Vildmannen
Dec 12 2005, 22:34
http://www.filmcafe.nu/Robertsfilmer/videon_large.movArrghh, vilken skändning
Finns det inga lagar mot sånt här?
*tar på proppar och hörselkåpor*
ja det där var väl en skändning som inte borde få finnas. Skruvade ner ljudet och tittade på damem till jag tyckte mig se att det var Natascha från paradise hotel och då blev jag mer illamående, någon som kan bekräfta att det är hon som är personen benämnd storbröstad blondin?
lowandslow
Dec 12 2005, 23:01
QUOTE (alfie @ Dec 12 2005, 22:55 )

ja det där var väl en skändning som inte borde få finnas. Skruvade ner ljudet och tittade på damem till jag tyckte mig se att det var Natascha från paradise hotel och då blev jag mer illamående, någon som kan bekräfta att det är hon som är personen benämnd storbröstad blondin?
Bekräftas...
wigurt
Dec 12 2005, 23:49
natasha

wigurt
Beredd att hålla med, trots jag försöker hålla mig borta från sådana pogram har jag ändå lyckats störa mig på henne... otroligt!
För att binda tillbaka till covern, har mycket svårt för covers i allmänhet, blir sällan bättre än orginalet...
Känns mest som patetiska försök att få igång en karriär när man inte kan skriva egna låtar.
Någon som vet vem det är som gör denna?
wigurt
Dec 13 2005, 00:02
QUOTE (alfie @ Dec 13 2005, 00:00 )

Beredd att hålla med, trots jag försöker hålla mig borta från sådana pogram har jag ändå lyckats störa mig på henne... otroligt!
För att binda tillbaka till covern, har mycket svårt för covers i allmänhet, blir sällan bättre än orginalet...
Känns mest som patetiska försök att få igång en karriär när man inte kan skriva egna låtar.
Någon som vet vem det är som gör denna?
initiativ ifrån bert "grisen" karlsson iaf hörde jag på radion vem de är som utför själv helgerånet vet ifan
AAaaarg vad gör de

:(
Hur fan kan man göra sådär? Jag hatar bert Karlsson och jag ska glidminera utanför hans dörr
*går och hämtar ur skivhyllan*
Lord ---->

För att tillföra lite diskution till tråden. Vem är det tänkt ska göra "karriär" med den här hemska låten? Den blonda bruden som aldrig yttrar ett ord eller den konstiga killen kör en stor bil och knappt syns i bild?
Amfibieslusken
Dec 13 2005, 11:14
Upphovsmannen till detta helgerån är Mikael Brinkenstierna. Vem annars? När jag såg videon tänkte jag "Günter".
Man mår ju faktiskt dåligt rent fysiskt när man hör det där
Rickard N
Dec 13 2005, 11:34
Shit...
Varför...
På plussidan kan ju sägas att den är bättre än Brittneys försök på I love Rock 'n Roll
Det obligatoriska rap-inslaget var med också. Var är känslan i sången.
VARFÖR!!!!!!?????
Egentligen ska jag väl vara glad över att den inte funkar för mig, men...

Man blir ju något frustrerad när man vet att det är några hemska restriktioner i jobbedatorn... Inte ens QT går att installera...
QUOTE (BUCK @ Dec 13 2005, 11:27 )

Man mår ju faktiskt dåligt rent fysiskt när man hör det där

Instämmer.
Det var bland det värsta i cover väg jag någonsin hört...
Larsleo
Dec 13 2005, 19:02
Hädelse...

orginalet var ju bra.. men detta..
Nestor
Dec 13 2005, 19:04
Spontan reaktion:
Explosiv vomering...
Mord är vad det är. MORD på en oskyldig rockklassiker!
En av de värsta skändningar av en låt jag hört.
hapazard
Dec 13 2005, 19:32
Trodde först att ni överdrev men
Foxtrotcharliegrg
Dec 13 2005, 19:48
Argh, my ears, my ears! They are meeeeeelting!

Fy fan vad uselt det var
Lämpligt motmedel är en ordentlig dos orginallåtar med AC/DC på stereon resten av kvällen...
Lt.Beavis
Dec 13 2005, 20:07
Kan bara instämma i tidigare inlägg efter att ha hört på eländet, det sämsta jag hört på mycket länge.
Det var så dåligt så det finns inte, borde vara skottpengar på de ansvariga (Skara-Bert?) för sådana här övertramp.
När sedan den färgade killen börjar rappa så är fiaskot fullbordat.
Som tidigare sagts av "foxtrotcharliegrg" så är motmedlet en ordentlig dos av AC/DC på stereon resten av kvällen det jag tänker använda mig av.
marcuzt
Dec 13 2005, 20:57
Länken funkar inte för mig...
Kanske lika bra :P
gislemark
Dec 13 2005, 21:30
Får en känsla av att vilja vomera!!!
Dies irae
Dec 13 2005, 21:40
QUOTE (marcuzt @ Dec 13 2005, 20:57 )

Länken funkar inte för mig...
Kanske lika bra :P
Japp tur för dig,
Vilket elände
Efter ett tag på nätet så har man ju blivit rätt så hårdhudad, härdad
och avtrubbad, men det där var faktiskt
för sinnessjukt...
Sådär får man f@n inte bete sig.
Very very bad karma...
Förstå när dom ska förklara sig för Sankte Per... Det blir expressfärd neråt.
Då har man sett den...

Blir ju helt knottrig, fy vilken skändning. Fast inget förvånar när Brinken har varit igång... Skönt man har gott med originalmaterial hemma. Nu blir det till att dra igenom mycket Ac...
bushman
Dec 16 2005, 12:03
binkenstjärna har försökt bli musikstjärna tidigare.
fast nu verkar väl det som fördummningen i samhället kommit till den gräns att tom en gubbsjuk "gästbartender manager" med hjälp av en totalt urblåst bimbo, kommer att få sina 15 sek of shame.
jag har iofs hela tiden hävdat att min själ tillhör mammon, och jag jobbar med det mesta inom evntbranschen, bara de betalar rätt pengar.
i fallet brinkenstjärna kommer det inte finnas pengar nog.......
har fö sett karln försöka sätta eld på hunnebostrands folkets park, i slutet av 80-talet.
kombinationen egentillverkat scen-pyro och pappersjelanger över scen, är inget bra.
att göra det på en dansbana med ca 1500 personer på, är vad jag kallar direktkvalifiicering till "100 höjdare" och avsnittet "universums största apskaft"
Vildmannen
Dec 16 2005, 14:03
Nu bidrar Aftonbladet till spridningen av den eländiga videon via sin webbsida. Där kan man även rösta om man föredrar originalet eller covern. Oroväckande är att 8,5% har röstat att dom föredrar covern.
Trots att jag redan set skändningen i fråga tänkte jag kika via aftonbladet, då inser jag hur otroligt smart min dator är... pop up spärren stänger ner sidan innan jag ens hunnit tänka tanken "vad håller jag på med?"
BARBIE
Dec 16 2005, 15:02
se inte lyssna!
Okej, man har fått kräkas ett par år nu åt alla klassiker-slakter som gjordts i disco-verion. Men detta tar priset! Sjukt dåligt!
marcuzt
Dec 16 2005, 17:01
QUOTE (losec @ Dec 16 2005, 15:11 )

Okej, man har fått kräkas ett par år nu åt alla klassiker-slakter som gjordts i disco-verion. Men detta tar priset! Sjukt dåligt!
Som gammal estet är öronen härdade :P
Men det var inte den bästa covern jag hört men jag måste erkänna att jag kunde lyssna på hela låten och se videon. Och jag kan nog se den igen faktiskt... Men kanske för att hon är onekligen lite attraktiv, trots att bimbosar med stora bröst inte är min typ :P
Tivaljör
Dec 17 2005, 15:10
När vi ändå är inne på sunkiga covers...
Lucy Silvas cover på Nothing else matters(Se o lyssna på egen risk)
Lägre än Glocal.... Blir riktigt upprörd som det AC/DC fan jag är/har varit/ för alltid kommer vara...
Bon kommer att hämnas...
Det värsta med alla dessa "kavvers" är att det faktiskt finns små unga människor som VET att
A-Teens har gjort både Mama Mia och Super Trouper...
QUOTE (Tivaljör @ Dec 17 2005, 16:10 )

När vi ändå är inne på sunkiga covers...
Lucy Silvas cover på Nothing else matters(Se o lyssna på egen risk)

Den tjejen verkar ha en röst iaf!!! Verkar vara en normal baladcover.
Stor skillnad mot alla dessa "up-tempo" replay-disco-mania som bara vill få en att börja gråta.
marcuzt
Mar 2 2006, 09:50
Natacha har gjort det igen. Nu med "I wanna rock"
Har tyvärr ingen direktlänk till videon, nån annan som har?
Fogelström
Mar 2 2006, 14:57
QUOTE (marcuzt @ Mar 2 2006, 09:50 )

Oh gosh. Kan inte bärga mig för att se den! Peroxidblonderade, silikonförstärkta plastiga knulldockor är nog mina absoluta favoritartister!
marcuzt
Mar 2 2006, 15:43
QUOTE (Fogelström @ Mar 2 2006, 14:57 )

Oh gosh. Kan inte bärga mig för att se den! Peroxidblonderade, silikonförstärkta plastiga knulldockor är nog mina absoluta favoritartister!

Den är nog faktiskt sämre än den förra, finns på aftonbladets hemsida.
Tyckte nog inte den var sämre än den förra... lät väl mest som vilket synthöverdoserande coverband som helst... den förra var ju bara rent uts sagt låtmord! om man väljer rent musikaliskt vill säga, videorna är väl som att välja mellan pest eller kolera fast med stora bröst.
Fogelström
Mar 2 2006, 17:38
QUOTE (marcuzt @ Mar 2 2006, 15:43 )

QUOTE (Fogelström @ Mar 2 2006, 14:57 )

Den är nog faktiskt sämre än den förra, finns på aftonbladets hemsida.
Du var tvungen att få mig att se den, va, din jävel?
Patetiskt, är allt jag kan säga. Vem riktar man sig mot? Tolvåriga killar?
Jag får väl bidra med en egen historia gällande covers.
Jag har en vän som är VÄLDIGT uppmärksam på saker som händer runt omkring honom, på ett positivt sätt menat, som hörde 2 tjejjer i 17 års åldern gå och diskutera låten Poison, då plötsligt den ene av dem säger till den andre. "- Visste du att det är nån äcklig gubbe som gjort en cover på den!?"
Edit: stav
Fogelström
Mar 2 2006, 17:51
Såhär i förbifarten tycker jag väl att technoversionen av Poison är klart godtagbar, definitivt en av de bättre "slaktningar" som gjorts och jag tycker nog ... till och med att den är ganska bra.
Smaksak, jag tycker också den är rätt bra. Är inget fan av Alice cooper heller kanske. Men att anklaga mannen för att vara en äcklig gubbe som gör covers på technolåtar får ändå anses vara någon form av skymf ;)
QUOTE (Fogelström @ Mar 2 2006, 17:51 )

Såhär i förbifarten tycker jag väl att technoversionen av Poison är klart godtagbar, definitivt en av de bättre "slaktningar" som gjorts och jag tycker nog ... till och med att den är ganska bra.

Kättare!! Bränn honom på bål!! *delar ut högafflar och facklor*
:P
BlåGul: Whe found a witch! May we burn her(him)!?
QUOTE (simon @ Mar 2 2006, 21:07 )

BlåGul: Whe found a witch! May we burn her(him)!?
Måste vi inte väga honom/henne först? ;)
Rickard N
Mar 2 2006, 23:55
Jag gillar framförallt två saker som Alice Cooper hällt ur sig
1) Jag fattar inte att dagens artister knarkar och super som de gör, kolla på min generation artister, hur många överlevde?
2) Den där Marilyn Manson, tror han att det är något nytt med smink och att ha ett tjejnamn?
Vet att jag kommer få halva forumet mot mig nu men det måste sägas! AC/DC är nog ett av de mest överskattade banden jag vet (U2 ligger bra i topp dom med). Jag brukar kunna stå ut med det mesta i musikväg men när någon drar igång AC/DC så måste jag säga stop! Går ej att uthärda så därför så har jag svårt att tänka mig att en techno remixen kan bli så mycket sämre än orginalet även fast jag vet hur usla dessa techno remixar är, eftersom dom gjorts på en del bra låtar med.
Techno remixen av Poison är bra! Men orginalet är bättre.
Däremot att göra en cover på en Metallica låt är tamejfan total förbjudet! Usch blä och FY!
Bappelsinmannen
Mar 3 2006, 18:00
QUOTE (Steken @ Mar 3 2006, 17:41 )

Vet att jag kommer få halva forumet mot mig nu men det måste sägas! AC/DC är nog ett av de mest överskattade banden jag vet (U2 ligger bra i topp dom med). Jag brukar kunna stå ut med det mesta i musikväg men när någon drar igång AC/DC så måste jag säga stop! Går ej att uthärda så därför så har jag svårt att tänka mig att en techno remixen kan bli så mycket sämre än orginalet även fast jag vet hur usla dessa techno remixar är, eftersom dom gjorts på en del bra låtar med.
Techno remixen av Poison är bra! Men orginalet är bättre.
Däremot att göra en cover på en Metallica låt är tamejfan total förbjudet! Usch blä och FY!
Ahapp, då hamnade du på den fula sidan på min lista, är troget fan och föredrar de tidiga skivorna med Bon Scott, Brian Jonsson når dock inte upp i samma klass.
//Nisse
("Hell ain´t a bad place to be", man bara måste älska en grupp med en sån låt på repertoaren!!)
Paperboy
Mar 4 2006, 22:25
Tycker att låten funkar faktiskt, fast videon är ju rena katastrofen.
Nu är det dax att återuppväcka den här gamla sköna tråden!
En del av er kommer att reagera så här:

----->

----->

-----> :( ----->
Försök att kolla hela...
Frantic
Dec 29 2006, 23:41
no.. freakin.. way
Celine Dion? Nej....nej....NEEEEEEEEEEJ!!
*begår Seppuku*
Nestor
Dec 30 2006, 00:38
Själva sången är det ju inget fel på måste jag medge.
Men ändå...något är fel..
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.