Snabeldraken
Feb 17 2006, 13:45
Ja jag tänkte jag skulle ta reda på vilket uttryck vi helst väljer då vi sagt något viktigt!
Isabelle_apnea
Feb 17 2006, 13:51
QUOTE (Snabeldraken @ Feb 17 2006, 13:45 )

Ja jag tänkte jag skulle ta reda på vilket uttryck vi helst väljer då vi sagt något viktigt!

Personligen tycker jag om. "Slut, frågor? Försent. Försvinn!" (sen beror det ju på situationen)
-Isabelle-
Skuggan
Feb 17 2006, 14:19
"Frågor på det" eller "slut frågor" brukar det ju bli i militära sammanhang...
håller man lektion så vet jag en som använder "Är ni med" som slut på VARJE mening....
dvs, så fort han säger något och avslutar meningen så kommer det osvikligen ett "är ni med?"
hysteriskt roligt tycker iaf jag
Bappelsinmannen
Feb 17 2006, 14:47
Repetera!
-"Slut, frågor" blev det. Sonen på 4 struntar oftast i mig i alla fall så avslutningen är oavsett vilket oftast OVERKILL! :P
Det kan ooomöjligt vara några frågor på det!
"Är ni fortfarande kvar?"
Kanske inte så snäll mot en del pers, mest civilister, men dom har lärt sig :P
hellbeck
Feb 17 2006, 15:28
En gammal hedelig "Chop, Chop" brukade få benen att röra på sig......
Och för övrigt anser jag att Åland tillhör Sverige.
Hotel Charlie One
Feb 17 2006, 16:50
När jag lämnar ett rum brukar jag avsluta med ett "se till att...".
Kan fyllas på med "städa", "diska", "iordningställa", "röja upp" eller motsv.
Det allra roligaste är när man uppmanar någon att fortsätta det de redan håller på med. :P
Mina arbetskamrater börjar se ut såhär
Laurell
Feb 17 2006, 17:25
QUOTE (Pal_nyPC @ Feb 17 2006, 16:37 )

Den är jävligt het.

"För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras" Cato
?
stefanf
Feb 17 2006, 18:14
"typ" och "liksom" är bra användbara ord. Jag tycker man ska stoppa in dom så ofta det går i meningar. Helst i tid och otid, och särskilt när meningen inte alls handlar om någon typ av typ, eller innehåller någon som helst jämförelse eller referens.
Hans Engström
Feb 17 2006, 18:48
Röstade på 'Verkställ', men den är förvisso mest användbar när man get en order.
'Då fastställer vi det' använder jag ofta.
Amfibieslusken
Feb 17 2006, 18:53
"Från jordens yta, försvinn" eller "På mitt kommando, bubbelibubb, verkställ *lång konstpaus* Bubbelibubb"
sleget
Feb 18 2006, 10:59
Jag bad er inte, jag BEORDRADE ER!
Kollergorna gillar det inte alls.
Rokare
Feb 18 2006, 12:00
Har väl blivit ett och annat "sätt iväg" eller "sätt av" genom...
"Bubbeli bubb, bubbelibubba.. Tid till förfogande.. XX sekunder.. Sätt iväg!!"
eilesmannen
Feb 18 2006, 12:03
Det som jag oftast anväder, vid en diskution där mot parten inte vill ge sig.
"E de uppfattat??" BRA.
Fungerar även vid barn och hustru uppfostran.
ArreliuS
Feb 18 2006, 16:02
Hade en kapten som alltid avslutade med "Här då va.." Många imitationer av detta uppkom så småningom.
Själv så hade man tidigare att alltid avsluta med "typ".
Lockwed
Feb 18 2006, 18:05
Jag tycker "slut, frågor?" är den bästa, men kan inte någon förklara för mig varför alla yoff får en blick som om dom vill bita skallen av en om man faktiskt råkar ha en fråga också?
Bappelsinmannen
Feb 18 2006, 19:06
QUOTE (Jimbo @ Feb 17 2006, 17:32 )

"För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras" Cato
?
Et tu Brute?
//Nisse
Fu Frippe
Feb 18 2006, 19:36
-"jaha, gick/går det bra eller som gick/går det som vanligt?"
Använder den ofta i jobbet när någon skall (bort)förklara varför det blev som det blev...
gislemark
Feb 18 2006, 21:18
När min barn gör "dumheter" (händer alltför ofta) brukar ett Högt och uttdraget LEEEK UPPHÖÖÖÖR Funka fint.!!!
krysspejlat_mål
Feb 19 2006, 01:15
"Var det svar på frågan?" Helst då när ingen direkt fråga har ställts. Ger en härligt överlägsen touch på allt som har sagts innan.
eilesmannen
Feb 19 2006, 11:20
QUOTE (gislemark @ Feb 18 2006, 21:18 )

När min barn gör "dumheter" (händer alltför ofta) brukar ett Högt och uttdraget LEEEK UPPHÖÖÖÖR Funka fint.!!!
F*n vad bra, har tatt den till mig.
Kommer helt klart att användas med ett tillägg: "AVBRYT!!!!"
Caprice
Feb 19 2006, 13:19
Kan ju hända att man ibland använder "schnell schnell schneeeeelllll" ,med reservation för stavningen
Annars använder jag mest "ja ja, du får göra som du vill för det gör du i alla fall".
"...and that's the way the cookie crumbles!"
De gånger jag håller föreläsning eller liknande (oavsett om det är en officel föreläsninge lelr jag bara förklarar något hemma mm) så brukar det sluta så här:
*paus* (kollar, så att jag är i slutet) ehhh *paus* (funderar om det är något jag glömt) öhhh, Ja, frågor?
Någ gång då och dp så petar jag in ett "dåså". Om detb är något viktigt som jag har förberett mig för länge så blir det ett riktigt avslut a la Och det var allt från mig...... etc
QUOTE (gislemark @ Feb 18 2006, 21:18 )

Good one, ska prova med den ett tag

. Röstade på "Framåt!" eftersom det har hänt (allt oftare) att det uttrycket använts därhemma efter instruktioner om rumsstädning etc.
*Lång konstpaus* "Vem har gett er fikarast igen ?"
HrH
Sgt 1cl HuggyBear
Feb 27 2006, 22:55
Röstade på "Slut frågor" men anser för övrigt att en lämplig avslutnings fras i frivkretsar är
"Lottae delenda necce est..."
GMY
C 2.a pjäs
Feb 28 2006, 11:33
"frågor på det kan det omöjligen vara" tycker jag om.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.