Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Tips på bra biofilm
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Dagrummet
Status quo
Vill ni ha se en jäkligt bra film, se München (Munich Internet movie database). Jag satt fängslad i 2 timmar och 44 minuter. Lika så var tjejen som inte är ett dugg intresserad av internationella konflikter och har för vana att somna så fort vi kollar på film dry.gif

Absolut ingen snabb actionrulle, utan en relativt realistisk thriller med exakt den råa verklighet jag gillar att se i sånna filmer. Om ni inte vet vad ni ska se på bio framöver.. se München!
kalpdal
QUOTE (Status quo @ Feb 19 2006, 08:18 ) *
Vill ni ha se en jäkligt bra film, se München (Munich Internet movie database). Jag satt fängslad i 2 timmar och 44 minuter. Lika så var tjejen som inte är ett dugg intresserad av internationella konflikter och har för vana att somna så fort vi kollar på film dry.gif

Absolut ingen snabb actionrulle, utan en relativt realistisk thriller med exakt den råa verklighet jag gillar att se i sånna filmer. Om ni inte vet vad ni ska se på bio framöver.. se München!

Får väl göra mig besväret att se på den då jag har laddat hem den.
cf112
Ladda hem??? Men FY FY FY!! saint.gif
Kn Glock
Härligt realistiskt fippel med vapen.
Magnus
Tycker filmen var sådär, är lite besviken. Skall nog se den en gång till.

Tycker att explosionerna var snyggt gjorda.
Ringo
...Lika så var tjejen som inte är ett dugg intresserad av internationella konflikter och har för vana att somna så fort vi kollar på film dry.gif

Känner igen situationen med sovande flickvän när det vankas film. Ska ta med henne på München imorrn och kolla om det du säger stämmer happy.gif
Status quo
QUOTE (Ringo @ Mar 3 2006, 18:38 ) *

...Lika så var tjejen som inte är ett dugg intresserad av internationella konflikter och har för vana att somna så fort vi kollar på film dry.gif

Känner igen situationen med sovande flickvän när det vankas film. Ska ta med henne på München imorrn och kolla om det du säger stämmer happy.gif

hahaha man kan ju göra som jag, sitta och förklara VARFÖR dom skjuter varandra, med vilka vapen och på vilket sätt, samt analysera de olika taktiska aspekterna i genomförandena.. ja det är konstigt att jag inte är singel tongue.gif
Kaliber600
München aegde. Bara... kände för att bidra med min högst värdefulla åsikt, eller nåt. :P
Steken
Tyvärr så råkade jag se München, det var bland det sämsta jag sett på väääldigt länge. Gav upp och sket i att titta på andra halvan av filmen. Så långtråkig rulle har jag sällan varit med om.

"Låt oss tala i ca 1 timme innan vi spränger honom, ja bra idé" Mindre snack mer skjuta!
Var lite som en porrfilm med handling, den är bara ivägen man vill liksom se, ja ni vet. Man visste ju att det skulle komma explosioner men det var inte värt väntan.

Det enda jag kan ge den är den innledde starkt men ungefär samtidigt som gänget åkte iväg för att utföra sitt uppdrag föll hela filmen sen gick det bara utför.

Sen förstod jag inte riktigt varför alla talade sina respektiva språk i filmen förutom Israelerna som talade engelska, ska de andra tala arabiska, italienska, tyska och vad det nu var kunde ju dom ha talat hebrieska.

Vill jag se dessa etniska grupper döda varandra så tittar jag bara på nyheterna istället.
Kaliber600
Sen förstod jag inte riktigt varför alla talade sina respektiva språk i filmen förutom Israelerna som talade engelska, ska de andra tala arabiska, italienska, tyska och vad det nu var kunde ju dom ha talat hebrieska.

En teori på det, som visserligen är mycket okvalificerat gissningsarbete, är att det (särskilt då filmen utspelade sig) fanns en hel del invandrade israeler och de infödda var i minoritet - tror att det fortfarande är lite så idag - och då kan man ju förklara det som att engelskan lätt blir ett umgängesspråk.

Menmen, bara en gissning (om än med lite bakgrundsinfo).
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.