Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Första guldmedaljen!!
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Markan (off topic)
Pages: 1, 2, 3
Skuggan
fun_icon_nana.gif fun_icon_nana.gif fun_icon_nana.gif fun_icon_nana.gif fun_icon_nana.gif

det var fanimig på tiden biggrin.gif
dessutom var det ju en liten joker att Guldet kom i just damernas sprintstafett (inget förhandstips direkt)

baskern av för damerna.
Skuggan
och nu är det guld i herrarnas sprintstafett också!!!!
2 guld för sverige idag ! biggrin.gif
fun_icon_nana.gif fun_icon_nana.gif fun_icon_nana.gif fun_icon_nana.gif fun_icon_nana.gif fun_icon_nana.gif fun_icon_nana.gif fun_icon_nana.gif fun_icon_nana.gif fun_icon_nana.gif fun_icon_nana.gif fun_icon_nana.gif fun_icon_nana.gif fun_icon_nana.gif fun_icon_nana.gif fun_icon_nana.gif fun_icon_nana.gif
alfie
Får väl plocka av baskern för herrarna nu också... guld direkt efter!
APC-mannen
SÅ JÄKLA SKÖNT!!!!!!

clap.gif clap.gif
Fanjunkar´n
ETT TILL!!!!! fun_icon_nana.gif fun_icon_nana.gif fun_icon_nana.gif fun_icon_nana.gif fun_icon_nana.gif fun_icon_nana.gif
stefanf
Och helt plötsligt blev OS intressant igen. clap.gif
APC-mannen
QUOTE (stefanf @ Feb 14 2006, 12:15 ) *

Nää... Var inte någon sådan medgångssupporter nu... smile.gif Nu måste jag ju hålla mig kvar framför tv:n för att få njuta av den svenska nationalsången. Alltid lika vackert! Och alltid lika mycket gåshud.
alfie
Gåshud är bara förnamnet!!
APC-mannen
Har någon sett om kungen är på plats i Turin?
hellbeck
QUOTE (APC-mannen @ Feb 14 2006, 12:39 ) *
Har någon sett om kungen är på plats i Turin?

Kungen bangade Turin...............
eilesmannen
VA e dé OS????
Nestor
Så SKALL det se ut!

fun_icon_nana.gif clap.gif fun_icon_nana.gif clap.gif fun_icon_nana.gif clap.gif fun_icon_nana.gif clap.gif fun_icon_nana.gif clap.gif banan_rock.gif
stefanf
QUOTE (APC-mannen @ Feb 14 2006, 12:22 ) *
QUOTE (stefanf @ Feb 14 2006, 12:15 ) *

Nää... Var inte någon sådan medgångssupporter nu... smile.gif Nu måste jag ju hålla mig kvar framför tv:n för att få njuta av den svenska nationalsången. Alltid lika vackert! Och alltid lika mycket gåshud.

Ha ha, nä, det är bara att man känner sig så uppgiven när dom skjuter bort sig, kommer fyra eller femma, eller tycker det var "kul att vara där".
Härligt när dom ("Vi" smile.gif ) vinner.
rhdf
Strålande fun_icon_nana.gif

hörde om damguldet på väg hem på lunch, och sen när man sitter och dricker kaffe så kommer nyheten om herrarnas banan_rock.gif
Steken
Imorgon (onsdag) börjar ju OS på riktigt när ishockeyn drar igång. Skulle vara världens hetaste grej om Tre Kronor vann guld.
APC-mannen
QUOTE (Steken @ Feb 14 2006, 14:12 ) *
Imorgon (onsdag) börjar ju OS på riktigt när ishockeyn drar igång. Skulle vara världens hetaste grej om Tre Kronor vann guld.

Ja det skulle ju vara för bra för att vara sant. Jag hoppas verkligen, men Kanada och Tjeckien är nog snäppet hetare. Men visst, mer eller mindre osannolika resultat inom hockeyn har ju förekommit. Hörde t.ex. talas om något land som fick oväntat spö av ett visst Vitryssland för några år sedan. Tyvärr minns jag inte längre vilket land det var...

Jag håller givetvis tummarna för Tre Kronor, man har ju sett fram emot detta hockeykalas ett bra tag nu. 1100 imorgon drar det igång i alla fall.

TILLÄGG: Lirade precis en match i NHL 06, Sverige slog Kazakstan med 11-2. Kan meddela att Henke Lundqvist gjorde bort sig big time två gånger, med följden att Kazakstan kunde peta in returer hur enkelt som helst. Daniel Alfredsson blev matchens stjärna med 5 mål och 3 assist. Så det ser ju onekligen bra ut inför morgondagen. smile.gif
alfie
kanske skulle traska ner till spel butiken och sätta en slant på 11-2 då...
cf112
Grattis till dom 2 gulden!!

Och grattis damkronorna som spräckte Kanadas nolla (8-1)...
madog
Så jävla typiskt! Hade lite längre lunch idag och tänkte sova en stund och när jag vaknade hade jag precis missat loppet! banghead.gif
BARBIE
Äntligen!! Det vra på tiden!
Sljivovica
"Henke" lär vara nyckeln till guld,
han börjar få viss vana på det.. vissel.gif

(Fasen vet om inte Rangers plockar
bucklan också..)
syte johansson
Heh, se vad man kan hitta på nätet:
Vi är bäst i världen. Vi är bäst i världen. Vi har slagit Norge 2-0 på skidor. Det er alldeles otroligt. Vi har slagit Norge – Norge, vikingars hemland, Olav den Hellige, Henrik Ibsen, Fritiof Nansen, Roald Amundsen, Kåre Willoch, Ari Behn. Vi har slagit dem allihop. Vi har slagit dem allihop.
Dobberman
Kazakstan....kan bli farligt som fan det........

IZZ NICCEEE....
Jelzin
Måste säga att jag är impad av Björn Linds spurt i slutet. Sicken växel han lägger i... ser ut som han ska lyfta! fun_icon_nana.gif

Jelzin - worthy.gif smile.gif - Björn + alla andra hjältar

clap.gif
Liqi
QUOTE (rille116 @ Feb 15 2006, 11:48 ) *
Kazakstan....kan bli farligt som fan det........

//..bild..//

IZZ NICCEEE....

Nu har de i alla fall spräckt nollan.
DJÄVLIGT snöpligt dessutom!

edit: tog bort bilden
The Swede
Brons till Anja i störtlopp
APC-mannen
Blev ju inte 11-2 som jag "förutspådde", men det kändes ju inte SÅ långt ifrån.
Nestor
detta kan ju utveckal sig till en riktigt skaplig medaljskörd.
The Swede
Silver till Anna-Karin Olofsson i skidskytte sprint. fun_icon_nana.gif
109 Eken
värsta ketchupeffekten ju clap.gif
stefanf
OS-Silver i damhockey! clap.gif
alfie
okej att Canada är bra men ska inte de spela sin semi innan de kan slå Sverige i finalen? :P
lucky luke
Ha! Hoppas ni får stoppa tillbaka det där i halsen, ingen trodde ju tydligen på damerna före USA-matchen heller!
alfie
QUOTE (lucky luke @ Feb 17 2006, 19:51 ) *
Ha! Hoppas ni får stoppa tillbaka det där i halsen, ingen trodde ju tydligen på damerna före USA-matchen heller!

Självklart hoppas jag att Sverige vinner, tyckte mest det var kul att os silvret var klart efter segern i semin... därav smileyn...
NisseNord
Hoppas bara att tjejerna nu inte känner sig så nöjda så de inte orkar ge allt i finalen.
lucky luke
Verkar ju så! Såg just intervju med Rooth "Vi vet ju att vi har medalj i alla fall"

Hoppas dom byter intsällning innan matchen...
cf112
Tja vad säger man...
En riktigt spännande match som gjorde att jag ändrade inställning
till damhockey.
Stort grattis så långt!
Darkwand
Sjukt bra målvaktspel
SR sporten om Svenska målvakten

Ordnar damkronorna guld så fixar väl flygvapnet hemtransporten ?
stefanf
Självklart vill också jag att dom ska vinna guld. Men låt oss vara realistiska. smile.gif

Ang. rubriker om OS. Aftonbladet fick faktiskt till det riktigt kul:
"Tre Koner-Ryssland 0-5". biggrin.gif
sleget
Kim Martín clap.gif

Å de andra osså föståss!
ArreliuS
Usch ja, det var längesen man satt som på nålar på detta sättet. Kim räddar ju verkligen matchen och alla de offringar som görs. Helt fantastiskt.
stefanf
Och mer medalj till Anja. Lite surt, trodde faktiskt det skulle bli mer än brons. Nåja, medalj som medalj. smile.gif
ArreliuS
QUOTE (stefanf @ Feb 18 2006, 16:23 ) *
Och mer medalj till Anja. Lite surt, trodde faktiskt det skulle bli mer än brons. Nåja, medalj som medalj. smile.gif

Jo det trodde hon nog själv också. Det syntes lång väg att hon inte var nöjd. Och en knäckt stav bekräftar nog det ^^
Mech.Inf
2-1 mot USA, en riktig nagelbitare. Starkt av Sverige att klara 4min i numerärt underläge fem mot tre. clap.gif

Mer klockrent blir det av Wikegårds klockrena kommentarer: "Hatcher är som ett glidande utedass, sådär ska han inte få gå..." (om jag minns rätt)
lucky luke
Wikegård är chef
Liqi
Wikegård är den ende jag hört som lurar i sig själv att en 8-1-förlust kan skyllas på domaren. Den andra 8-1-förlusten i samma kvartsfinalspel dessutom...
stefanf
Läggmatch ikväll?

Aftonbladet om Bengt-Åke
hellbeck
MAn blir ju lite småförbannad av sådant betende.... sad.gif
APC-mannen
QUOTE (lucky luke @ Feb 19 2006, 20:12 ) *
Wikegård är chef

Man skulle ju kunna starta en egen tråd där Wikegård-uttryck diskuteras. Jag tycker han är lite småjobbig, har en onödigt kaxig attityd som inte riktigt klär honom. Men visst, han fäller ju en del kontroversiella kommentarer som skapar publicitet, vilket kanske är tanken från hans sida.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.