Svensexor skall vara kul.. men givetvis ha ett litet inslag av förnedring, dock litet..
Den bästa jag varit på hittills var jag bestman på :P
Dagen började med att individen i fråga bryskt buntades ihop till ett gaffatejpat paket till stor glädje för den stundande möhippan som fanns i närheten. Därefter vidtog transport till en rondell ca 5km från stadens centrum där ett liiiitet liiitet tält stod. I tältet fanns det:
1st Stringtrosor
1st ruskigt tajt topp
1st Minimal, tajt, vit, kort kort kjol
1st Flaska Bacardi
1st Kuvert.
Offret kläddes av och klämdes in i tältet...
Sedan var det väääälidgt lugnt ett tag till tältet började röra på sig ungefär som att någon klädde på sig, eller snarar försökte klä på sig där inne. I kuveret kunde man för övrigt läsa.
"Är du inte frukostmatsalen på hotell X inom 15 minuter kommer X Pappa (som är polis) att gå ut på radion att sjukhuset ringt att någon från akutpsyk rymt med följande signalement och klädsel" (offret var väl medveten om att detta var en klart verklig möjlighet med tanke på olika tidigare händelser)
Efter det vidtog en snabb och ganska stressad löpning genom vår stad en trevlig lördagsmorgon. Många flanörer fick sig ett skratt..
Väl framme på hotellet åts det frukost, offret kläddes i Röda Byxor, Wall Street skjorta, Clubblazer, scarf, vita loofers samt Vega mössa. Sedan transport för samtliga till lokala segelklubben där ett antal segelbåtar (laser vill jag minnas) låg och väntade. Våtdräkt på och regatta hela förmiddagen, och kom inte och säga att tävlingsinstinkt och prestige inte existerar i goda vänners lag.
Därefter transport till lokala kallbadhuset för hyrd bastu, öl, champagen och massa annat.
Sedan ut till en lokal på en udde där middag var uppdukad. Offret var nu mäkta nöjd men var orolig för mitt och en kompis ständiga tittande på klockan. Det var i detta läge och under den långa planeringen klart uttalat att "Ja vill fan inte ha strippa".. Nåväl vi reser oss upp, jag ger kompisen 2000 i cash och pekar mot dörren, och han piper ut. Samtidigt appliceras "offret" till lämplig stol medelst stora starka karlar samt handfängsel, han strippas och sitter med ögonbindel i "birthsuit" (det var kallt, uppenbarligen

) Musiken dånar på och in dundrar två strippor, offret som inte ser något är duktigt vansinnig (något om ett löfte om inga strippor till sin blivande fru) När massa juck osv skett så tas offrets hand och sätts i skrevet på ena strippan. Sekunderna senare slits ögonbinden av och han inser att det som buktar i hans hand är inget annat utrustningen på en av hans bästa vänner för dagen rejält "transad" med kjol, lösbyst m.m.
Därefter vidtog grappa/whiskey/öl/gin tonic drickande enligt normal rutin. På det hela taget en bra svensexa där alla hade kul, där offret förnedrades en smula och där vi lyckades bryta vårt "stripplöfte" samtidigt som samtliga av manligt kön i bekantskapskretsen slapp sova på soffan kommande veckan på grund av ovilja från möhippan.
GMY