Help - Search - Members - Calendar
Full Version: GA937 amf1 (hjälp)
SoldF.com Forum > Kasern - Militära Forum, C Krook > Pliktverket
pwa
Skulle eg tjänstgöra som FK900 på i5, men det lades ner.
Blev uppringd av herrarna som ville föreslå mig en ny tjänst och jag fick GA936 & 937 att välja mellan, tog 937amf1 och ska rycka in nu i januari. Fått papper och grejjer om Karlskrona vilket är det ställe jag tydligen ska till först.

Men efter endel läsning här så verkar 937 som en tjänst man absolut inte vill ha, vill skjuta & panga.. ja ni fattar, inte sitta på arslet i nån kur och kolla på tv.. Tror ni det finns möjlighet att försöka ringa och byta heller tycker ni jag ska åka till karlskrona och försöka göra det bästa av GSU´n och hoppas på att man blir placerad på något vettigt? är ungefär 50dagar kvar tills jag ska in

Lite resultat sen mönstringen

Muskelkraft (7)
Fysisk arbetsförmåga (7)
Syn höger öga 1,0 okorrigerat värde
Syn vänster öga 1,0 okorrigerat värde
Färgseende 0 fel
Hörselgrupp A

Sammanvägd tjänstbarhet A Stridande befattning med stor rörlighet.

Detta efter max 3 timmars sömn och ett flitigt alkoholintag kvällen innan (dumt jag vet)

Min fysiska kondition är garanterat dubbelt så bra nu motför dessa tester jag gjorde när jag mönstrade, då jag i stort sett var nykter nestan året ut och inte gjort annat än att träna.
raka motsatsen före mönstringen
7.gif

oerhört tacksam för all hjälp man kan få, hur jag ska gå tillväga osv..
förslag på ev, roliga tjänster.

/Vh!
Adam Wilhelm
Försöka går ju.
Om inte så ses vi nog i Januari på Berga när ni vakter måste låsa upp kasunen åt oss. :P
pwa
QUOTE (Adam Wilhelm @ Nov 28 2005, 18:02 ) *
Försöka går ju.
Om inte så ses vi nog i Januari på Berga när ni vakter måste låsa upp kasunen åt oss. :P

Haha Elaking!
Adam Wilhelm
I try. *S*

Skämt åsido så får du ju ta kontakt med värnpliktsverket och böna och be.
Det finns ett antal trådar om att byta tjänst så det är bara att leta och följa de råden som står där.
Men tänk på att Krigsmakten (Pff... Försvarsmakten låter bara fjantigt) inte är till för dig utan du är till för den.
Du måste ha verkligen bra skäl för att få byta tjänst.
Du skriver att du vill kriga och då låter ju en tjänst som skyttesoldat perfekt för dig.

Pröva så får du se om det går.
Lycka till. Rangern.gif
pwa
QUOTE (Adam Wilhelm @ Nov 28 2005, 18:24 ) *
I try. *S*

Skämt åsido så får du ju ta kontakt med värnpliktsverket och böna och be.
Det finns ett antal trådar om att byta tjänst så det är bara att leta och följa de råden som står där.
Men tänk på att Krigsmakten (Pff... Försvarsmakten låter bara fjantigt) inte är till för dig utan du är till för den.
Du måste ha verkligen bra skäl för att få byta tjänst.
Du skriver att du vill kriga och då låter ju en tjänst som skyttesoldat perfekt för dig.

Pröva så får du se om det går.
Lycka till. Rangern.gif

Jajjemen, får ringa och tjata på dem.. Sitta på en stol och öppna grindar är det sista jag vill göra.
Lord
Försöka går ju.
Om inte så ses vi nog i Januari på Berga när ni vakter måste låsa upp kasunen åt oss.

haha biggrin.gif biggrin.gif

Mycket elakt men mycket härligt inlägg. Jag kan bara hålla med Adam Willhelm, du får ringa och böna och be och se om de har fått sitt kaffe för dagen så de är lite snälla =)

Jajjemen, får ringa och tjata på dem.. Sitta på en stol och öppna grindar är det sista jag vill göra.

Ha Det får du ju bara göra i början. Sedan kommer du tröttna på att kolla alla och grindarna kommer vara öppna åt alla i grönkläder så då får du bara sitta på en stol vissel.gif
H0lK
Grabbar, nu ska vi inte såga bevakningssoldatens uppgifter, alla behövs och vissa tycker det är kul!
pwa
Tänker ringa dom imorgon det första jag gör och försöka få något annat, 8.gif

Inte öppna grindar och ta hant om fyllon, det kan min mamma göra.
pwa
Var tvungen att skicka ett brev rlwhore.gif
Lord
Grabbar, nu ska vi inte såga bevakningssoldatens uppgifter, alla behövs och vissa tycker det är kul!

Sant och jag ser mycket hellre en grönklädd vpl bakom glaset än en lönfet Securitasgubbe med grönbasker och en röd jäkla ful securitas bricka/märke i pannan bong.gif

Skriv du ditt brev och ge en bra förklaring till vad du vill göra och varför du vill göra det så kan det nog gå ganska bra smile.gif
Lambda
@ pwa
Så du dissar Kungsholms Fort? 18 veckors utbildning ute på en ö, man kan leka fångarna på fortet smile.gif
pwa
QUOTE (Lambda @ Nov 30 2005, 13:27 ) *
@ pwa
Så du dissar Kungsholms Fort? 18 veckors utbildning ute på en ö, man kan leka fångarna på fortet smile.gif

Får se hur det går, om inte så ses vi? biggrin.gif

Funderar ev, på att kanske dra till frankrike (Legionen) efteråt lumpen också har tänkt på det en hel del faktiskt, inte för att livet suger eller så utan mest för spänning/utmaning. Så jag får nog min fysiska utmaning endå känns det som pansar2.png
Ellinore
QUOTE (Lord @ Nov 30 2005, 13:02 ) *

Sant och jag ser mycket hellre en grönklädd vpl bakom glaset än en lönfet Securitasgubbe med grönbasker och en röd jäkla ful securitas bricka/märke i pannan bong.gif

Skriv du ditt brev och ge en bra förklaring till vad du vill göra och varför du vill göra det så kan det nog gå ganska bra smile.gif

app app app. inte den attityden mot "var som helst, när som helst och bättre än någon annan"-vaktbolget. en del är inte ens feta, en del är inte ens gubbar. vissel.gif
Lord
app app app. inte den attityden mot "var som helst, när som helst och bättre än någon annan"-vaktbolget. en del är inte ens feta, en del är inte ens gubbar. vissel.gif

Visst och Pliktverket är snabba som blixten vissel.gif
pwa
QUOTE (Lord @ Dec 2 2005, 11:44 ) *

Verklign inte, vid detta lag borde man ha blivit uppringd angående brevet tycker jag banghead.gif

*fortsätter spänt att vänta*
Liqi
QUOTE (pwa @ Dec 2 2005, 13:13 ) *

Verklign inte, vid detta lag borde man ha blivit uppringd angående brevet tycker jag banghead.gif

Sluta vänta, börja tjata.
Har inte direkt positiva erfarenheter gällande Pliktverkets effektivitet...
Ta och ring upp dem istället, de har helt säkert redan läst brevet, men inte brytt sig om att svara.
pwa
QUOTE (Liqi @ Dec 2 2005, 21:28 ) *
QUOTE (pwa @ Dec 2 2005, 13:13 ) *

Sluta vänta, börja tjata.
Har inte direkt positiva erfarenheter gällande Pliktverkets effektivitet...
Ta och ring upp dem istället, de har helt säkert redan läst brevet, men inte brytt sig om att svara.

Är dom verkligen så jävliga att dom ber mig skicka brev och sen skiter i att svara sad.gif
Får väl ringa och tjata lite då och säga att jag inte ger mig, Varje dag samma fråga tills jag får rätt svar worthy.gif
Liqi
QUOTE (pwa @ Dec 3 2005, 01:12 ) *
Är dom verkligen så jävliga att dom ber mig skicka brev och sen skiter i att svara sad.gif
Får väl ringa och tjata lite då och säga att jag inte ger mig, Varje dag samma fråga tills jag får rätt svar worthy.gif

Så har det i alla fall varit för mig.
Mailade både till Pliktverkets kontor (som jag blev ombedd att göra första gången) och sen direkt till min handläggare. Tilläggas kan även att det var av en av hans medarbetare jag fick hans personliga mailadress, en betydligt mer tillmötesgående person.

Tillslut orkade jag inte vänta längre, ringde upp honom igen, och då hade han läst brevet för ett par dagar sen och kunde svara direkt...
pwa
QUOTE (Liqi @ Dec 4 2005, 23:45 ) *
QUOTE (pwa @ Dec 3 2005, 01:12 ) *

Så har det i alla fall varit för mig.
Mailade både till Pliktverkets kontor (som jag blev ombedd att göra första gången) och sen direkt till min handläggare. Tilläggas kan även att det var av en av hans medarbetare jag fick hans personliga mailadress, en betydligt mer tillmötesgående person.

Tillslut orkade jag inte vänta längre, ringde upp honom igen, och då hade han läst brevet för ett par dagar sen och kunde svara direkt...

Woho.. är numera inskriven till artilleriregementet i boden rlwhore.gif
Adam Wilhelm
Congrats. :P
pwa
QUOTE (Adam Wilhelm @ Dec 5 2005, 16:22 ) *
Congrats. :P

Thnx mate biggrin.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.