Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Flickvän under GU?
SoldF.com Forum > Kasern - Militära Forum, C Krook > Pliktverket
Pages: 1, 2
twintip
Någon här som legat på 15månaderstjänst och haft kvar sin flickvän efter muck? typ KJ, amf?
Dweezil
Nope, men jag gjorde 10 mån och tjejen var kvar men då var det iof bara 1 mil från där jag jag placerad och där hon bodde

Hade en polare som gjorde 15mån och han och hans tjej gjorde ett uppehåll under lumpen
twintip
Alltså knullade hon runt som satan medan han låg inne eller?
H0lK
Ja kanske det? Varför inte, om de gjorde ett uppehåll är det väl bara göra vad man känner för ...
Dweezil
QUOTE (twintip @ Dec 27 2005, 15:13 ) *
Alltså knullade hon runt som satan medan han låg inne eller?

Vet faktiskt inte. Han sa bara att de hade uppehåll och det var allt han sa om det
Vinter
Det händer, hade varit jobbigt att gå på KB balen utan flickvän hehe. Men vill man ha större chans att inte falla isär rekommenderas att söka till ett ställe som ligger mycket nära hemorten.
Yossarian
Är 6 månader in i en utbildning på 12 månader. Det höll i något mindre än 5 månader efter inryck. Dock så träffades vi en månad innan inryck, så förutsättningarna var väl inte de bästa. Det är bedömt lättare att få det att hålla om man varit ihop längre innan.
twintip
QUOTE (H0lK @ Dec 27 2005, 15:53 ) *
Ja kanske det? Varför inte, om de gjorde ett uppehåll är det väl bara göra vad man känner för ...

Jag skulle aldrig gå med på att ha "uppehåll". Då kan man väl lika gärna göra slut?
sonnerup
jag har flickvän som ligger inne, ska själv in nu i januari. får se hur det går tveka.gif
Fågel Fenix
Min bror gjorde 15 månaders på I5. Hemort Uddevalla. Alltså ganska bra avstånd. Detta kombinerade han med att jobba som vakt då han ej hade helgtjänst. Han hade tjej då och är gift med samma än idag. Allt går om man vill . . .
Kanna
Man har bara en flickvän under vpl och hon heter Anna-Karin.

Har nämnt detta i en tidigare tråd men jag kan nämna det igen. Vi fick ut vår post i terränglådan under vår fältvanevecka, det vara vår tredje vecka efter inryck. En av killarna fick ett brev, öppnade det, läste det, tittade sedan upp och skrek sedan så att det måste ha hörts över hela övningsfältet "Din jävla subba". Hans flickvän gjorde slut med honom via brev efter att han bara hade legat inne i tre veckor. Kasst läge...

Vill man få ett förhållande att funka så går det säkert alldeles utmärkt, oavsett hur länge man ligger inne. Det största problemet som jag ser det är att föräldrar/flickvän/kompisar kan ha lite svårt att förstå att man är mentalt och fysiskt trött när man kommer hem efter en vecka på regementet och att man därför hellre tillbringar sin lediga tid med att sova istället för att gå på bio med flickvännen eller åka hem till mormor på söndagsmiddag.
Badboy
Det är slitsamt för bägge parter när man ligger inne. De allra flesta är omogna när det gäller förhållanden och relationer, vilket inte hjälper. I KB-kullen mitt år var vi 15-18 som hade fast förhållande när vi ryckte in, 3 av oss hade samma tjej vid MUCK. Vi tre som hade lyckats hålla våra förhållanden vid liv hade ca 1 års förhållande innan vi ryckte in att leva på..
Mången söndagseftermiddag har jag somnat i "svärföräldrarnas" soffa i ett försök att vara social.

För att summera:
- Det är inte lätt, det räcker inte att sova bort helgerna med hänvisning till att "det är ju så jobbigt" Gå isäng tidigare på vardagskvällarna då. Det är inte bara ni som har det tufft!

- Det finns en överhängande risk att det inte håller. Hårt liv, men så är det. Bit ihop och kom igen. Mycket få gifter sig och bildar familj med den tjej de dejtar i 18-årsåldern, lumpare eller ej.

Jag önskar alla lycka till med respektive förhållande, jag fann mycket stöd i det under min värnplikt och hoppas att ni har respekten att vårda det väl eller dumpa er partner snyggt!

/Magnus B
Nikki
QUOTE (Kanna @ Dec 27 2005, 18:06 ) *
Man har bara en flickvän under vpl och hon heter Anna-Karin.

Har nämnt detta i en tidigare tråd men jag kan nämna det igen. Vi fick ut vår post i terränglådan under vår fältvanevecka, det vara vår tredje vecka efter inryck. En av killarna fick ett brev, öppnade det, läste det, tittade sedan upp och skrek sedan så att det måste ha hörts över hela övningsfältet "Din jävla subba". Hans flickvän gjorde slut med honom via brev efter att han bara hade legat inne i tre veckor. Kasst läge...

Vill man få ett förhållande att funka så går det säkert alldeles utmärkt, oavsett hur länge man ligger inne. Det största problemet som jag ser det är att föräldrar/flickvän/kompisar kan ha lite svårt att förstå att man är mentalt och fysiskt trött när man kommer hem efter en vecka på regementet och att man därför hellre tillbringar sin lediga tid med att sova istället för att gå på bio med flickvännen eller åka hem till mormor på söndagsmiddag.

det är bara folk som är egoistiska som inte kan förstå att man är trött efter många timmars övning. Människor som kan förstå sånt är värda att satsa på.
Livdragonen
Jag låg 10 månader som MilitärPolis på Livgardet. Hade ca 55 mil hem till tjejen och väldigt snålt med permisar...men det höll!!!! det går om man bara vill!!!!
peter--
QUOTE (twintip @ Dec 27 2005, 15:03 ) *
Någon här som legat på 15månaderstjänst och haft kvar sin flickvän efter muck? typ KJ, amf?

Låg i 15månader uppe i boden (bor i karlskrona = måååånga mil). Hade en flickvän sedan 2år när jag ryckte in. Vi var inställda på att göra det bästa av situationen båda två. Men...

... Ett halvår innan jag ryckte in, flyttade hon till Luxemburg för att jobba som AU-Pair ett år. Dvs vi träffades väl en helg per månad då och när jag ryckt in blev det mer sällan. Sedan var hon hemma ett halvår (när jag legat inne ett halvår) och pluggade. Då funkade det finfint. Dock så kommer nu nådastöten. Efter det halvåret flyttade hon till London ett halvår för att jobba. Då var det givetvis knepigare att träffas och få förhållandet att fungera. Dock så fungerade det ända tills vi båda kom hem till "normalt liv". Och båda upptäckte att vi hade växt åt olika håll...

Nu i efterhand så funderar man givetvis på om vi inte skulle gett det mer tid. Det tär på förhållanden (mitt iaf) att vara ifrån varandra mycket. Men vi borde nog ha försökt "växa ihop igen". Men men, det är lätt att vara efterklok...

Ta nu inte det här som ett kvitto på att det går åt helvete. Vi gjorde det ju ganska extremt kan jag lova... unsure.gif

Lycka till!
Rolex
Jag låg iofs bara inne 10 månader, men mitt förhållande höll genom hela lumpen. Nu var jag visserligen hemma de flesta helger (förutom övningar och en beredskap hade vi i princip aldrig helgtjänst), och dessutom gjorde jag praktik på en ambulansstation nära mitt hem i tre veckor, så jag hade väl ganska bra förutsättningar jämfört med nån stackare som gjorde 15 månader som jägare i Arvidsjaur. Men visst var det jobbigt ibland; å andra sidan hade man nåt att längta hem till. Vi hade varit ihop i drygt ett halvår innan jag ryckte in och vi fortsatte att vara ihop i drygt ett halvår efter att jag muckade. Det är till och med möjligt att lumpen förlängde snarare än förkortade förhållandet.
Peter_PB
Funkade rätt bra med flickvännen under GU trots långa perioder inne, och att man var ett trött, blekt skelett typ när man kom hem från permis.

Däremot gjorde väl ca 75 % slut med sina flickvänner i samband / direkt efter Muck.
GP720Englund
Jag lyckades kära ner mig i M i samband med mitt studentfirande, och vi blev ett par "på riktigt" bara ett par dagar innan inryck. Det var lite segt att rycka in nyförälskad...

...man saknade ju det lilla hjärtebubblet, men det var OK under början av GSU:n, man har ju en del annat att tänka på. Jobbigt blev det när man blev påmind om det - när det spelades någon låt i matsalen man förknippade med M, när man fick brev, de få gångerna man hann prata i telefon...GSU:n var jobbig nog på andra sätt.

Iofs hade man permission då och då...och då fick man visserligen igen allt...;)

Befattningsutbildningen var mer avancerad på det rent "yrkesmässiga" sättet - men det var enklare med kärleken. Pratade ganska mycket i korridortelefonen på kasern, och när vi var ute på Korsö eller i Göteborg blev det korta mobilsamtal efter navövningarna var slut på kvällen, innan man började med planering och mekande.

Kompanitiden var helt OK, vi var ganska stabila efter 10 månader tillsammans. Enda tunga var väl JMC042 i Skottland, där vi var borta tre veckor till stor del utan kontakt. Jag tyckte det inte var SÅ tungt eftersom vi hela tiden hade äventyr på gång...men vad jag förstått längtade M ganska mycket...

Förhållandet blev egentligen inte dåligt förrän jag hade muckat - kanske var det inte lika spännande när man kunde träffas hela tiden, när som helst. Det höll tre månader - sen gjorde M efter 18 månader slut via telefon när jag satt bakfull en söndag på Nesta i Malmö...mer eller mindre från klar himmel.

Det FUNKAR att ha ett förhållande, men man måste vara väldigt klar mot sin partner vad det innebär att göra GU; mycket tid borta, liten möjlighet till kontakt i vissa perioder och att man kan vara trött och sliten när man ses.

Tilläggas kanske att flickvännen innan det gjorde slut efter att jag mönstrat - hon var inte förtjust i 450 dagar i Stockholms skärgård...

/M
amfvrak
Jag gjorde lumpen som PB-AMF och jag hade en flickvän tills crika 4månader in i tjänsten då jag tyckte det belastade mig för mycket civilt när jag var ledig på helgerna. Jag ville inte lägga ner varenda helg på henne utan kunna välja vad jag ville göra på helgerna. Hon var vell lite krävande på uppmärksamhets-planet och då var det ett naturligt steg.
RaggaMuffin
Jag har legat inne i sex månader nu och det fungerar väldigt bra, vi hade bara varit ihop i två månader innan inryck. Det gäller bara att vara beredd att satsa på det. Värt att tänka på är att det oftast är jobbigare för den som är kvar hemma i samma gamla mönster som innan, medan du som vpl är med om nya upplevelser hela tiden och kanske inte "hinner" sakna lika mycket.
zifos
När jag gjorde lumpen skapades det en del par bland oss värnpliktiga... Egentligen inte så konstigt när man bor och lever så nära inpå varandra under ett år. Några gjorde slut direkt efter muck andra hann till och med gifta sig innna muck!! vissel.gif

Tilläggas bör att dom fortfarande är gifta och att befälen inte visste någonting förräns på muckarfesten!
twintip
bögpar? smile.gif
Yossarian
QUOTE (twintip @ Dec 29 2005, 15:31 ) *
bögpar? smile.gif

Hört talas om att det finns tjejer som gör lumpen?
Peter_PB
QUOTE (Yossarian @ Dec 29 2005, 16:25 ) *
QUOTE (twintip @ Dec 29 2005, 15:31 ) *

bögpar? smile.gif

Hört talas om att det finns tjejer som gör lumpen?

Lesbiska par?
:P
GC1
det är som att spela rysk ruolett.

jag hade en tjej under GU det höll till muck.
sen har jag torskat 3 flickvänner på 4 missioner och den sista kraschade dan innan jul fast då var det hon som var i US....
tango.
Har nu legat inne i september och hitills funkar det fantastiskt bra. Flickvännen gör permissionerna underbara och är perfekt att ringa till en sen kväll på luckan. Det funkar, bara man är beredd att lägga ner lite energi. wub.gif
gidde
:P Detta ämne berörde tydligen mång a^^

Det jag vill tillföra är att det tyngsta lasset drar den parten som inte gör vpl.

Mycket lättare att ligga inne och allt bara rullar på, nya intryck nya saker att göra.

det är iaf min erfarenhet av detta "problem"

Lycka till med tjejerna
TOW
QUOTE (GC1 @ Dec 29 2005, 16:49 ) *
det är som att spela rysk ruolett.

jag hade en tjej under GU det höll till muck.
sen har jag torskat 3 flickvänner på 4 missioner och den sista kraschade dan innan jul fast då var det hon som var i US....

Du vet var vi finns om du vill ta en öl, eller två, i baren...
Kram,
Fru TOW ;)
twintip
Girls Don't Like Boys.
Girls Like Cars And Money...
smile.gif

Nja vafan. värt o testa.
Lättöl
En bild på tjejen jag dejtade under GU:

Vi är fortfarande stadigt ihop.
Born
Al´dente eller stuvade? Kan rekomendera stuvade, och det blir bra temp om man har dom i en termos, helst ståltermosen, den andra kan skapa otrevliga överraskningar.

EDIT, blev lite snäll.
Lättöl
Stuvade? Är det någon jägarspecial?
Born
Lite lyxigare. Men man måste få unna sig lite ibland.
olaevil
Born Ja ni snejperninjasoldater tar t.o.m sig mjölk i fält..Tillagningstid på stuvade snabbmakaroner efterfrågas smile.gif

mvh
Olaevil
Born
Mjölkpulver funkar fint. Tillagningstid ca 20 min, 45 för normalmakaroner, ju mer sönderkokat desto bättre. blush.gif
simon
Äehfyyfan. Malajn.gif

Det trodde jag inte om dig Born. ohmy.gif
Fk Satan
Skit i flickvänner/pojbehkvänner när ni gör lumpen. Utan sattsa på att behålla era kompisar istället... Att behålla både kompisar & flickvänner under vpl funkar inte, en kommer att försvinna alt. båda.

Nya flickvänner(pojkvänner för er som gillar sådna) växer på träd, men riktiga vänner är svårare att hitta.
Maximus
Jag håller inte med "Fk satan"!

Jag låg som stridsbåtsförare i waxholm och lyckades behålla både vänner och flickvän. Vist var det jobbigt för båda att ibland inte träffas på 2-3 veckor men det fungerad! Vill man så kan man camo.gif

Bör tillägas att min flickvän har en bakgrund i FBU-ungdom vilket jag tror hjälpte, hon förstår lite mer vad det handlar om.

Självklart tappar man "bekanta" under lumpen men jag upplevde inte att jag tappade några nära vänner, dessa blev jag troligen bättre vän med tack vare lumpen.

Så enligt mig är det bara en myt att man inte kan ha både flickvän och vänner under lumpen smile.gif
gidde
[quote name='Fk Satan' date='Dec 30 2005, 22:35 ' post='413424']
Skit i flickvänner/pojbehkvänner när ni gör lumpen. Utan sattsa på att behålla era kompisar istället... Att behålla både kompisar & flickvänner under vpl funkar inte, en kommer att försvinna alt. båda.

Nya flickvänner(pojkvänner för er som gillar sådna) växer på träd, men riktiga vänner är svårare att hitta.

hehe jag gjorde det omvända valet och förlorade många vänner . men har ett bra förhållande istället.

Det e nog ett avgörande som alla får ta beroende på hur seriöst förhållande man har och sin egen framtidstro på det.

7.gif

undrar om alla instämmer på att pojk/flickvänner växer på träd ?
Jag är inte av den uppfattningen.

kan vara så att det var en gnutta ironi i föregående inlägg . vad vet jag
Lättöl
Jag kan iaf. inte få ihop att man skulle dumpa flicka/pojke för att man ska göra GU? Blir det ohållbart pga. GU så ok, men innan man ens vet? Hurdant förhållande har man då egentligen?
Sttochen
Om nu ovanstående stämmer, att flickvänner/pojkvänner växer på träd, skulle inte vi maskera vagnar och förläggningar med dem då? saint.gif

Om nu så är fallet, skulle ju problemet som denna tråd tar upp vara löst clap.gif
Kimster
QUOTE (Lättöl @ Jan 2 2006, 12:55 ) *
Jag kan iaf. inte få ihop att man skulle dumpa flicka/pojke för att man ska göra GU? Blir det ohållbart pga. GU så ok, men innan man ens vet? Hurdant förhållande har man då egentligen?

äh det där är ju ingenting.. en förhållande kring 20års åldern.. håller sällan ändå i längden, folk har inte socialt "växt" färdigt.. med allt inräknat. Är det någonstans man kanske förändras under en kort period så är det under vpl, vilket är ofta katastrof för en partner.
Lättöl
QUOTE (Kimster @ Jan 2 2006, 14:55 ) *
QUOTE (Lättöl @ Jan 2 2006, 12:55 ) *

äh det där är ju ingenting.. en förhållande kring 20års åldern.. håller sällan ändå i längden, folk har inte socialt "växt" färdigt.. med allt inräknat. Är det någonstans man kanske förändras under en kort period så är det under vpl, vilket är ofta katastrof för en partner.

Förstår dina argument men köper inte resonemanget.

Ja, man förändras. Ja, många förhållanden hade inte hållit iaf. Ja, en del partners tycker säkert det är katastrof om du förändras.

Men detsamma borde gälla för första utlandsuppdraget. Man förändras, att vara gift slutar oftast i skiljsmässa, partnern tycker nog inte det bara är bra att man förändras. Köper inte att jag skulle bryta upp med min familj som steg 1 bara för att jag ska ut i världen och kriga.

Men har man bara ett knull- och diskussionsforum med sin partner så är det väl bara att ringa kundtjänst och säga upp prenumerationen.

Ett eventuellt argument jag skulle köpa är att GU kanske blir bättre/lättare att genomföra om man inte har någon att bry sig om.
Kimster
Mja utlandsuppdrag kan sluta i samma härva.. om båda befinner sig i 20års åldern. Har man kommit längre med sig själv, är tryggare socialt och i rellationen, alltså kring 30 år om jag får "spekulera" lite så tror jag att i den ålder så har man en annan uppfattning om rellationer och vad allt handlar om egentligen, att man inte kan hålla på att byta så fort något förändras...
Dessutom tror jag att ju äldre man blir desto svårare har omvärlden att förändra en, alltså man förändras inte lika enkelt om man har lite mer år på nacken. Detta skapar en tryggare relation och båda vet ofta var de ha varandra.

Men samtidgt så kan jag säga som så att jag tror om ett förhållande pallar igenom en vpl så finns det ju bättre förutsättningar för att det ska hålla ytterligare, ännu bättre om det klarar en utlandstjänst. Som det sagt flera gånger i SOLDINT bl,a .. det är inte den ena som åker på mission, det är oftast båda två, och jag tycker den metaforen passar ganska bra.

I vilket fall som helst är jag ganska övertygad om att åldern och den sociala mognaden med sig själv men oxå med sin partner, som är de mest påverkande faktorerna för hurvida förhållandet ska funkar, t.ex under en VPL, och 20 år är en labil ålder för just den sorts verksamhet.
Lättöl
Jo, jag håller med dig till fullo. Men är det argument nog att därför i preventivt syfte gå skiljda vägar? Skulle det nu gå åt skogen så är väl det en lärdom nog så viktig?

Jag träffade min tjej året innan GU och nu elva/tolv år senare bor vi forfarande ihop. I mitt fall förde GU oss närmare. Kanske för att vi inte sågs så ofta.
Kimster
Kan ju bli motsatt effekt, och då är det ju bara att gratulera.

och nej.. givetvis tycker jag inte det är ett argument för att gå skilda vägar, det vore att vara lite väl pessimistisk. Istället gå in för det helhjärtat och hoppas att det håller, så länge man är öppen med allt och har en bra kommunikation hela tiden så kommer det gå mer det smärtfria hållet oavsett om det håller eller inte.
prsk
Detta är värd läsning. Kul i efterhand men ett helvete då smile.gif

Hade vart tillsammans med min tjej i knappt 2år innan lumpen, hon va äldre än jag och jag skjöt upp lumpen ett år. Resulterade i att hon tyckte det var pinsamt att berätta för nya vänner att jag låg i lumpen (bra tjej? nej. Var undertecknad en BÅTLASS naiv i relationssammanhang när det begav sig? ja.)

GSU:n flöt på helt okej förutom att hon aldrig fråga mig en fråga vad jag gjort under veckorna och visade starkt ointresse när jag försökte ta upp det.

Hon var så snäll att komma till min baskercermoni som även var vår 2års dag. Där dumpade hon mig, vart ledsen, men hade ju baskern ;)

Vi vart tesammans igen, hösten gick men permission efter jägarprovet så berättar hon att hon vart otrogen.
Fråga mig inte HUR men lyckades förlåta henne och vi vart tesammans igen på Nyår. Fick ett sms 3v senare när jag precis skulle ta första postpasset nattetid på en 2veckors väntande spaningsövning som sa att hon blivit tillsammans med en ytlig bekant till mig.

På nåt jäkla sätt vart vi tillsammans IGEN innan jag muckade (nån borde ha satt dubbelskottet redan där i mig).

11dagar efter muck anlände jag till almnäs för att påbörja utbildningen för US till kosovo.
Åkte ner 10juni... (nån som börjar ana vad som kommer? smile.gif ) Just ja, ett brev efter en månad, där hon sa att hon både vart otrogen och att det var slut.
Äntligen hade jag börjat mogna som person och bestämde mig nu för det oundvikliga när hon bad om få mig tillbaka.

På min leave hyrde jag en mysig stuga nånstans i dalarna där vi tillbringade en helg med att prata igenom allt gammal som hänt och syndernas förlåtelser vart gjorda. När vi skulle skiljas på tågstationen efter helgen fråga jag om hon ville förlova sig med mig, överlycklig och gråtandes sa hon ja. Kommer inte ihåg exakt vad jag sa men de va nåt i stil med "-Tror du verkligen jag vill gifta mig med en sådan *@4¤$ %#^4 som du? Dra åt helvete"

sen dess har jag inte sett henne smile.gif
AlphaRomeoTango
QUOTE (prsk @ Jan 3 2006, 03:23 ) *

Hade vart tillsammans med min tjej i knappt 2år innan lumpen, hon va äldre än jag och jag skjöt upp lumpen ett år. Resulterade i att hon tyckte det var pinsamt att berätta för nya vänner att jag låg i lumpen (bra tjej? nej. Var undertecknad en BÅTLASS naiv i relationssammanhang när det begav sig? ja.)

GSU:n flöt på helt okej förutom att hon aldrig fråga mig en fråga vad jag gjort under veckorna och visade starkt ointresse när jag försökte ta upp det.

Hon var så snäll att komma till min baskercermoni som även var vår 2års dag. Där dumpade hon mig, vart ledsen, men hade ju baskern ;)

Vi vart tesammans igen, hösten gick men permission efter jägarprovet så berättar hon att hon vart otrogen.
Fråga mig inte HUR men lyckades förlåta henne och vi vart tesammans igen på Nyår. Fick ett sms 3v senare när jag precis skulle ta första postpasset nattetid på en 2veckors väntande spaningsövning som sa att hon blivit tillsammans med en ytlig bekant till mig.

På nåt jäkla sätt vart vi tillsammans IGEN innan jag muckade (nån borde ha satt dubbelskottet redan där i mig).

11dagar efter muck anlände jag till almnäs för att påbörja utbildningen för US till kosovo.
Åkte ner 10juni... (nån som börjar ana vad som kommer? smile.gif ) Just ja, ett brev efter en månad, där hon sa att hon både vart otrogen och att det var slut.
Äntligen hade jag börjat mogna som person och bestämde mig nu för det oundvikliga när hon bad om få mig tillbaka.

På min leave hyrde jag en mysig stuga nånstans i dalarna där vi tillbringade en helg med att prata igenom allt gammal som hänt och syndernas förlåtelser vart gjorda. När vi skulle skiljas på tågstationen efter helgen fråga jag om hon ville förlova sig med mig, överlycklig och gråtandes sa hon ja. Kommer inte ihåg exakt vad jag sa men de va nåt i stil med "-Tror du verkligen jag vill gifta mig med en sådan *@4¤$ %#^4 som du? Dra åt helvete"

Fy fan, den där hade jag inte velat vara med om. salute.gif
Fin avslutning på det hela dock! 5.gif

----------------------------------------------------------------------------

Kanske lite OT-varning på vissa saker, men det passar nog in i den stora bilden. Jag har inte gjort GU, men jag har tänkt länge och väl på förhållandet under GU.

Mitt eget inlägg som inte är svar på någonting lyder:

Själv har jag nu varit tillsammans med min tjej i 8 månader om ett par dagar, vet inte hur det kommer att gå under GU, vet ej om jag kommer att vara särskilt sugen på att tillbringa hela helgerna med att bli klagad på pga att jag sover bort dagarna 7.gif
Hon har aldrig jobbat själv, bara gått skola och har lätt för det, så hon har som ingen som helst förståelse för hur trött man faktiskt är efter en hel arbetsvecka med ca 9-10 timmars arbetsdag.
Utan det blev ett sjuhelvetes tjat vareviga dag om att man råkade somna ca 9 på kvällen efter ändå ganska bra utförd sängbrottning. Och det från en som inte gjorde någonting under hela sommaren utom att ta hand om sin häst ca 30 minuter om dagen och rida en timme eller två.
Om sanningen ska fram så hade allt däremot varit riktigt, riktigt bra om vederbörande hade varit lite mer förstående... Får väl försöka prata med henne om det, hon förstår säkert.

Nu säger jag inte att jag är allvetande... (verkligen inte, hur mkt har man egentligen hunnit med på snart 19 levnadsår? En hel del utöver det vanliga, skulle jag tro, men vis kan jag väl inte kalla mig).
Men! Om ni nu skulle få för er att göra slut, sov på det, flera nätter minst, drick alkohol och tänk. Sen tänker du lite till när du är bakis och mår skit. Det är oftast ingenting att hänga upp sig på, det stora hela är nästan alltid så pass bra så att man absolut inte vill släppa förhållandet. Det finns ingen som är helt perfekt, men jag har hittat något som är nästintill, det är bara den där förståelsen för trötthet som inte finns. dry.gif Men jag lovar att den kommer den också, i varje fall till en viss del.

Långa förhållanden är ofta bra förhållanden, strunta i petitesserna. Om ni har varit tillsammans länge så får ni det att fungera. Tror att mitt förhållande kommer att överleva GU och ev. mission fint. Ta i trä.

pansar2.png

Klart Slut. salute.gif

(stavningen)
twintip
QUOTE (prsk @ Jan 3 2006, 03:23 ) *

Fyfan vad svinig person hon verkade vara. Iofs en bild jag fick på kanske en halv a4s läsning. Men verkar stämma rätt bra med men "åsikt". nej fyfan för sånt. får man ens uttala sig om att sådana indvider inte har en kulas värde..? Hatar verkligen folk som utnyttjar andra. Fattar inte hur du gick med på det smile.gif fast är kanske svårt att släppa nån man gillar... sen kanske du hade annat i huvet än henne när du gjorde lumpen.
Slutet gott, allting gott?
smile.gif
prsk
Hon var extremt manipulativ och jag var extremt manipulativ-bar. Va upp över öronen kär och trodde verkligen det bara fanns hon för mig.

Lession learned är dock så jäkla många att jag är tacksam för att jag fick lära mig allt på en gång. Nu är jag både en starkare o tryggare som person (självklart inte beroende på enbart henne). Visst finns det sår som förmodligen alltid kommer göra sig påminda men det som inte dödar....... smile.gif

Det roliga i berättelsen är ju inte hennes agerande utan mitt ständigt tofflande trots de vansinniga tidpunkterna att göra illdåden på (som om de inte räckte som illdåd i sig).

Slutet gott!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.