Help - Search - Members - Calendar
Full Version: God Jul
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Markan (off topic)
Pages: 1, 2
losec
God jul!

Bilden är från VCP1, julafton 2001 (KS05). Vi bemannade VCP:n hela dygnet iförda M/90 tomteluva. Hade mörkat det fram till dagen ifråga och trodde vi skulle bli hängda för det hela. Resultatet blev tvärtom, positivt från bataljonens sida och fotade av mängder av folk från olika länder. T ex kom ett lastbilsflak med ryssar och bara hoppade ut, ställde upp med oss och fotade i mängder.
På bilden har vi grp:ens egna "tomteskägg", själv står jag i bakrunden och vinkar in en bil.
Kristoffer
God Jul på er alla!
Kanna
GOD JUL!
Syster Håkan
God jul alla. glöm inte alla andra som jobbar på julen, tänk på dem och alla andra.
GA 937 Pierre
God jul alla biggrin.gif Ha en bra dag smile.gif
Jeppe
God Jul
PingisÖga
Jag önskar er alla en riktigt god jul!

//Anders smile.gif
Teknikern
God Jul på er allihop och hoppas ni har det bra.

Själv har jag det oförskämt bra för jag firar inte jul utan jag har gjort slutklämmen på installationen av min värmecentral istället. Nu blir det varmt i hela kåken och rinnande varmt vatten och det tycker jag är en julklapp så gott som något istället för bara kallvatten och vedkaminer.
golffoxtrotfive
Instämmer i kören och säjer GOD JUL
DaRaven
Yes, god jul till alla (som är galna nog att kolla forumet även på julafton ;))
Nestor
Ja, kanske lite sent.

Men God Jul på er allesammans smile.gif
Medic
QUOTE (losec @ Dec 24 2006, 13:32 ) *
God jul!

"BILD"

Bilden är från VCP1, julafton 2001 (KS05). Vi bemannade VCP:n hela dygnet iförda M/90 tomteluva. Hade mörkat det fram till dagen ifråga och trodde vi skulle bli hängda för det hela. Resultatet blev tvärtom, positivt från bataljonens sida och fotade av mängder av folk från olika länder. T ex kom ett lastbilsflak med ryssar och bara hoppade ut, ställde upp med oss och fotade i mängder.
På bilden har vi grp:ens egna "tomteskägg", själv står jag i bakrunden och vinkar in en bil.

Mmmm, en julafton att minnas! "Det var bättre förr"... Jul ska helst firas under mission! Men nu är det som det är och ingen tvåöls-regel gäller här hemma! God Jul Losec och alla andra! smile.gif
Pete
God jul på er allihop

/P, som sitter och pular med klapparna
Munken_swe
God Jul och Gott Nytt År!!!
navyseal
Instämmer med tidigare talare: God Jul på er alla!!! Manöver
Munin
God jul på er från mig och 3,5 kilos hjärtegrynet som agerar bisittare.
cf112
God Jul alla forumister!
5526 Viktor Ludvig
God Jul & Gott Nytt!!

//5526
The Swede
Vet att det är någon dag sent men jag hittade detta pepparkaksbygge idag:

Hemsidan: http://www.tenwall.se/index.htm
Maul
Haha, den var snygg den laugh.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.