QUOTE (BJE @ Mar 15 2006, 22:34 )

QUOTE (Skuggan @ Mar 15 2006, 22:19 )

hur som helst är sträckan betydligt äldre än Råda basen, min gisning är tidigt 60 tal eller tom tidigare.
dvs inte nåt som byggts i samband med Rådas utbyggnad till BAS 90.
Nej, eftersom fickorna längs den vägen för det mesta är mindre än de "Viggen-fickor" som Bas 90-baserna fick så är den uppenbarligen äldre än så. Däremot så lär den ha ingått i Råda-Såtenäs bansystem.
det är möjligt, dock ligger den ungefär 3 mil från rådabasen och ca 5km från Såtenäs, så troligast är att den tillhör(t) såtenäs...
men tack iaf, har fått någorlunda svar på vad det förmodligen är iaf

råda känner jag till mycket bättre, så där vet jag ganska exakt vart bakom osv ligger (dock vet jag inte vart uom ligger, men det kan jag nog ta reda på)
hur är det med hasslösa? vet att Hasslösa och Hovby är förbundna via landsvägen mellan lidköping och skara (har inte koll på vägnummret där) och att det tills för några år sedan fans iaf 4 stora "hangarer" (modell välvda plåtskjul, törebodabågar?) där dörrarna svängdes upp (kanske inte ens var för flyg, minnet säger att dörrarna var för små) samt en likadan hangar (står fortfarande kvar) vid Hovby (i bakre området där det fans värn, baracker, matsal (plåtskjul) samt massa annat... (ligger precis vid taxibanan och har 4st STORA fpl fickor som numera försetts med bullervallar på 3 sidor)
tror jag har ett par bilder från det området på Hovby (som numera är till 80% rivet)
[edit]
lägger till lite bilder, blågul får säga till om de är A: för stora, B: visar hemliga saker (fans inga skyltar vad jag kunde se)
ledningsbarrack? SK16? Hangar/Törebodabåge? Vad är detta?
det är militärt iaf, men som synes är det "maskerat" för att se civilt ut, fönstren är ju inte riktiga (bara ramar som är fastspikade på fasaden för att likna fönster)
satt några "brandutr" skyltar på dörrarna..
det sista huset ligger ca 150m från banänden och granne med en brukshundsklubb.
fans lite värn mm i skogen bredvid (igenväxt det mesta dock)
så, vad exakt föreställer bilderna?
Detta är Hasslösa.Tidigare tillhörigt Filip Blå och inget annat. Numera till sålt till civila intressen, förarutb likn.