Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Legionskontrakt
SoldF.com Forum > Kasern - Militära Forum, C Krook > Pliktverket
Frixos
jag känner en som jobbar som löjtnant på Amf 1 och han berättade om något Legionskontrakt.. Någon som vet mer om det?
andersk
QUOTE (Frixos @ Feb 18 2006, 10:23 ) *
jag känner en som jobbar som löjtnant på Amf 1 och han berättade om något Legionskontrakt.. Någon som vet mer om det?

legionskontrakt... menar du främlingslegionen ?
Plut.Sjv.AQ
och om du menar Franska främlingslegionen så tror jag att det har begåtts ett lagbrott.
Rätta mig om jag har fel, men visst är det inte tillåtet att rekrytera för utländska styrkor i Sverige?
The Swede
QUOTE (Plut.Sjv.AQ @ Feb 18 2006, 16:12 ) *
och om du menar Franska främlingslegionen så tror jag att det har begåtts ett lagbrott.
Rätta mig om jag har fel, men visst är det inte tillåtet att rekrytera för utländska styrkor i Sverige?

Visa mig lagbrottet.
Var någonstans skriver Frixos att löjtnanten i fråga bedrev rekrytering?

The Swede
Frixos
QUOTE (Plut.Sjv.AQ @ Feb 18 2006, 16:12 ) *

Nej det är inte Franska främlingslegionen.. Det är något inom SVERIGE... Jag har försökt nå honom de senaste 3 dagarna men hans telefon är inte på :S
Hornet
Legions kontrakt i Sverige?

SFL here i come ph34r.gif

Jag har aldrig hört något sådant...
simon
Kan det vara Kustjägarnas Insatskompani (kompani?) som åsyftast?
Peter_PB
Han menade nog Sergeants-kontrakt.. De flesta båtchefer jobbar ett år med att utbilda nästa kull som instruktörer etc.

Legionskontrakt? OMG.. banghead.gif
Hornet
Han pratar om BFA altså Förstärknings soldater?
Frixos
QUOTE (simon @ Feb 18 2006, 18:11 ) *
Kan det vara Kustjägarnas Insatskompani (kompani?) som åsyftast?

Mm tror det är det..
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.