Får man nått lov under sommaren i lumpen.
Ska rycka in denna måndagen, 11 månader är utbildningen, och jag undrar om nån vet om man får sommarlov under den perioden och ungefär i vilken månad.
Tack
Trident
Jan 14 2006, 01:21
Sommalov?
Vad ska du med det till när du är i kronans tjänst?
Där är varje dag som en sommarlovsdag.
Helt underbar!
Helt ärligt så har ja ingen aning, det beror helt på din tjänst.
QUOTE (Trident @ Jan 14 2006, 01:21 )

Sommalov?
Vad ska du med det till när du är i kronans tjänst?
Där är varje dag som en sommarlovsdag.
Helt underbar!
Helt ärligt så har ja ingen aning, det beror helt på din tjänst.
Ska vara stridsledningsbefäl på LSS
Tidigare har man haft övningsuppehåll i ett par veckor under sommaren (juli) samt över jul och nyår. Detta förutsatt att man inte haft beredskap eller motsvarande. Skulle tro att det är något liknande nu också.
Tengis
Jan 14 2006, 10:15
Ja, jag ska in på mån och har 4 veckors sommarlov i slutet av juli och början av augusti...
skulle vara väldigt förvånad om du inte har ngt liknande inte precis dessa veckorna men 4 veckors ledigt tror jag du kommer ha
Skönt att man rycker in i juli isåfall, då borde man ju få mindre "lov" och mer tjänstgöring. Jippie!
Tengis
Jan 14 2006, 11:13
QUOTE (B.A @ Jan 14 2006, 10:54 )

Skönt att man rycker in i juli isåfall, då borde man ju få mindre "lov" och mer tjänstgöring. Jippie!
de har absolut ingen skilnad....du kommer få iprincip lika många dagar ledigt som de som rycker in nu i januari.....du kommer ha din ledighet över påsk och jul istället...
The Swede
Jan 14 2006, 11:22
QUOTE (B.A @ Jan 14 2006, 10:54 )

Kom igen när du haft din GSU i 28gr värme och strålande solsken får vi se om du tycker likadant.
Andreas
Jan 14 2006, 11:58
QUOTE (The Swede @ Jan 14 2006, 11:22 )

Kom igen när du haft din GSU i 28gr värme och strålande solsken får vi se om du tycker likadant.

Klart man gör, finns det någon bättre tillfälle att tillpassa skyddsmasken och springa runt i c-vätskeskyddet än i gassande solsken i juni/juli?
NordicFear
Jan 14 2006, 12:12
QUOTE (Andreas @ Jan 14 2006, 11:58 )

QUOTE (The Swede @ Jan 14 2006, 11:22 )

Klart man gör, finns det någon bättre tillfälle att tillpassa skyddsmasken och springa runt i c-vätskeskyddet än i gassande solsken i juni/juli?

'
ja nåt väder som gör att man inte svettas ut 40l/min. gjorde det på hösten då det var lagomt varmt. hade minst svettas 40l efter detta.
visst det kan va kul att plåga sig själv lite ibland men inte på det sättet. Springa runt i skyddsmask och c-vätskeskydd gör man bara om ryssen kommer och slänger otrevligheter på en då man egentligen ska ligga på strand eller vara någon annanstans.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.