Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Loggning av IP?
SoldF.com Forum > Besök och gästforum, C 9x19 > Öppet hus
Guest
När jag som Guest bläddrar runt på forumets olika trådar ser jag att jag är ensam om att läsa en tråd. Men när jag trycker på Uppdatera i mitt verktygsfält tillkommer det alltid en gäst, Utan undantag. Det kvittar vilket ämne jag väljer, Den andra gästen kommer regelbundet som en soluppgång.
Loggar ni vad alla läser eller är det någon form av storebrorsfunktion som ni inte (ännu) känner till?
Blir lite irriterad om det är någon form av övervakning. Det finns ju alltid en möjlighet att blågul är införstådd med övervakningen? Om ni inte är det bör ni veta att det finns någon form av tracking aktiverad på forumet.
rhdf
blågul är nog högst medvetna om vad forumet sysslar med
och ja det finns nån form av tracking, vi som är reggade håller forumet ordning på mha cookies, oreggade får säkert nån form av cookie med, men det verkar som om forumet inte riktigt klarar att hålla ordning på dessa, därav den extra gästen när du uppdaterar
Vc_90
Så länge man enbart läser så är det ju inte farligare än att läsa tidningen på stan.

Några som är experter på att logga vad folk läser är aftonbladet.se , precis ALLT du gör på den sidan sparas och sen använder dom den infon för att sälja annonser samt ta reda på vilken smörja som säljer mest. På ren svenska, varje gång man länkar något för att det är otroligt korkat skrivet så får aftonbladet en till "intresserad läsare" och dom skriver mer om den smörjan nästa gång...

Eller så slappnar man av. pansar2.png
Kimster
QUOTE (Guest @ Nov 29 2005, 13:30 ) *
Loggar ni vad alla läser eller är det någon form av storebrorsfunktion som ni inte (ännu) känner till?

Nej.
Det är cookiehanteringen du ser som gäst nr 2.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.