Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Amerikankse Krypskytten
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Markan (off topic)
70-1020763829
Tydligen så har man nu gripit Krypskytten i USa...
Tydligen så var han beväpnad med en Bushmaster x15

ydligen var han en veteran från Kuwaitkriget, dock en Skarpkytt och ingen krypskytt...
http://www.expressen.se/article.asp?id=126976
Tydligen skall även han son vara delaktig
2Sharp
Expressen lyckas igen, "Bushman" vad är det för vapen?? *suck*

Men gott att de verkar ha satt åt dem.
fairfax
De kallar fortfarande bösan för "höghastighetsvapnet" komiskt...
Radagast
Media lär sig aldrig, nyss basunerade de ju ut att det skulle vara en mobbad vit tonåring som spelade counter-strike.
Tillåt mig skratta....
68-1032510538
Var det inte hans son som hade skjutit? *kliar mig i huvudet*
HvPrsk
QUOTE (Fu Dahlberg @ Okt. 25 2002,02:56)
ydligen var han en veteran från Kuwaitkriget, dock en Skarpkytt och ingen krypskytt...

Han var ingen skarpskytt, och absolut inte prickskytt, han sköt bra under PEKen bara... ;)
”Krypskytt” är han nu när han mördar civila…
70-1020763829
Javisst. det stämmer, han skjöt bara bra Pek...

Tydligen var han en mekaniker under gulfkriget

men det första var med den info jag hadde när jag skrev inlägget 02:56...
66-1027419152
har dom gått ut med varför dom gjorde det?
Skuggan
kan någon upplysa mig om skillnaden mellan Bushmaster gäväret och M16? förutom den kortade pipan.
75-1027696024
QUOTE (The_shadow @ Okt. 25 2002,16:38)
kan någon upplysa mig om skillnaden mellan Bushmaster gäväret och M16? förutom den kortade pipan.

Den har annan färgsättning, då är det ju ett helt annat vapen!   ;)    Media...
fairfax
Bushmastern kan endast skjuta enkelskott, det är väl den vesentliga skillnaden. Det är emd andra ord ett M-16 för civila marknaden
Skuggan
ahh, ungefär som CGA5P altså. då förstår jag.
Inf
Bushmaster säljer många versioner:
http://www.bushmaster.com/shopping/weapons/
2Sharp
QUOTE (fairfax @ Okt. 25 2002,16:48)
Bushmastern kan endast skjuta enkelskott, det är väl den vesentliga skillnaden. Det är emd andra ord ett M-16 för civila marknaden

Njao, en sanning med modifikation, man kan köpa Bushmasters med full-auto kapacitet.

Bara ett annat företag som tillverkar en modell baserad på specifikationerna som M16xx har, typ som FNC tillverkas av FN i Belgien och Ak5/CGA5P av Bofors/Carl Gustav i Sverige.

Edit:Hupps, inf hann före... smile.gif
Nifelhel
På Bushmaster's vapen är många delar av högre standard än de massproducerade karbiner som USA's Fm köper in, typ matchpipa osv.

I aftonbladet stod det att en "Black Dawn" helikopter hade spanat i från luften över området där deras buil var parkerad.
Vad är det hkp?!?!?!? :0
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.