Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Musik till träning
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Markan (off topic)
66-1023458405
Jag har precis införskaffat en MZ-N1 http://www.sonystyle.com/home....d=28761

Köpte den ty CDn skackade isönder när jag sprang!
Nu funderar jag på passande springar musik. Det får trots allt plats 5 timmar musik på en skiva ( i god kvalite enligt min åsikt). Så några förslag på vad som passar grupper låtar osv välkomnas. Tror personligen att rock med lite kämpar stuck passar Typ Eye of the tiger osv

Köpte min på www.sonyinside.com det billigaste stället då jag tittade i sverige enligt pricerunner. Billigare i storbrittanien osv men vågar inte pröjsa i förskott!
83-1023020025
Pröva Kenji Kawai...det är skön musik
Ing
Ääh, vad är det här?! Lyssnar ni inte på musik när ni tränar?!

Klassiker som Iron Maiden och metallica är ju funkis.. men god techno & trance är nästan ännu bättre.
Greven
Clash och ramones om man är ute och långlöper.

Typ T-B Stockholm, Lok, hardcore, punk om man tränar intensivt.

Techno & trance - vad är det? Är inte det sånt som fienden lyssnar på?
Ing
QUOTE (Greven @ July 11 2002,08:31)
Techno & trance - vad är det? Är inte det sånt som fienden lyssnar på?

Onej, det är vackert med lite motiverande dunk när man tränar.. Gäller dock att hitta rätt.. finns så ruggigt mycke skit också.
83-1023020025
Annars funkar Rammstein bra som träningsmusik....
Ing
Hittade en skiva häromdan som var hyfsat motiverade att träna till. Skivan till Full Metal Jacket. Det kräver väl förmodligen att man sett filmen några gånger.. Men man "går igång" när man tänker tillbaks på vissa delar ur filmen.
En annan fördel är att musiken ändå är ganska lugn, så de flesta kan stå ut med den.
Delta Golf
En låt som verkligen gav mig nytändning är Whitesnakes "you´re gonna break my heart again".Avlyssnas med fördel sista kilometrarna på långpasset då man går på ren vilja :devil :devil :devil
103-1022441490
När man tränar ska man lyssna på den musik man tycker om bäst, så du blir riktigt endorfinpumpad.

Jag har gjort några tappra försök till att börja trän på gym här i stan. Men vafan, alltid samma visa varje gång. Söndersminkade aerobicsbrudar med dålig hy, anabolavrak (som armarna står rakt ut åt sidorna på när de går) och framförallt den urusla musiken. Dunkade djungelmusik.

Jag kan lyssna på Goa-trance någon gång, jag är ganska liberal inom musik. MEn fan inte euro-techno. DEt går inte att träna till E-type.
Haggeman
Jag har ett tips som kan värka lite töntigt men det får mig att springa tills jag svimmar iaf.. Gå in på kazaa eller något program å sök efter USMC... =)
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.