

Såg andra avsnittet precis..

Var såg du ett partytält? antal minuter in i filmen?
Dies irae
Ett par minuter in i avsnitt 2 skjuts det med ett vapen försett med kikarsikte.
Var det en G41 man ser? Eller?

drmagoo
QUOTE (david_88 @ Mar 15 2006, 23:50 ) *

ca 29 min in i avsnittet, ses väldigt kort stund i högra hörnet när kameran håller på att panorera ...
Hornet
QUOTE (Dies irae @ Mar 16 2006, 08:36 ) *

[img]http://remtek.com/arms/hk/mil/g41/g41.gif[/ig]

Det är väll en PSG1 eller?

Dies irae
QUOTE (Sandqvist @ Mar 16 2006, 11:15 ) *
QUOTE (Dies irae @ Mar 16 2006, 08:36 ) *

Det är väll en PSG1 eller?

Ja, jag har ingen aning..
Sytare
@Dies Irae
Vapnet i fråga som du ser ter sig vara ett ett PSG-1
ID Punkter:
Pipa, rak pipa utan flammdämpare eller harmonizer (bara PSG1 och HK SR9 som har det)
Inga fasta riktmedel (de prickskyttevapen jag känner till från HK och som bygger på G3 har fasta riktmedel, utom just PSG 1)
Kikarsiktesmontaget (Unikt för PSG1 bland HK's prickskyttevapen)
kolven med justerskruvar (PSG 1 och Hk SR9 TC)
Handskyddet med montagepunkter för trebensstöd (PSG 1 och HK MSG90)
Dies irae
QUOTE (Sg Toll @ Mar 16 2006, 12:24 ) *
@Dies Irae
Vapnet i fråga som du ser ter sig vara ett ett PSG-1
ID Punkter:
Pipa, rak pipa utan flammdämpare eller harmonizer (bara PSG1 och HK SR9 som har det)
Inga fasta riktmedel (de prickskyttevapen jag känner till från HK och som bygger på G3 har fasta riktmedel, utom just PSG 1)
Kikarsiktesmontaget (Unikt för PSG1 bland HK's prickskyttevapen)
kolven med justerskruvar (PSG 1 och Hk SR9 TC)
Handskyddet med montagepunkter för trebensstöd (PSG 1 och HK MSG90)

Japp, vi fastslår att det hela handlar om ett PSG-1.
knaZen
Nåja, bra avsnitt var det i alla fall! 5.gif
akula
QUOTE (drmagoo @ Mar 16 2006, 08:36 ) *
QUOTE (david_88 @ Mar 15 2006, 23:50 ) *

ca 29 min in i avsnittet, ses väldigt kort stund i högra hörnet när kameran håller på att panorera ...

Närmare 30 minuter, men visst finns det där. Varför inte, först rädda världen, sedan snacks och mingel i partytältet.

/A
Skuggan
sjysst, ingen DÅLIG miss med partytältet, dessutom verkar det sitta någon där och dricka från en flaska med sugrör typ biggrin.gif clap.gif
ArreliuS
Hehe, kameramannen var inte tillräckligt snabb i sitt ryck tillbaka ^^ Trevligt avsnitt dock.
Daniel_M
Då ligger 3:e avsnittet ute på mininova.

http://www.mininova.org/tor/259369 fun_icon_nana.gif
Dies irae
QUOTE (Daniel_M @ Mar 22 2006, 12:58 ) *
Då ligger 3:e avsnittet ute på mininova.

http://www.mininova.org/tor/259369 fun_icon_nana.gif

fun_icon_nana.gif clap.gif fun_icon_nana.gif
olaevil
Jepp igår fick jag se serien live i HDTV format hemma.Lite skillnad med Bio-ljud och 53 bredis TV :P

Tycker serien är ganska bra faktiskt.Annars så kämpar jag mig igenom Prisonbreak serien där Peter Stormare är med.Ganska bra den också.Ligger några delar efter..

MVH
Olaevil
Daniel_M
QUOTE (olaevil @ Mar 22 2006, 15:12 ) *
Jepp igår fick jag se serien live i HDTV format hemma.Lite skillnad med Bio-ljud och 53 bredis TV :P

Tycker serien är ganska bra faktiskt.Annars så kämpar jag mig igenom Prisonbreak serien där Peter Stormare är med.Ganska bra den också.Ligger några delar efter..

MVH
Olaevil

Prisonbreak är kanon, Fattar bara inte varför serien hoppar så som den gör i USA.

Först 13 avsnitt, sen två uppehåll.. Och så håller det på, Tyvärr även med Lost mfl.

Har du nån bra förklaring?
Hultberg
QUOTE (Daniel_M @ Mar 22 2006, 15:21 ) *

MVH
Olaevil

Prisonbreak är kanon, Fattar bara inte varför serien hoppar så som den gör i USA.

Först 13 avsnitt, sen två uppehåll.. Och så håller det på, Tyvärr även med Lost mfl.

Sweeps. I USA gör man undersökningar på vem som tittar på vad, när och hur mycket etc. Alla vill då givetvis ha högt sweep antal på just sin serie. Så man gör uppehåll och strax innan sweepmätningen kör man igång några avsnitt. På så vis har man större chans att den utsvultna publiken tittar och man ökar sina sweeps.

Ger bättre budgetar, man placeras på listor etc. Ibland gör man även det för att dra ut på en säsong, man har helt enkelt inte avsnitt att visa varje vecka så man måste ha uppehåll för att klara hela säsongen.
Daniel_M
QUOTE (Hultberg @ Mar 22 2006, 15:30 ) *
QUOTE (Daniel_M @ Mar 22 2006, 15:21 ) *

MVH
Olaevil

Sweeps. I USA gör man undersökningar på vem som tittar på vad, när och hur mycket etc. Alla vill då givetvis ha högt sweep antal på just sin serie. Så man gör uppehåll och strax innan sweepmätningen kör man igång några avsnitt. På så vis har man större chans att den utsvultna publiken tittar och man ökar sina sweeps.

Ger bättre budgetar, man placeras på listor etc. Ibland gör man även det för att dra ut på en säsong, man har helt enkelt inte avsnitt att visa varje vecka så man måste ha uppehåll för att klara hela säsongen.

Ahha, känns troligt.. Damn Yankees banghead.gif
olaevil
QUOTE (Daniel_M @ Mar 22 2006, 08:21 ) *

MVH
Olaevil

REKLAMPENGAR ? Och troligtvis hålla spänningen uppe.Jag har spelat in dom avsnitten jag missat så jag är på 11 delen nu.
mvh
Olaevil
FkN
Lite OT men det sjuka med Prison Break är att när avsnitt 13 gick på trean i måndags så gick avsnitt 14 i USA.

Därefter tar PB paus i Sverige till "Hösten", och dvdn med hela första säsongen hinner släppas innan dom börjar sända det igen.
Daniel_M
QUOTE (Fk Nordin @ Mar 22 2006, 19:09 ) *
Lite OT men det sjuka med Prison Break är att när avsnitt 13 gick på trean i måndags så gick avsnitt 14 i USA.

Därefter tar PB paus i Sverige till "Hösten", och dvdn med hela första säsongen hinner släppas innan dom börjar sända det igen.

Därför är det underbart med www.mininova.org (avsnitt 15 ligger där nu)
Sytare
VARNING SPOILER

*suck* de är visst stålmän ändå. Inga västar någon gång...

Kanske är dumt, med det är retsamt. Bara att titta på bilden jag la in, killen kommer direkt från gymmet, och han bär väst...
Dies irae
Del 4 The Unit e ute på mininova.. fun_icon_nana.gif
SISU
Hittar ingen del 4 där !?
odenmedic
Bra avsnitt happy.gif Frun ger 4 av 5 mojliga banan_rock.gif
Sgt1clHansson
Baa.... Den här serien är ju skräp !
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.