Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Försvarets bälten
SoldF.com Forum > Materielverket - Vapen, Materiel, Fordon och Utrustning, C The Swede > Materielplatsen
facit
Hejsan. Jag har använt armens gröna bälte ett väldigt långt tag då jag tycker att det är alldeles ypperligt. Jag köpte det på ÖB. Nu när dom tagit in marinens blåa bälten passade jag på o köpa ett par. Men desse var fullkomligt värdelösa... iaf spännena. De går upp hela tiden och fungerar inte. Jag har provat 2 olika bälten.

Är det någon som vet ifall det finns några produktions skillnader mellan armens och marinens bälte, förutom färgen? Mvh Facit...
Hotel Charlie One
Ren otur. Det samma grejer. Har råkat ut för att själva spännet (oavsett vilken färg livremmen har) är av typen måndagsexemplar och/eller utslitna.
Hornet
går det inte att bytta spänen imällan då?
Går det på minna tex ta arme spännet som funkar och sätt på det blå skärpet...
Johnnie
det går att byta , har åxo fått spännen som bara åker upp , det är bara att kasta dom!!
Sljivovica
Ett tips är annars att köpa ett
plastspänne av typen man har till
midjebälten o. dyl.
Gärna med ett snabblås, så slipper
man trä in remmen i spännet.

(Tyvärr så försvinner mässingsblänket,
men man får funktionen istället.) smile.gif
Fogelström
Vet inte om marinens och flygvapnets blåa bälten är samma, men det spännet på bältet jag fick ut till min m/87 var rent värdelöst, det fastnade så att man fick slita sönder fingertopparna för att få upp det och mässingsbiten längst ut i andra änden lossnade direkt... tycker de gröna bälte var myyycket bättre. smile.gif
Magnus
QUOTE (Sljivovica @ Feb 9 2006, 20:40 ) *
Ett tips är annars att köpa ett
plastspänne av typen man har till
midjebälten o. dyl.
Gärna med ett snabblås, så slipper
man trä in remmen i spännet.

(Tyvärr så försvinner mässingsblänket,
men man får funktionen istället.) smile.gif

Flygvapnets blå skärp skall enbart användas till "finuniformer", typ m87, och då går form före funktion. smile.gif wub.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.