QUOTE (imint @ Jan 19 2006, 12:29 )

Det här kan vara ett trevligt alternativ för en flerbarnsfamilj, gott om plats, god framkomlighet, och väljer man diesel så går dom relativt billigt. Var mitt eget förstahandsval men C Eko(C det mesta för övrigt) anmälde avvikande uppfattning :(

Kan väl säga att tanken har faktiskt slagit mig att köpa någon form av liknande fordon.
Men sedan minns jag ett besök på en bilmässa i gbg för 3-4 år sedan då en företagare frågade om bilskatten på någon av de Range/Land rover (tror det var en Land rover) som var utställd. Svaret var ca 12 000 sek

Känndes lagom kul
Antar att du som den ordentlige indivi du är kollade detta innan du presenterade iden för C ekonomi

, så du kan kanske svara på om jag är ute och cyklar.
I alla fall..
Vart runt i går och kikade på en Ford galaxy Ghia (6 sittplatser riktiga kaptenstolar överallt)
Fördelar för den
+ Rätt pris
+ Kaptenstolar
+ Seriös handlare
+ Då jag OFTA rör på mig med forouppdrag över helgen, borde man med att sluta ut 2 säten kunna lätt få en okej sovplats på golvet alternativt tilta ena stolen, det ger lägre kostnader för vandrarhem

- Automatare
- Lite för gammal med lite för många mil (97:a och 17 000)
- Bara sex sitplatser. (kan inte slita ut båda sätena bak om vi skall åka 5 pers med mycket last)
- Om jag skall få det HELRÄTTA priset så byter de inte in mmin saab 9-3 (ekonomin med nyfödd tillåter INTE riktigt just nu att ha båda bilarna i drift tillsammans med min sommarbil i form av en Saab 96-1961 års modell 3 cyl tvåtaktare)
Sedan kollade vi på en Seat Alhambra
+ 7sits
+ Aukt
+ Kan byta in min bil för rätt pengar
- Priset 100 000 emellan ger en lite för hög månadskostnad för att jag skall palla med att betala av det på 3 år :-/
En idiotfråga..
Båda har rails.
Vet någon vad tak/rail pallar i belastning??
Inte att köra med

men jag plåtarmassor.. Bland annat bilsport... OCh med en specialbyggd plattform..
Skulle man kanske kunna använda railen för att komma upp de där metrarna man ofta vill

Så... Nu får vi se vad det blir...
Någon som vil köpa en Saab 9-3 CC -99 SPECAIL PRICE FOR A MÖP!!!
För övrigt...
MAP

Så pratade jag med MAN:s marknadschef i ett helt annat avseende i förra veckan..Just om denna modellen

Så hans skulle kolla vad ett leasing kontrakt landar på