Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Nya medlemar se hit!
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Markan (off topic)
Pages: 1, 2
70-1020763829
Nya medlemar... Jag skulle vilja veta hur ni hördes talas om Soldf och forumet... Vänner, reklam, slump?
Skriv en rad om detta... biggrin.gif
Ing
Intressant.. nålar fast det längst upp här ett tag så får vi se.
HvPrsk
Blev rekommenderad av min psykolog...*flinar*
Bravo One
Blev rekommenderad av en polare och efter att ha lusläst hela SoldF.com så blev jag medlem i forumet och sen har det bara blivit mer och mer. Är numera här flera ggr varje dag.
49-1032639582
Polare med Henke
80-1032790165
Skrev helt enkelt in www.soldf.se....nähä....www.soldf.nu.....nähä, hmm.....www.SoldF.com...jaaa.

så gick det till för mig
smile.gif
98-1022933693
Surfade runt när jag hade tråkigt på jobbet (ha haha haa) och dök då på denna sida...
70-1032868779
Sökande efter bild på Strf90 ledde mig till SoldF i början på året. Läste därefter forumet hyfsat regelbundet, men registrerade mig inte förren nyligen. Antar att det är dags att börja skriva inlägg nu...
84-1033512401
Kommer inte ihåg hur jag hamnade här första gången, men det är då väl en 2 år sen säkert. Var en flitig läsare av det gamla forumet, men då jag tyckte det var så rörigt brydde jag mig aldrig om att registrera mig där....
Dedicated
Hittade hit efter att ha letat efter ordet "AK 4" inför en introduktions-utbildning för nya hemvärnare. Tog dock ett slag innan jag upptäckte ett forum som numera gör jobbet så mycket besvärligare. Det är ju betydligt trevligare att ägna sig åt forumet än att jobba, dessvärre. Dessutom skönt att se att man inte är den ende som har snöat in på de här ämnena!

POF
Skuggan
hände för ett par år sedan, när jag hörde ryktas om en sida på nätet med namnet SoldF, detta var när jag precis hade börjat FBU och naturligtvis ville veta ALLT om militära aktiviteter, nu vet jag att det är totalt omöjligt även om jag skulle sitta här 36h om dygnet i evinnerliga tider biggrin.gif
Foxtrot Lima
Hittade sidan för ungefär två år sedan via en sökning på AltaVista, om jag inte minns helt fel. Har varit aktiv deltagare på forumet (det förra inkluderat) sedan sommaren 2001.

Har lyckats "rekrytera" flera till forumet under tiden som gått. biggrin.gif

Hälsningar, Foxtrot Lima smile.gif
108-1032861756
QUOTE (Foxtrot Lima @ Okt. 08 2002,14:34)
Har lyckats "rekrytera" flera till forumet under tiden som gått. biggrin.gif

jupp bland annat mig... ;) tack för tipset smile.gif
70-1023034198
Hittade sidan i samband med mitt intåg I FBU-U.
Men forumet fann jag inte föränn i somras.
Rekryteringen går långsamt framåt. Folk verkar inte vara så intresserade...eller så är de bara lata ;)
66-1027419152
hittade en länk till soldf nånstans. Tog ett tag innan jag hittade forumet dock.
LeadHead
Jag såg en länk till SoldF.com i newsgruppen se.politik.forsvar, snokade genom sidan och hittade forumet.

Jag vill dock minnas att jag ska ha sprungit på SoldF.com någon gång tidigare när siten inte var lika väl utbyggd.
Nifelhel
Såg ett ljus i mörkret, när jag kom fram till ljuset...fann jag där SoldF :P
Aron
Själv frekventerade man ju sidan redan då den var inne på fasen SoldX 2.0 (se http://www.SoldF.com/history.html). Sedan dess har besöken tätnat, har även hjälpt Svensk med några sidor och nu är man här lite väl ofta...

/Aron
mask
hittade sidan när jag blivit tilldelad befattning och sökte efter lumpensidor på nätet...
72-1022441681
Jag hitta till SoldF.com just i slutet av det gamla forumets era (skrev 2topics) när letade efter allt som hade med de militära att göra i samband med att jag mönstrade.
68-1032510538
*Pekar på foxtrot Lima*
Han tyckte att jag skulle ta en titt...

:thumbs:
MKS GB
En polare nämnde det. att jag gick med i forumet berodde väl på att jag hade massa frågor (som alla andra) om hur det var att rycka in i lumpen. Det var typ exakt ett år sedan eller nåt?
75-1028908616
var bara guest ett bra tag intressant läsning sen så  ...såg en massa frågor och  när jag stod med svaren i handen så .. ja  
var tvungen att regga du ju .. . smile.gif
Dirty-1
En vän tipsade mig om sidan när jag frågade honom om bra-att-ha saker i lumpen...
det hela startade med att jag frågadeom man behöver ha med sig mer saker upp till Boden än ett HH underställ.
Hittade sen ett forum efter att ha läst listan med saker att ha med så.. *suck* här är jag ;)
Martin Petter
Sökte Patg 203 på altavista och plötsligt så fanns ljuset där!!!!!!!
Vlad
Jag fick reda på att sidan fanns när jag lirade CS,
Doggydriver
Hittade hit när den var under SoldX-stadiet. Sökte på lite allt möjligt och så pang bom var den där! Sedan, blev det soldf med egen domän å grejjer... Ofta uppdaterad... Sen tog forumet (det gamla) fart. Började fastna. Och nu? Jag är helt såld! En sida som den här har jag fan inte hittat om NÅGOT lands försvarsmakt..... biggrin.gif
Max
Jag hittade också hit under SoldX stadiet.
Och sen har jag bara hängt med! smile.gif
Fu Frippe
Jag kan bara skylla på SISU, då det var han som ledde mig in i det fördärv som stavas SoldF.com! biggrin.gif
80-1020717320
Gick FBUs SIB kurs i Tylebäck 2001, tilsammans med Svensk.
Knekt
Klinken hotade med stryk om jag inte reggade mig!
HF-HTR
Hittade den på yahoo under Militär
henry
Sökte efter boken Soldf i pdf-format, eftersom jag blivit rekryterad till HV och insåg att jag nog glömt ett och annat ca 13 år efter muck.
HvPrsk
QUOTE (henry @ Okt. 19 2002,19:27)
Sökte efter boken Soldf i pdf-format, eftersom jag blivit rekryterad till HV och insåg att jag nog glömt ett och annat ca 13 år efter muck.

http://www.fmuhc.mil.se/fmpub/pubdok/soldf.pdf

12.8 meg stor...Annars kan du hämta den på Hv/Fri förådet...
LeadHead
FMUhC är numera FMLOG - Försvarsmaktens Logistik.
Lustigt att SoldF fortfarande ligger på en FMUhC-URL...
elric the sniper
letade efter lite arméprylar genom google och hamnade här.....
och det är jag glad för, även om det blir lite mycket tid nedlagt här! biggrin.gif
elric the sniper
ser att jag måste skaffa mig en avatar, någon som kan tippsa vart jag kan få tag på den välkända
Vildmannen??
65-1030089901
Slösurf en tråkig dag på jobbet för ett par år sedan. Upptäckte tyvärr inte forumet förrän i somras...
Skånsk_makaron
Ohhh lääängesedan nog en två år sedan, men först nu medlem.

rolleyes.gif
Mozza
surfade runt i största allmänhet, plötsligt var man här...Var väl för ett halvår sen, strax efter muck.
74-1033502429
Hittade en länk nånstans...
Komp C
Ett tips från en person nära Svensk. Har följt Forumet från start men "loggat in" först i år.
The Swede
QUOTE (elric the sniper @ Okt. 20 2002,21:03)
ser att jag måste skaffa mig en avatar, någon som kan tippsa vart jag kan få tag på den välkända
Vildmannen??

Duger Västerbottensgruppens märke?

Finns på http://www.mil.se/article.php?id=365

The Swede
ak4an
Jag var inne på catweb.nu och tittade på allt om militär & polis.
stiliR
En kompis blev trött av att svara på alla mina frågor om olika tjänster mm, så han föreslog att jag skulle regga mig här för att få svar på alla mina frågor...efter att intensiv läst en stor del av forumet reggade jag mig! smile.gif
knotas
Var inne och letade efter information om grk/pansar och hittade länken på Yahoo. Trevlig sida som jag rekomenderat till ganska många kompisar.
Olof Erik
Sitter bredvid en infanterireservare på jobbet, som surfar en hel del. Han hittade SoldF och rekommenderade.
108-1023013064
Hittade denna site via en yahoosökning... Satt och letade info innan mönstringen nämligen. smile.gif

Sen reggade jag mig och ställde en fråga om befattningen jag fick... fick MASSOR av bra svar (tackar, tackar) och blev helt enkelt fast... E ju beroendeframkallande detta :P
Gamen
Google är effektiv på att leta upp intressanta sidor....Sökte Stridsvagn 90....Hittade Mycket mera än vad jag väntade mig.
snake
Råkade söka på "SoldF.com", hittade forumet och kände att jag hade hittat hem...
Tycker att det är mycket intressant att läsa om dom förändringar som är på gång inom försvarsmakten.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.