Tjena! Har inte lumpat ute på Khm själv (bortsätt från en rundtur och korvgrillning

), men har jobbat där som intruktör under Sjövärnskårens/marinens sommarskola dom senaste tre somrarna.
Khm fort är faktiskt ganska trevligt, där är en stor park i mitten av ön där flottans långreseftg har planterat div exotiska växter under årens lopp. Dussutom kan man riktigt känna historiens vingslag när man ser alla gamla byggnader/kanoner/bunkrar m.m som täcker ön. Förövrigt kan man ju inte direkt klaga på utsikten heller....
Vad det gäller logement så kommer ni troligtvis att bo i antingen "gula baracken" som ligger brevid idrottshallen på hamnplan (stora grusplanen där båtarna brukar lägga till), eller i linje 6. Båda dessa kaserner är nyrenoverade, och speciellt gula baracken är riktigt fräch (är faktiskt inte en barack trots sitt namn!

). Även matsalen är riktigt fin (käket upplevs faktiskt bättre än det man får på trolle.) Det finns nyrenoverade lektionssalar i markan och i "södra befäl" (byggnaden där befälens expedition finns!)
Kvällsaktiviteter finns i form av frächa nyrenoverade dagrum i den lika nyrenoverade markan, där finns också ett par spelmaskiner typ pinball likn, det lär även finnas datorer med internet (har dock aldrig haft tid att kolla upp det själv!).
Om man känner sig sprallig så kan man gå till gymmet eller idrottshallen, det finns även en fotbollsplan och en beachvolleyboll plan samt en badplats (kanske mindre inbjudande nu dock!), det finns även en bastu.
Transport till/från ön sker medelst transportfärjan Bore eller enkel-/200-båt in till örlogshamnen (sista turen ut går dock vid 2330 tiden om jag inte minns fel

), man kan även ta den lilla transportfärjan "Kungsholmen" dom ca 250 metrarna till finskan (tjurkö) och sedan köra därifrån (om man har bil dvs

).
Angående befälen så är det svår att svara på då jag inte vet vilka bäfäl ni kommer att få, dock har det varit Bassäk (säkförband sjö) som har hållt i utbildningen för (tror jag!) och dom är ju förhållandevis "hårda"!
Hoppas att jag har bringat klarhet i några av dina frågor, och om du har fler så är det bara att ställa dom!