QUOTE (JohanB @ Feb 8 2006, 07:52 )

QUOTE (Boston @ Feb 7 2006, 20:35 )

men alltså, har du inte fått träffa någon som berättar allt detta för dig? Med tanke på din förra tråd om blanketten.
Jag blir ju nästan mörkrädd..
När jag var kompch så åkte jag alltid hen till dom nya och hjälpte till med alla papper och frågor. samt att hembesöket var avklarat..
Verkar skilja sig bra mycket över landet...
//Per
@ Per,
Har skickat in ansökningshandlingar på nätet (eller är det intresseblanket ?) gjorde det i början av
januari. Har fortfarande inte hört ett ljud !! Vad jag förstår så kan det ta tid .......
Antar att det måste vara så många som söker att dom inte riktigt hinner med alla ansökningar
och att kontakta personerna
Men hur länge skall man vänta innan man tar ny kontakt ??
JohanB
Det ska vad jag kommer ihåg inte behöva ta en sån specielt lång tid. Det som ofta fördröjer ansökningar på nätet är utb-grupperna. Men sen ska det tas i beaktan att ansökan går från:
nätet - utb gruppen - bataljonen(som bedömer till vilket komp) - kompch, sen ska han ringa. Vill inte försvara någon men vi är inte mer än människor och ibland har man inte tid och ibland är man glömsk, inte för att det är ursäkt..
Jag föreslår att, om du kan lista ut vilken utb-grp du bor inom ringer dit, talar om vart du bor och vilket kompani du vill tillhöra och lämna ditt telnr och be dom vidarebefodra det till rätt kompch. Det tror jag går snabast.
// Per