Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Hur stor chans?
SoldF.com Forum > Kasern - Militära Forum, C Krook > Pliktverket
Jonne
Jag var och mönstrade i Kristianstad igår och det gick följande:

Muskelstyrka: 8
Fysiskarbetsförmåga: 9
Hörsel/Syn: 9/9
Hälsogrupp: A
Psykolog: 8,7
Inskrivningsprov: 6
Jägartest: Ja

Vad jag undrar är om mina resultat räcker för att bli kallad till förtest/extramönstring till FJS el KJ?
Enligt min inskrivningsförättare hade jag goda chanser eftersom jag hade bra resultat. Det enda som inte gick så bra var inskrivningsprovet men FJS har sin gräns på en sexa. Så jag undrar nu om mina chanser är goda? Ni som har lite koll och kanske upplevt det själv får gärna svara.

P.s Är luftburen befäl på K3 en jägarutbildning?
hellbeck
QUOTE (Jonne @ Feb 14 2006, 16:41 ) *
Jag var och mönstrade i Kristianstad igår och det gick följande:

Muskelstyrka: 8
Fysiskarbetsförmåga: 9
Hörsel/Syn: 9/9
Hälsogrupp: A
Psykolog: 8,7
Inskrivningsprov: 6
Jägartest: Ja

Vad jag undrar är om mina resultat räcker för att bli kallad till förtest/extramönstring till FJS el KJ?
Enligt min inskrivningsförättare hade jag goda chanser eftersom jag hade bra resultat. Det enda som inte gick så bra var inskrivningsprovet men FJS har sin gräns på en sexa. Så jag undrar nu om mina chanser är goda? Ni som har lite koll och kanske upplevt det själv får gärna svara.

P.s Är luftburen befäl på K3 en jägarutbildning?

På "P.S" är svaret JA. Det är en jägarutbildning. På övrigt kan jag inte svara
Peter_PB
Sök!

Det beror väl helt på hur många som söker, konkurrensen för just din kull. Det är nog ingen på forumet som vet? Hade liknande betyg som dig, och kom in.
Jonne
QUOTE (Peter_PB @ Feb 14 2006, 17:05 ) *
Sök!

Det beror väl helt på hur många som söker, konkurrensen för just din kull. Det är nog ingen på forumet som vet? Hade liknande betyg som dig, och kom in.

Jag sökte in till både FJS och KJ vid mönstringen. Mitt mål är att komma till FJS förtest. Hoppas nu att konkurrensen inte är så hög.
Airborne_87
Sitter i precis samma sits. Vad jag hörde av min inskrivningsförättare så är det färre ansökande än vanligt och att de "behövde" mer ansökande. Det är ju bara bra
Jonne
Det var ju bra nyheter! Vet du när man får svar om man har blivit antagen till extramönstring?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.