QUOTE (prsk @ Jan 3 2006, 03:23 )

Detta är värd läsning. Kul i efterhand men ett helvete då

Hade vart tillsammans med min tjej i knappt 2år innan lumpen, hon va äldre än jag och jag skjöt upp lumpen ett år. Resulterade i att hon tyckte det var pinsamt att berätta för nya vänner att jag låg i lumpen (bra tjej? nej. Var undertecknad en BÅTLASS naiv i relationssammanhang när det begav sig? ja.)
GSU:n flöt på helt okej förutom att hon aldrig fråga mig en fråga vad jag gjort under veckorna och visade starkt ointresse när jag försökte ta upp det.
Hon var så snäll att komma till min baskercermoni som även var vår 2års dag. Där dumpade hon mig, vart ledsen, men hade ju baskern ;)
Vi vart tesammans igen, hösten gick men permission efter jägarprovet så berättar hon att hon vart otrogen.
Fråga mig inte HUR men lyckades förlåta henne och vi vart tesammans igen på Nyår. Fick ett sms 3v senare när jag precis skulle ta första postpasset nattetid på en 2veckors väntande spaningsövning som sa att hon blivit tillsammans med en ytlig bekant till mig.
På nåt jäkla sätt vart vi tillsammans IGEN innan jag muckade (nån borde ha satt dubbelskottet redan där i mig).
11dagar efter muck anlände jag till almnäs för att påbörja utbildningen för US till kosovo.
Åkte ner 10juni... (nån som börjar ana vad som kommer?

) Just ja, ett brev efter en månad, där hon sa att hon både vart otrogen och att det var slut.
Äntligen hade jag börjat mogna som person och bestämde mig nu för det oundvikliga när hon bad om få mig tillbaka.
På min leave hyrde jag en mysig stuga nånstans i dalarna där vi tillbringade en helg med att prata igenom allt gammal som hänt och syndernas förlåtelser vart gjorda. När vi skulle skiljas på tågstationen efter helgen fråga jag om hon ville förlova sig med mig, överlycklig och gråtandes sa hon ja. Kommer inte ihåg exakt vad jag sa men de va nåt i stil med "-Tror du verkligen jag vill gifta mig med en sådan *@4¤$ %#^4 som du? Dra åt helvete"
sen dess har jag inte sett henne

Fy fan, den där hade jag inte velat vara med om.
Fin avslutning på det hela dock!
----------------------------------------------------------------------------
Kanske lite OT-varning på vissa saker, men det passar nog in i den stora bilden. Jag har inte gjort GU, men jag har tänkt länge och väl på förhållandet under GU.
Mitt eget inlägg som inte är svar på någonting lyder:
Själv har jag nu varit tillsammans med min tjej i 8 månader om ett par dagar, vet inte hur det kommer att gå under GU, vet ej om jag kommer att vara särskilt sugen på att tillbringa hela helgerna med att bli klagad på pga att jag sover bort dagarna
Hon har aldrig jobbat själv, bara gått skola och har lätt för det, så hon har som ingen som helst förståelse för hur trött man faktiskt är efter en hel arbetsvecka med ca 9-10 timmars arbetsdag.
Utan det blev ett sjuhelvetes tjat vareviga dag om att man råkade somna ca 9 på kvällen efter ändå ganska bra utförd sängbrottning. Och det från en som inte gjorde någonting under hela sommaren utom att ta hand om sin häst ca 30 minuter om dagen och rida en timme eller två.
Om sanningen ska fram så hade allt däremot varit riktigt, riktigt bra om vederbörande hade varit lite mer förstående... Får väl försöka prata med henne om det, hon förstår säkert.
Nu säger jag inte att jag är allvetande... (verkligen inte, hur mkt har man egentligen hunnit med på snart 19 levnadsår? En hel del utöver det vanliga, skulle jag tro, men vis kan jag väl inte kalla mig).
Men! Om ni nu skulle få för er att göra slut, sov på det, flera nätter minst, drick alkohol och tänk. Sen tänker du lite till när du är bakis och mår skit. Det är oftast ingenting att hänga upp sig på, det stora hela är nästan alltid så pass bra så att man absolut inte vill släppa förhållandet. Det finns ingen som är helt perfekt, men jag har hittat något som är nästintill, det är bara den där förståelsen för trötthet som inte finns.

Men jag lovar att den kommer den också, i varje fall till en viss del.
Långa förhållanden är ofta bra förhållanden, strunta i petitesserna. Om ni har varit tillsammans länge så får ni det att fungera. Tror att mitt förhållande kommer att överleva GU och ev. mission fint. Ta i trä.
Klart Slut.

(stavningen)