Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Personalbutik/Regementsbutiker
SoldF.com Forum > Materielverket - Vapen, Materiel, Fordon och Utrustning, C The Swede > Materielplatsen
tinhead
Pga denna post http://forum.soldf.com/index.php?showtopic=20550
Samt att jag var förbi på I19 där personalen berättade att det är nästan tomt (jag var där på fel tid för att komma in)

Så undrar jag om personalbutikerna är påväg att försvinna?
För litet underlag kanske?
Eller dom som höll i verskamheten har tröttnat?

Har ni märkt av något?
johanp
På I19 fick de iaf inte längre konkurrera mot civila affärer med bl.a. knivar, därav en minskning av de produkterna. På LG är det minst lika bra som för 3år sen.

edit: LvReg har en liten som jag bara besökt en gång(i sommras) och därav kan jag inte säga något om utvecklingen av den, men de har mest(bara?) uniformspersedlar där.
bushman
vet åtminstone tre i västra götaland som lever och frodas.
dock är det väl lite upp till varje regemente (eller vapenslag) att upphandla kontrakt med div firmor om leveranser.

vissa av dem säljer enbart "underkläder" medan andra får milisshopen att likna en rysk livsmedelsbutik under 70-talet.
Pego
Personalbutiken på P4 kommer inte att ha någon försäljning längre, anledning till detta är enligt rykten att FMLOG tycker att detta tar för stor tid av verksamheten....
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.