QUOTE (Erik_G @ Jan 3 2006, 15:33 )

QUOTE (Solon @ Jan 3 2006, 15:20 )

Är detta verkligen nödvändigt?
Det känns som att på ett forum av den här typen (väldigt fakta orienterat) så är denna typ av funktion helt överflödig annat än i markan. Detta p.g.a. att en tråd som är fäldigt fokuserad och sakriktig. men totalt onintressant för t.ex. mig resulterar i ett lågt betyg ifrån mig, medan någon annan anser att den är lysande för att den tar upp det som den personen är intresserad av.
Du kanske inte ska betygsätta tråden efter hur pass intressant du finner den personligen, dvs, skit i att betygsätta en flygtråd om du är ointresserad av allt utom bilar. Betygsätt biltrådarna då istället.
Dessutom anser jag att det inte är ämnet som sådant som skall betygsättas, utan hur faktatung och relevant i förhållande till ämnet som tråden är. Detta för att flyg, bil eller baskerintresserade snabbt ska kunna se om en basker, flyg eller bil-tråd är bra eller ej. Söker man på "basker" och får fram två femstjärniga, en trestjärnig och resten ej betygsatta ska man ju förhoppningsvis finna att den femstjärniga var bäst.
/E
Exakt min ståndpunkt och jag trycker gärna mer på det.
Håller en tråd bra kvalité ska det synas utan att behöva läsa allas inlägg.
Kvalité kan en tråd ha även om det inte berör ens intressen.
Finner ni tråden ointressant/inte berör er - RÖSTA INTE
Finner ni tråden bra/kul/intressant - RÖSTA
Finner ni att tråden har ett bra ämne men med dåligt innehåll och med oseriösa inlägg - RÖSTA
Finner ni att denna tråden talar om mycket bra saker som du tror andra kan ha nytta av - RÖSTA..och sen.. ni som röstar ner trådar i ren jävulskap utan att klara av att motivera eran ståndpunkt till varför - ni springa och leka på annan ort istället. ni hjälper inte till någonstans, jag har sett denna sorts verksamhet, ofta är medelåldern 15 på de forumen
Vidare så röstar vi bara, inget mer, inget enstaka inlägg i tråden om att - "oj vad bra/dålig tråd den får en 5a/1a"
Utan ska ni skriva nått i en tråd så SKALL DITT INLÄGG TILLFÖRA NÅGOT TILL ÄMNET/TRÅDEN ...och ska ni berätta om erat betyg så gör det sist i inlägget, kanske med en liten motivering motsv. dock inget krav alls.
Förmodligen kommer detta att läggas till i FAQ och regler efter en lyckad testperiod.
Det är min målsättning iaf.