Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Bokrea 2006
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Dagrummet
M203
Snart dags för årets bokrea! Tipsa om fynd i denna tråd!

Som trådskapare får man föregå med gott exempel och tipsar då om följande. (OBS, har ej läst den själv, rekommendationen bygger på goda recensioner och det fina priset!)

Gulag, Applebaum, Anne, (ISBN 9113013122)
http://tracker.tradedoubler.com/pan/Tracke...=campaign_19267

/P
Diver
Rekommenderar följande bok - "Svenska slagfält".
Recension
Ett av flera ställen där man kan hitta boken. Bokrea

Bra bok för den som vill allmänbilda sig om de viktigaste slagen, för svensk del genom seklerna. Rikt illustrerad.
109 Eken
Lär dig spela luftgitarr

banan_rock.gif
Kn Glock
QUOTE (M203 @ Feb 19 2006, 14:09 ) *

Som trådskapare får man föregå med gott exempel och tipsar då om följande. (OBS, har ej läst den själv, rekommendationen bygger på goda recensioner och det fina priset!)

/P

Den har jag nyligen läst(Inköpt på förra årets rea tror jag).

FN1.gif FN1.gif FN1.gif FN1.gif FN1.gif
Summa 5 blå baskrar

Rekommenderas
Fanjunkar´n
Den här boken finns på bokrean. SLAV.

Nazer, Mende & Lewis, Damien :

Tänk dig att du som barn rövats bort från din familj, sålts som slav och under hot och misshandel tvingats arbeta från tidig morgon till sen kväll, dag efter dag, år efter år…

Trots att nyhetsprogrammen ibland upplyser oss om att slaveri fortfarande existerar i världen känns detta avlägset och ofattbart. I Mende Nazers autentiska levnadsberättelse kommer människan nära och slavens öde blir fattbart.
Vinter
Jag får tipsa om alla böcker skrivna av Douglas Coupland, han har en sjuk förmåga att skriva bra böcker som ofta är bandbrytande.

Ett exempel är boken Generation X som blev ett begreppet.
http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=0349108390&s=1

Hittar man någon av Couplands böcker på rean så har man gjort ett fynd, vågar jag lova.
Vysotskij
QUOTE (Kn Glock @ Feb 19 2006, 15:52 ) *
QUOTE (M203 @ Feb 19 2006, 14:09 ) *

/P

Den har jag nyligen läst(Inköpt på förra årets rea tror jag).

FN1.gif FN1.gif FN1.gif FN1.gif FN1.gif
Summa 5 blå baskrar

Rekommenderas

Verifieras.
Danne
Bland annat:

Hitlers Ubåtskrig Del 1-5.

Länk till del 1

Istället för 230-245kr/styck så ligger de nu på 49kr/styck.

Lade beställningen i förrgår och ser nu att några redan är slut ( 3 delar). Verkar dock som mina kunde läggas undan och är nog därmed bland de bästa kapen jag lyckats med på en bokrea.

Förutom Adlibris så har Bokus en extra kampanj, utöver rean där man bjuder på frakten
scattergun
The complete encyclopedia of knives......hmmmmmm....måste ha....[Zombie droool]
Flamdämpare
Ska leta efter: Det stora vansinnet av Pierre Clostermann. För de oinvigda, Det är en fransk jaktpilots hårda liv under i RAF:s tjänst under mitten och den senare delen av WWII.
BA02
Var inne och handlade lite böcker idag.

Såg då att de hade Bravo två noll för några tior...har för mig att den har varit efterlyst i en annan, gammal tråd. Jag var inne i en Bokia-butik
lanrezac
SS ondskans mäktiga redskap av Guido Knopp
ISBN: 91-85377-24-4

säljes under rean för 98kr och jag kan verkligen rekommendera den

BA02

59 kr på Åhléns. Rena fyndet !!
sleget
QUOTE (Danne @ Feb 23 2006, 11:04 ) *
Bland annat:

Hitlers Ubåtskrig Del 1-5.

Länk till del 1

Istället för 230-245kr/styck så ligger de nu på 49kr/styck.

Lade beställningen i förrgår och ser nu att några redan är slut ( 3 delar). Verkar dock som mina kunde läggas undan och är nog därmed bland de bästa kapen jag lyckats med på en bokrea.

Förutom Adlibris så har Bokus en extra kampanj, utöver rean där man bjuder på frakten

Hmm, har hela serien, inköpt till fullpris via MHB. blink.gif
Har inte läst ut ettan än, ganska mycket fakta att hålla reda på men annars bra skrivna så långt som jag tjuvkikat i dem.

Köpte annars en bok igår, militärflygets historia för 179 spänner.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.