Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Lampa (igen)
SoldF.com Forum > Materielverket - Vapen, Materiel, Fordon och Utrustning, C The Swede > Materielplatsen
cordite
Kan bara rekomendera en Kongsberg nexlite. Verkar lika bra som surefire men kostade "bara" 250 spänn på järnhandeln. Jag hade ett gammalt överblivet kikarfäste och då lampans diameter är en tum så var det enkelt att göra vapenlampa av den och montera på rödpunkten. Ska se om den står pall för lite sytte sen. AK:n är ju inte allt för elak i rekylen.
Mattsson
Yes, en till som har sett lyset. biggrin.gif

Vilken/vilka modeller har du? smile.gif
Team Member
Länk?
Mattsson
QUOTE (Team Member @ Feb 3 2006, 18:15 ) *
Länk?

http://www.nexlite.cn/en/index.asp
johanp
du får ju gärna precisera dig lite, att lysa bättre än en Surfire E1e säger inte så mkt men om det däremot är mer än en m6 då snackar vi lampa värd pengarna!
Gator
QUOTE (Mattssonmannen @ Feb 3 2006, 17:58 ) *
Vilken/vilka modeller har du? smile.gif

Exactly, precisera! smile.gif
HV.gif
cordite
Jag har sen förut en surefire inbyggd i framstocken på min Mossbergpump som används vid eftersök samt rensning efter motorvägar etc. Den här nya Kongsberglampan har likvärdigt ljus (kanske lite sämre ljusbild men den kan nog variera på alla sorter) men vet inte om den tål lika mycket spö. Den känns OK i alla fall och priset är helt rätt. Batterier har jag sett på Lidl för hyfsade pengar. Ska prova om dom är lika bra som andra batterier. Surefire har ju också bra och billiga batterier. Vet inte vad min modell heter men den har en xenonlampa och det fanns med dioder också men dom har jag inte provat.
scattergun
Tänk bara på att max belastning som man kan lägga på railen på RPS är typ 120 gram.....
cordite
Även om jag inte hört det förr så låter det sunt. Ska väga prylarna, men gissar att det ska gå.
cordite
Så var köper man tillbehör till dessa? Vill ha "rattail" men det går inte att skaffa där jag köpte lampan. Passar surefire?
Hensoldt
Ska ila iväg till järnhandeln så fort jag fått ett "GO" från "Chefen".

@Cordit

Har du hittat fler fästen?
Å klart som f-n man ska ha en rattail till!
Tänk vad "ryttarna" ska skrika. :P
Om ngn hittar ett ställe INOM landet som saluför dessa kan ni väl länka är ni bussiga?
cordite
Har inte hittat, men ska titta i skrotlådan hos den lokale handlaren vid tillfälle. Ska hälsa på din moster nästa vecka och skaffa papper till dämparen. Måste drämma in nummer innan den silverlöds och fosfateras. Fy 17 va snygg 10-22:an blir med dämparen. wub.gif Sen ska lampan på och stadens kaniner ska bli färre ph34r.gif 5.gif ph34r.gif
skytten
Och den finns att köpa var? Hos någon kedja eller?
Den såg klart intressant ut.. wub.gif
Hensoldt
Den finns här iaf. Säkert på fler ställen.

Ekos Järn AB
Järnvägsgatan 3
Box 915
731 29 Köping
telefon
0221 213 90
fax
0221 136 34

Dom hade ingen hemsida tyvärr.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.