Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Djurplågeri i utbildningen
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Markan (off topic)
Radagast
Peruanska soldater tränas visst till att få hårt pannben genom att skära upp hundar.

http://www.aftonbladet.se/vss....,00.ram (starka bilder).

Personligen tycker jag det bara är löjligt. Jag fann mig själv skrattandes åt den där fjanten som springer omkring och brölar, sånt där tillgjort vrål som femåringar har när de försöker få grov röst. Vidare springer fjanten omkring med spända mskler och ser ut som om han bär på ett kylskåp, agerar i övrigt rätt robotaktigt och har en djävligt kass närstridsteknik. För fan håll kniven rätt.
Tvivlar starkt på att man får lättare att döda en människa genom att trubba av sig med mord på hundar i nån djävla regnskogsritual.
Ing
Oj. Bara läst lite om det innan. Trodde det var seriöst, men de där såg småfjantiga ut bara. Släpp ner hunden på marken och se hur tuff killen är då. Vidrigt jävla sätt. Vad var meningen att de skulle få ut av det där?
2Sharp
QUOTE (Radagast @ Dec. 04 2002,06:55)
har en djävligt kass närstridsteknik. För fan håll kniven rätt.

Som knivfåne och allmänt nyfiken så undrar jag vad som är "rätt" och "fel" i förhållande till att hålla kniven?

Håller med om att killen som var med på filmen såg allmänt ut som en kratta...
76-1022829186
Om utbildningsmetodiken är effektiv eller inte beror väl på vilket mål de utbildar mot. Om meningen är att få fram kallsinniga mördare för specialkommandon med uppgift att ha ihjäl obeväpnade gatupojkar så har de säkert rätt.

Agerandet är förstås vidrigt men samtidigt förundras jag över att bara för att det handlar om djur så får det massor med plats i media. När minst lika onda övergrepp sker mot människor så orkar ingen reagera.

Människan är onekligen ett konstigt djur.
2Sharp
QUOTE (Lt P @ Dec. 04 2002,14:18)
När minst lika onda övergrepp sker mot människor så orkar ingen reagera.

Min tanke också, folk upprörs otroligt, men hur många orkar mer än att gäspa när det gäller människor?

Trevlig värld..
oz
Haha, fy fan va stört! biggrin.gif
Radagast
QUOTE (2Sharp @ Dec. 04 2002,14:08)
QUOTE (Radagast @ Dec. 04 2002,06:55)
har en djävligt kass närstridsteknik. För fan håll kniven rätt.

Som knivfåne och allmänt nyfiken så undrar jag vad som är "rätt" och "fel" i förhållande till att hålla kniven?

Håller med om att killen som var med på filmen såg allmänt ut som en kratta...

Jag har fått lära mig att hålla i knivens handtag med bladet nedåt. Svårt att förklara riktigt hur jag menar. Men iaf det ska förhindra att om man får en spark som träffar handen underifrån så kan man tappa greppet och kniven flyger ur handen. Motståndaren kan då alltså se till att hättan träffar skaftet och skickar ur kniven ur greppet, eller så "bedövas" greppet om man skulle träffa handen istället.
Detta förhindrar man då alltså genom att ha bladet nedåt.

Dessutom kan man gömma kniven i sitt grepp på ett effektivare sätt, man kan bolla med den bakom ryggen så motståndaren börjar känna sig osäker.

Man har två knutna nävar att försvara sig med och ett bra "hugg" eller "snitt"

Hoppas du förstod något av min flummiga förklaring.
2Sharp
Jopp, jag fattade den flummiga beskrivningen...
den fete
vilka problem ni får för ett par jyckar, det är säker billigare än att anlita en vetrinär,

när läkare övar så skjuter man grisar med olika typer av ammunition sedan lappar läkarna
ihop grisarna  

gissa var fläsket kommer ifrån i kronans ärtsoppa
java script:emoticon('???')
70-1023034198
Såg ut som någon skum sektrit!

Vad är det som första kille kletar in sig i ??
Någon som har en aning ?

Vet väl inte riktigt hur ofta man träffar på uthängda människor som man skall ha ihjäl med kniv i verkliga livet rolleyes.gif
70-1020763829
Hmmm... Det där såg inte riktigt ut som militärträning, utan mer ett cirkusuppträdande eller nått...

speciellt på slutet, vad skall dom lära sig genom att stå och skricka och slå på en stackars upphängd hund...?

Sedan angående sverige och grisarna, grisarna är kraftigt nedsövda nör dom skjuts, och målet är ju att rädda grisarna, även om dom slaktas efterår... Men syftet är ju att lära krigskirurger hur en skottskadda ser ut så att dom skall kunna rädda liv. Inte se ut som någon hormonstinn Pajas...
75-1028469410
Vad fyller detta för funktion?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.