Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Knivar - Bilder!
SoldF.com Forum > Materielverket - Vapen, Materiel, Fordon och Utrustning, C The Swede > Materielplatsen
Faers
Undrar vad alla har för knivar.... alla har ju olika så... Dessutom så kan vi väl lägga in bilder på dem osså? Jag hade tänkt göra det men vet inte exakt hur man gör. Lägger dock upp direkt när jag vet om ingen låser tråden...
SISU
En bild på mina EDC fällisar !
Sytare
@SAP
Förstår inte varför den här tråden skulle bli låst, men skit samma:

Fällkniven är en Strider SnG och den används till allt möjligt och hänger oftast med mig till jobb mm.

Den andra kniven är en Strider HT, och den hoppas jag skall få sitt bloddop som jaktkniv under morgondagen.
Sir Vival

Vargas
Slänger väl in en bild på mina Strider:

Top to bottom: ED (fixed PT), HT G10 (halvcustomiserad av okänd), DB-L Ranger Green G10, Dwayne Dwyer Custom mk1 mod 10, SMF NSN Model (National Stock Number dvs amerikanskt M-nr), SnG Drop Point och slutligen PT.
Bigskill
Jag lägger in en bild från Nya prylar

joppe

Min EDC kniv en Emerson CQC7 mini och min nya EDC ficklampa en iota
2Sharp

Emerson CQC-9

Emerson CQC-6
CP2

Bara för att jäklas med 2Sharp, Vargas och Sg Toll....... biggrin.gif

Frosts Lapplander
Persson_Insats
en kniv jag gjorde åt min bror när han röck in på F4. ursäkta bildkvalliten inte världens bästa fotograf.

]

samt min egen backupp gjorde den mest i brist på sysselsättming men den funkar

Jag har fler på lager så vi får väl se om det dyker upp fler bilder.
heiho
Har ingen bild men kör som Sir Vival med en F1 från Fällkniven.
Kniven har individnummer 1061.
Hornet

en sådan som är med på alla övningar :P samt massa andra knivar bilder kommer snart
arvid_eriksson
SGT Jakobsson
QUOTE (c3grp @ Dec 27 2005, 09:44 ) *

Bara för att jäklas med 2Sharp, Vargas och Sg Toll....... biggrin.gif

Frosts Lapplander

Vackert!! har faktiskt en Lapplander 95
(ej denna utan så här kan den se ut)
som jag gjort själv. Har använt chakaranda a.k.a wenge wenge som jag fick av min lärare(osäker på uttal där) i skaftet och gjort det tjockare och mer greppvänligt, än den på bilden, sen har jag gjort en insticksslida, som din c3grp, men jag har blött mitt läder och låtit det torka med kniven i så den är mer formad efter knivern än din och när man för ner kniven klickar den i sitt läge och trillar inte ut. Är jävligt nöjd faktiskt. Sydde med vaxad lintråd.

Lånade böcker i hur man gör knivar och slidor och följde dem. Det gick smidigt.
Har ingen bild på den men så fort jag fixat en digitalkamera ska jag släga upp en här..
CP2
QUOTE (SGT Jakobsson @ Dec 30 2005, 16:29 ) *

Vi får väl jämföra nästa gång vi ses, Jake......
:P
Fu Kjellberg
Slänger in ett par bilder på knivar jag har eller har haft.
Gjorde lite tema på dom.
Först ut en Timberline Specwar.

SOG bowie.

CRKT Ryan.

Mixat.
Med en Ek Commando i botten.

Specwaren och CRKT är dom som används just nu i fält. Fick även en CRKT stiff kiss nu i jul.
banan_rock.gif
Blackadder
Från Nya Prylar tråden

En Benchmade Griptilian som snart kommer vara min EDC.

/b
Vinter
Jag ser att strider epedemin sprider sig, fattiga studenter får nöja sig med eget importerade columbia river knivar. :(
2Sharp
QUOTE (Vinter @ Dec 30 2005, 19:17 ) *
Jag ser att strider epedemin sprider sig, fattiga studenter får nöja sig med eget importerade columbia river knivar. :(

Nudlar är gott - agera!

;)
Vinter
QUOTE (2Sharp @ Dec 31 2005, 00:18 ) *
Nudlar är gott - agera!

;)

Det räcker med ett dubbel pack till middag 2 gånger i veckan...baah. brow.gif
Gator

BUCK/Strider 889 + CRKT Casper/Polkowski
HV.gif
Faers

andra kniven underfrån är av den modellen jag har
johanp
roterar dessa moror som edc:

eller inte... =D

men de 2 vänstra används till jakt, 3an är pensionerad och den grön/svarta EKA fällisen samt nedanstående används till uniform:

Fredriksson
Kimster
Tygkniv ?
Persson_Insats
denna är egentligen inte lämpad för skogen men den blev rätt fin (fast jag är iofs partisk :P )

materialet är rödek med inlägg av konstgjord pärlemor och svarta fiberspacers och så sitter allas favvoblad natuligtvis där och glänser biggrin.gif

PIC
Bumpar upp denna tråd med en nytagen bild.

Fällkniven F1/3G och Strider SnG
BUCK
Har redan visats i tråden men här kommer den igen smile.gif
Fu Kjellberg
BUCK:
Snygg bild.
Saknar den kniven ibland. :(
Men jag tvivlar inte på att den fått ett bra hem. smile.gif
BUCK
@ Fu Kjellberg
Tackar. Det är en riktigt trevlig kniv, är glad att jag fick adoptera den clap.gif
Inte omöjligt att "ni" kan återförenas om du kommer till prylträffen i gbg i vår smile.gif
Fu Kjellberg
BUCK:
Klart jag skall försöka ta mig dit. smile.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.