Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Spel av McNab
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Dataenheten
Magnus
Andy McNab går i Tom Clancys fotspår och gör tevespel.

http://www.teamxbox.com/news.php?id=3123

Bilder: http://teamxbox.com/screenthumbs.php?gid=406

Ser bra ut.
Predator
Fy fan vad underbart, hoppas att det blir bra ....Halo var ju en besvikelse. När skulle det släppas? Det är inte så att den släpps i USA mycket tidigare än i Sverige?
Magnus
I princip så släpps alla spel till alla konsoler tidigare i USA, så jag antar att så blir fallet även för detta spel. Men den som väntar på något gott.

Håll även ögonen på Battlefield 1942, Prisoners of war, Medal of honour: allied assault, Tom Clancys Splinter Cells och Operation Flashpoint + Resistance. Alla dessa kommer till boxen i år.
Predator
Vad har du annars för spel till X-boxen? Något spel du rekommenderar?
Magnus
Spelen jag har är Halo, Amped och Rallisport challenge. Kan varmt rekommendera allihop (även om du inte gillar Halo). Kommer få Dead or Alive 3 + Oddworld vilken dag som helst (rewardpack). Är rejält sugen på Max Payne och Tony Hawk Pro Skater 3.

Själv då? Vilka har du och vilka rekommenderar du?
Predator
Egentligen har jag inget spel (Halo har jag lånat av en kompis
) Men jag kommer liksom du att få två spel inom kort (det skulle ta 28 dagar och jag har väntat i 3-4 veckor
). Spelen jag valde var Halo och Rallisport. Hade dock inte valt Halo om jag vetat att det var så enformigt. Ser däremot fram emot att kunna köra spelet via nätet. Vet du förresten om man måste ha riktigt bredband eller om det räcker med ADSL som jag har för att kunna göra det. Vilken svårighetsgrad har du klarat spelet på? Själv körde jag igenom det på normal. Måste erkänna att kontrollen är jävlig skön.
Magnus
Har bara kört igenom det i cooperative mode, dvs med en kompis på split-screen. Ruskigt kul! Kontrollen var jobbig dom första 15 minuterna, men sen rullade det på.

Jag vet inte om man kan köra online med adsl. Vet inte så mycket om adsl, då jag själv har comhem. Det jag vet är att det är en nätverkssladd som ska in i boxen, dvs om ditt modem sitter ihop med datorn med en nätverkssladd bör det funka.
Predator
Fan, spelen kom inte idag heller. När jag såg posten dimpa ner genom brevlådan tänkte jag att kanske, kanske ligger det en liten lapp från posten inklämd bland alla brev. Men nej, inte idag heller. Funderar lite på att köpa Fifa World Cup så att man får den rätta stämningen nu när VM närmar sig. När man kör split-screen på Halo, delas skärmen upp horisontellt som i goldeneye eller vertikalt, eller kan man välja? Det blir ju problem om man har en widescreen TV och tvingas köra horiontellt?
Magnus
Tänkte exakt samma sak idag när posten kom. Besvikelsen blev stor när det inte låg någon lapp där. Här läst på ett forum att FedEx kommit hem till några för att leverera spel. Lite ballt =) Kommer inte spelen den här veckan kommer jag bli grymt frustrerad.

Skärmen delas upp horisontellt i coop-mode. Man kan tyvärr inte välja, iaf inte vad jag vet.

Är också sugen på ett fotbollsspel, men med en annalkande student gäller det att spara på pengarna. Mycket öl ska ju inhandlas =)
Predator
Nu börjar jag surna till på Microsoft, hade tänkt att spelen skulle komma lagom till helgen. Men inte! Nu kanske man tvingas gå ut i det fina vädret och göra något vettigt under helgen. Illa!!!

Vi måste se till så att denna fina lilla speldel av forumet inte trillar ut, det var riktigt nära idag inann jag skrev det här, bara en plats från att åka.

Ramlar ur? smile.gif    Det finns många sidor med trådar även på det här forumet. Just nu 4 sidor. Titta ovanför ämnena, du kan bläddra bak till äldre trådar. Skriver du något i dem blir de aktuella igen! Så ingenting försvinner, allt finns kvaaar! biggrin.gif

/Ing
BLÅGUL
Magnus
Har inte heller fått spelen *skitsur*. Har bestämt mig för att om jag inte har fått spelen på fredag om en vecka så ska jag ringa Microsoft och skälla ut dem efter noter.

Iofs så var det tur i oturen att mina spel inte kommit än, eftersom jag hade prov i matte-c idag, och på måndag så har jag historiaprov, så det hade väl inte blivit allt för mycket pluggande om jag fått spelen =) Pluggade iofs ingen matte ändå, gjorde en intervju med Robinson-Emma istället smile.gif

Provspelade Dead or Alive 3 i en spelaffär för nån dag sen, SATAN vad kul det var. Rekommenderas!
Predator
Vadå, gjorde du en intervju med Robinson-Emma? Vad för slags intervju? Själv skrev jag matte D prov i går, jävligt skönt att ha det överstökat. Fyra timmar framför ett förbannat matteprov kan ju verkligen inte vara nyttigt för hjärnan. Jag har knappt kunnat tänka klart sen dess, först nu har hjärnan börjat återhämta sig. Nej, så farligt var det faktiskt inte.

Är lite förvånad över att det bara verkar vara vi på det här forumet som spelar spel. Är det vi som är missanpassade nördar eller är det alla andra här som inte förstått hur roligt det är att köra ett bra spel?
Max
Om ni kollar här; http://bluenine.tv:8080/ikonboa....11;t=38

så ser ni att det är ganska många som spelar spel (pc-spel).

Själv så spelar jag förutom pc-spel PS2-spel.
Magnus
Testskrev ett reportage åt planetin.se. Ford hade säljfest och Emma var där. Snackade lite allmänt med henne, frågade hur det går med skivförsäljningen etc. Mitt uppe i allt kom jag att tänka på "SM i nazireferens" från "Ursäkta röran", hade rätt svårt att dölja mitt flin smile.gif

Skrev bara ett prov för att få G i matte C. Jag och matematiken är knappast bästa vänner. Skönt som tusan att det är klart nu *pust*.

Tror att vi två är dom enda som spelar Xbox. Ser faktiskt ingen anledning att inte köpa en box nu om man gillar tv-spel. Dom kostar bara 2500(!!!) hos Elgiganten. Det är ju fan billigare än playstation 2. Kommer en hel del riktigt fina krigsspel till den, bland annat Prisoner of War som släpps i Juni eller Juli. Går ut på att man ska fly från ett naziläger under ww2. Mycket sneak and peak, inte så mycket skjutande. Tror dock att Battlefield 1942 kommer bli en riktig höjdare i klass med op flashpoint.
Holger3D
Känner en som slavar på Dice och han berättade att Battlefield 1942 var sååååååå grymt
Magnus
Av bilderna jag sett verkar det jäkligt bra och kul.
Predator
Är alla de här krigsspelen som ni nämnt förstapersonssjutaspel? Hoppas det därför att spel där man ser den gubben man är uppifrån ger ju inte någon riktig närvarokänsla, tänker exempelvis på Max Payne.
Magnus
Battlefield 1942 är ett första persons perspektivspel.

http://www.ea.com/eagames/official/battlefield1942/home.jsp
Predator
Kommer den att komma exklusivt till X-box eller pc också?
Magnus
tror det kommer till PC också. Men då kommer en FET dator behövas.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.