Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Rapport enligt de sju/nio S?
SoldF.com Forum > Besök och gästforum, C 9x19 > Öppet hus
Notra Mada
Jag har glömt vad de Sju (eller nio beroende på hur komplicerad man vill vara) S är förkortning av, hjälp vore uppskattat.

pansar2.png
QuizQuoz
tio S på F7 biggrin.gif

annars så

7S
Stund
Ställe
Styrka
Slag
Sysselsättning
Symbol
Sagesman

8S
Sedan

9S
Siluet

10S
Malajn.gif minnet sviker
Notra Mada
Så mycket var det med det 10e S'et... ;)

Tack för hjälpen.

pansar2.png

PS. vi använde iofs aldrig 9S på Ing2...
Tomas Eriksson
Stridsvärde? saint.gif
johaner
Någon gång i tiden fick jag lära mig att vid muntliga rapporter så skulle man alltid avsluta med Slut för att motparten skulle förstå att nu kommer det inget mera som har med denna rapport att göra.
Rickard N
Siluett?
Sorken_F4
Skjut? rlwhore.gif
Fogelström
QUOTE (Rickard N @ Dec 9 2005, 00:32 ) *
Siluett?

Det ska stavas silhuett och betyder typ skugga eller (fylld) kontur. Vad det har att göra i en rapport är jag dock osäker på.

Med reservation för att det faktiskt finns ett militärt uttryck "siluett" som betyder något helt annat. smile.gif
linc
Du har inte hört den här visan? Har man gjort det en gång så har man svårt att glömma bort de 7 S:en, riktigt löjligt men det funkar biggrin.gif
Rickard N
QUOTE (Fogelström @ Dec 23 2005, 10:26 ) *
QUOTE (Rickard N @ Dec 9 2005, 00:32 ) *

Siluett?

Det ska stavas silhuett och betyder typ skugga eller (fylld) kontur. Vad det har att göra i en rapport är jag dock osäker på.

Med reservation för att det faktiskt finns ett militärt uttryck "siluett" som betyder något helt annat. smile.gif

Alltså, jag är inte så dryg att jag ifrågasätter stavningen av silhuett. Jag undrade hur det hamnade i rapporteringen och vad den betyder. blush.gif
Nimitz
Tror det cirkulerade en ordermall/ett minneskort här på soldf där silhuett var med. Tror det främst rörde på långt håll sedda sjömål(fartyg). Men kan vara julölen som spökar..

salute.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.