Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Mönstra när man är 17
SoldF.com Forum > Kasern - Militära Forum, C Krook > Pliktverket
twintip
Är det möjligt att man får mönstra under en period på året man fyller 18 då man fortfarande är 17 år?
(har sökt på forumet) smile.gif
Apone
QUOTE (twintip @ Nov 24 2005, 18:41 ) *
Är det möjligt att man får mönstra under en period på året man fyller 18 då man fortfarande är 17 år?
(har sökt) smile.gif

KAN kan man nog, om Pliktverket har fått sitt morgonkaffe och vetelängd, men varför skulle någon vilja? Vid 17 år har man ofta lite kvar att växa i styrka/storlek - och därmed få bättre värden.

Du får väl vänta och se, helt enkelt
twintip
jag vill inte göra det i förtid, undrar mest om det är folk som blir tvingade till det?
Är född 25 juni, så då får jag kanske köra på hösten?
H0lK
Man mönstrar det år man fyller 18, så du kan mycket väl vara 17 vid mönstringen ...
Victor
Min kamrat mönstrade både när han var 17 och 18. Pliktis var så snälla att de lät honom mönstra både dagen före OCH dagen efter hans 18-årsdag. De kan inte ha varit på gott humör när de bestämde det! biggrin.gif :P
H0lK
Lätt att fira 18-årsdagen då :P
von_Holmen
Jag mönstrade 18 maj i år och fyller 18 år imorgon. Altså var jag 17 år när jag mönstrade. =)
Lt Hmmm
Jag mönstrade tre månader innan jag skulle fylla 18. Men det är klart, det är ju länge sedan nu...
TheKL
Jag mönstrade 4-5 månader innan så de är ytterst möjligt biggrin.gif
Trash
De flesta jag känner, inklusive jag själv, mönstrade när de var 17.
Lindeberg
Det är alltså möjligt att mönstra vid 17?
TheKL
Ja det är möjligt.
stefanf
QUOTE (Victor @ Nov 24 2005, 19:29 ) *
Min kamrat mönstrade både när han var 17 och 18. Pliktis var så snälla att de lät honom mönstra både dagen före OCH dagen efter hans 18-årsdag. De kan inte ha varit på gott humör när de bestämde det! biggrin.gif :P

Jag mönstrade på min 18-årsdag och dagen efter. Dom hade inte ens vett att säga grattis under mönstringen. smile.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.