Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Flottan?
SoldF.com Forum > Kasern - Militära Forum, C Krook > Pliktverket
Nypan
Eh jag utbildar mig inom sjöfart kommer jag att bli tillsatt i flottan pågrund av detta?
Trident
Du har PM!
Andreas
QUOTE (Nypan @ Jan 6 2006, 19:51 ) *
Eh jag utbildar mig inom sjöfart kommer jag att bli tillsatt i flottan pågrund av detta?

Inte nödvändigtvis, alla nedskärningar inom FM har gjort att allt färre vpl rycker in och värnplikten har på så sätt blivit mer och mer "frivillig". Det har därför (enligt min uppfattning) blivit betydligt lättare att "välja och vraka". Det bör därmed inte vara några problem att "slippa flottan" förutsatt att det är det du vill, dock är det ju inskrivningsförättaren som har sista ordet .

Vad gäller jobb inom sjöfarten/handeslflottan så har ju vpl inom flottan den fördelen att man i många fall får sjötid att tillgodoräkna sig.
fogel02
Det mesta handlar om vad du säger till inskrivningsförrättaren

Säger du att du vill/inte vill till flottan så får du med stor sannolikhet som du vill. Dock så måste du uppfylla de krav som finns för varje befattning
hellbeck
I dagens glada dagar är detta inget du behöver oroa dig för om du inte vill! Alla kan beroende på sina kvallifikationer och mönstringresultat bli plaserade vart de önskar.

Har du bara goda resultat vid mönstringen samt en trevlig förättare så kommer du säkert att kunna få bestämma nästan helt själv vad som passar dig bäst. Dock ska du nog räkna med att de kommer att försöka så dig till flottan.

Men ska man göra lumpen idag så ska man göra den ordentligt. Sattsa på de du tror du trivs bäst med så kommer lumpen att vara kanon vad du än väljer.

camo.gif eller navy2.gif
Kockis
Varför ens tänka på dessa saker? Flottan är underbar, det är bara att tacka och taemot om du får chansen. navy2.gif
fogel02
Kockis kul att se dig dyka upp igen

Sen är det som kockis säger en underbar värld i flottan, något annat kan jag inte säga

Nypan btw varför vill du inte till flottan ???
Skoog
Det har han väl inte sagt att han inte vill.
Andreas
QUOTE (Skoog @ Jan 12 2006, 11:51 ) *
Det har han väl inte sagt att han inte vill.

Förvisso inte men formuleringarna bli tillsatt samt pågrund av detta gör ju att det lätt kan tolkas så.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.