Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Tar utbildningsgrupperna över i19 hemsida?
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Dagrummet
Fk Satan
Har surfat runt lite på olika regementens hemsidor och tittar på hur det har gått nu när MD-Grp -> Utb-Grp och lämnat MDN/MDS/MDM etc. och istället hamnat under resp. regementes hemsida....

På i19:s hemsida 5 av 10 Nyheter berör Utb-Grupperna eller friv. verksamhet... 1 kanske 2 artiklar berör vpl utb. vid i19... På andra förband är det tvärtom. där är vpl utb och int. verksamhet i fokus, medan man får leta ganska länge för att hitta något om hemvärnet.

Så har i19 förstått vad som är viktigt att sattsa på vad gäller websidor, eller är de totalt akterseglade av övriga förband?
johanp
Jag har också uppmärksammat det, tycker att det är positivt att de visar upp alla sina förband på hemsidan!
dxl
Min spontana tanke är att hade jag inte vetat att det var HV så hade jag fått läsa bra mycket mer.
Tycker det är bra utav I19 att lägga ut mycket om HV, det höjer på ett enkelt sett statusen och får de som är negativa till HV att tänka till en extra gång.

just my five cents
johanp
Upptäckte nu att även P7 har börjat smyga in lite Hv på hemsidan!
CP2
QUOTE (johanp @ Feb 13 2006, 12:04 ) *
Upptäckte nu att även P7 har börjat smyga in lite Hv på hemsidan!

Japp, trevlig övning att vara på dessutom. (Dock finns inte vår pluton med på någon av bilderna) Hoppas de fortsätter publicera nyheter om Hv på samma sätt även fortsättningsvis! Dock har jag en känsla av att P7 rent generellt kanske inte är så väldigt aktiva med hemsidan.
tinhead
Har för mig att dom (I19/HV?) har ordnat någon ny "webmaster" för HV?

Jag gissar att det är anledningen till att det är lite "mycket" HV material..
Tyvärr är det lite mer tunnsått på sidorna längre in..
Får hoppas dom fyller på med mera smile.gif
Skoog
En artikel på K3s hemsida än så länge:
http://www.k3.mil.se/index.php?lang=S&c=news&id=30832

De länkar dock till gruppens egen hemsida istället.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.