Vildmannen
Feb 13 2006, 07:17
Att skadeskjuta en jaktkamrat är illa. Är han dessutom advokat är det definitivt obra :P
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1...ousRenderType=6
Bappelsinmannen
Feb 13 2006, 07:23
Han blir iallafall historisk, normalt sett så är det ju presidenter och vicepresidenter som bli skjutna!! :P
sleget
Feb 13 2006, 08:06
Om det hade vart Busch så kanske han hade trott att en jur. kand. var ett sorts rådjur?
Påminner litet granna om kaninjägare Lindemann på Gotland.
Magnus
Feb 13 2006, 13:37
Han har garanterat gett Conan, Leno och Letterman material att skämta om i ett halvår framöver.
Nestor
Feb 13 2006, 16:03
Högvilt? :P
Tur att inte Cheney fick en hjärtinfarkt, han har ju dokumenterade hjärtproblem, när han sköt sin jaktkompis, då hade väl Cheney stämt sin jaktkompis för framkallande av fara för annan.
Vildmannen
Feb 14 2006, 08:35
QUOTE (Magnus @ Feb 13 2006, 13:37 )

Han har garanterat gett Conan, Leno och Letterman material att skämta om i ett halvår framöver.
"Senast en vicepresident drog vapen mot en medmänniska var 1804 när Aaron Burr, Thomas Jeffersons vicepresident, sköt skarpt mot finansministern Alexander Hamilton under en duell i Weehawken, New Jersey."
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1...ousRenderType=3
109 Eken
Feb 14 2006, 09:16
Steken
Feb 14 2006, 11:38
Det här var faktiskt en av de roligaste nyheterna på länge, skrattade bra gott åt detta när jag såg det på tv.
Guns don´t kill people, Dick Cheney kills people.
trinity
Feb 14 2006, 12:49
enligt svenska wikipedia så saknade han dessutom vapenlicens för hagelbössan. Snyggt jobbat,
QUOTE (trinity @ Feb 14 2006, 12:49 )

enligt svenska wikipedia så saknade han dessutom vapenlicens för hagelbössan. Snyggt jobbat,
Trodde inte amerikanerna hade licenskrav på samma sätt. Någon som vet vilka licenregler som gäller det aktuella vapnet?
109 Eken
Feb 14 2006, 14:58
Varför kommer jag att tänka på låten "Lawyers, guns and money" av Warren Zevon
Verkar som om "offret" i fråga mår sämre..
CNNHan har tydligen också varit "inblandad" i anklagelser om "korruption" angående utnämningar osv..Är det bara jag som luktar konspiration? Normalt sett är det väl dock männnen i svart från Centrala Indrivnings Aktiebolaget som tar han om dylika fall...eller ville DC själv se till att jobbet blev ordentligt gjort??
Båda två hade tydligen normala jakttillstånd men hade glömt att lösa extra jakttillstånd för fågeljakt. Tillståndet för fågeljakt kostade enligt uppgift $7. Båda två har fått en varning av viltvårdsmyndigheten i Texas.
Nestor
Feb 14 2006, 22:27
Mig veterligen är Cheney inte riktigt typen som kan komma undan med
"Jag hade inte råd att lösa specialtillståndet"...
Vildmannen
Mar 10 2006, 11:16
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.