Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Bilden passar inte
SoldF.com Forum > Materielverket - Vapen, Materiel, Fordon och Utrustning, C The Swede > MARK
hagsell
http://www.p4.mil.se/photo.php?id=107598&nid=30446
Är det bara jag som inte tycker att texten stämmer överens med bilden ?
Sytare
@Hagsell
Bashing av bilder på mil.se p.g.a. taskig fältmässighet eller helt fel bildtext brukar inte vara så långlivat...
Hornet
det är ju den nya BGBV120 ser ju alla :P
hagsell
QUOTE (Sg Toll @ Dec 1 2005, 20:48 ) *
@Hagsell
Bashing av bilder på mil.se p.g.a. taskig fältmässighet eller helt fel bildtext brukar inte vara så långlivat...

Sant men ville bara kolla så att jag inte helt ute och cyklade. Någon som vet vilket fordon det är ?
Erik_G
QUOTE (hagsell @ Dec 1 2005, 23:26 ) *

@Hagsell

Sant men ville bara kolla så att jag inte helt ute och cyklade. Någon som vet vilket fordon det är ?

Det är naturligtvis en Patgb 203A. Det är iallafall vad jag satsar mina pengar på
The Swede
QUOTE (Erik_G @ Dec 1 2005, 23:58 ) *
QUOTE (hagsell @ Dec 1 2005, 23:26 ) *

@Hagsell

Det är naturligtvis en Patgb 203A. Det är iallafall vad jag satsar mina pengar på

Det vadet lär du inte få alltför höga odds på biggrin.gif
hagsell
vet The Swede vad det är för något då ?
The Swede
Om du funderar lite till på vad jag skrev i mitt förra inlägg kontra vad Erik_G skrev så kanske det klarnar lite. ;)
Skuggan
en allmän reflektion från mig vad gäller folket som skriver "nyheter" på diverse mil.se sidor.
det verkar vara ganska mycket "civilister" (dvs civilanställda) som skriver reportagen, och det verkar inte som om de alltid varit med när bilderna tagit utan först fått bilderna i efterhand och blivit tillsagda "skriv nån sjysst bildtext", dessutom (som tårta på julafton) verkar det inte som om de har koll på hur den utr förbandet använder har ser ut (ex som ovan inte ser skillnad på en BgBv 120 och en Patgb 203A när man bara ser en del av fordonet)
ibland kan ju de faktorerna leda till ganska lustiga förväxlingar och bildtexter sedda med en MÖP´s ögon ;)

[edit] det var inte meningen att citera The Swede´s inlägg
Hornet
jo men det går ju knappt att se fel på en Patria och en BGBV 120 om man äns försöker eller? och andra sidan så är det ju oftast som skuggan säger en civilare får order om att lägga up det på hemsidan och då blir allt fel
Erik_G
QUOTE (The Swede @ Dec 2 2005, 19:07 ) *
Det vadet lär du inte få alltför höga odds på biggrin.gif

Ja, du känner ju mig, jag gör ju bara väl avvägda, säkra satsningar....

vissel.gif

Apropå civilister som skriver på hemsidan, jo nog är det så alltid, och det verkar inte vara en fördel att vara MÖP när man söker jobb som informatör på P4, jag känner iallafall en som sökte jobbet men inte fick det Malajn.gif
Den killen hade iallafall garanterat sett skillnaden mellan en patgb och en bgbv, däremot kanske personen i vagnen inte hade fått någon uppmärksamhet biggrin.gif

/E
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.