jag ser när du säjer nidbild min gamla hv-bat framför mig.
de hatade IP för vi fick ny utr och 20-bilar.
under mina minst tio är hos dem passerade ett antal batchfer revy, den ena värre än den andra.
halvdöva sjukpensionärer, alkisar och en totalt inkompetent herre som ägnade sin civila tid åt att titta på rocco seffredis alster, beskriva dessa filmer samt kalla folk i IP för "turbaner".
då vi hade en i plutonen som inte hade samma religion som oss andra.
det ända som de dock hade gemensamt var att det skulle säljas bingolotter.
så att de kunde åka på "kamratresor" tillsammans med ytterst få utvalda.
givetvis användes även bingo pengar till kaffebröd på deras informella onsdagsmöten.
nidbilden med dåligt klädda människor är förvisso kul, men i gengälld har jag allltid hävdat att:
karln må kanske inte klä sig rätt, men han kanske kan terrängen vi skall verka i som sin egen bakficka.
och är kanske även en skytt av guds nåde.
tycker istället att man skall ta upp detta med ålder, den gamla stammen av hv-gubbe lyssnade inte på någon som var under 50, även om han så var ÖB.
de som man ibland undrar om deras Kompanichef under GU, hette arn magnusson.
och deras slutövn gick av stapeln i hastings 1066
dessa herrar går inte att tala med utan de vet allt och är totalt livsfarliga.
sedan kommer vi till de sk avtalsorg....
om fro behöver vi inte säja mer kanske, jag tror nog hr satan kommer att ge sin kusin en del bra uppslag där utan min hjälp.
men vi har de här andra, bilkårister som vägrar köra bil för att det är lerigt på vägen.
röda korsare som inte vill agera för att det pågår krig, och kallar plutsjv för brott mot genevekonventionen.
lottor som inte vill servera fläskfri mat till muslimer, med motiveringen " han kan väl äta samma mat som oss andra" och i samma veva står och kokar laktosfri mat åt någon stabslotta.
listan kan göras alltför lång.
att jag sedan verkar ha tjänstgjort i en MDgrp som mer liknar "pang i bygget" än en regelrätt militär enhet kan ha inverkan på mina intryck