Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Hata lumpen låten
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Dagrummet
Pbmin
Råkade hitta denna sång när jag surfade runt lite...Någon som vet vem som har gjort den? Tyckte nästan den var lite skön :P

Hata lumpen

tryck på hans länk sen kan ni med hjälp av texten sjunga med om ni har lust...

Edit:fixade länken
Hjelm
QUOTE (Pbmin @ Nov 23 2005, 22:21 ) *

ok.. testa att fixa igen
Pbmin
Hmmm det var knasigt. Den funkade för 5 min sedan? jaha bara att se om den kommer tillbaks annars får blågul gärna kasta tråden.
sotilas
Funka ju kisskasst...... 7.gif
alfie
funkar nu...och där försvann den igen... Fan, är nyfiken nu!

Edit: ja... den liksom försvann
Edit 2: TNR: 240345 Låten nerladdad nu... var väl sådär enligt min mening men jag kan tänka mig att den spelas på landets alla luckor inom kort.
APC-mannen
Lite småkul...
Sg Mini
Om det är samma "hata lumpen" som jag tror... Den spelades vilt hos oss; en lumparpolares polare i GBG som gjort den
Innuendo
sg mini:
det kan nog stämma mycket väl, för dialekten är ju helt klart från gbg
BekAss
Kan någon som har laddat ner den lägga upp den på typ

www.yousendit.com

och sedan posta adressen? jag får den inte att fungera (sidan)
Lindeberg
Göteborgare som gjort vpl i Eksjö således.

Lite smårolig förutom "hata lumpen". Allt det andra var ju trevligt.
Jotun
Ingen som har den som kan lägga upp den på en mer stabil server?
Caprice
förutom refrängen så är det ju ungefär vad det går ut på..... :P
Cheeky
QUOTE (BekAss @ Nov 24 2005, 17:39 ) *
Kan någon som har laddat ner den lägga upp den på typ

www.yousendit.com

och sedan posta adressen? jag får den inte att fungera (sidan)

QUOTE (Jotun @ Mar 4 2006, 16:46 ) *
Ingen som har den som kan lägga upp den på en mer stabil server?

Ok här kommer en länk till mer stabil sida där låten finns HataLumpen

Dock har jag ej varit i kontakt med www.hatalumpen.tk och fått klart på att jag får ha deras låt upplagd på sidan. Men så länge jag inte hör något så ligger låten kvar
elisson
haha han är lite väll negativ tycker ja.. clap.gif
NordicFear
Alla har ju sitt sätt att säga vad dom tycker om tiden i Försvaret.

vissa är ju mer positiva än andra. han är nog den minst positiva jag har hört hitills. pansar2.png

Jag wub.gif FM
martinb
Hehe, det var ju trevligt att den låter kom upp. Låg på samma pluton som Westerlund som har gjort låten, 1. Ingenjörpluton på 3. kompaniet på ING2 2004-2005.

Bakgrunden till låten var som så att Westerlund och en annan kille började skriva ner alla ord som de hatade. Till sist blev det en lång lista som mynnade ut i en låt. smile.gif
Fogelström
Shit. Vpl J's klottrande i vår soldatpärm bleknar i jämförelse... "f*** vakten, f*** insats, f*** Berget, f*** uppställning, f*** lumpen, f*** kängputs" osv biggrin.gif
Fu Pedersen
QUOTE (Pbmin @ Nov 23 2005, 22:21 ) *
Råkade hitta denna sång när jag surfade runt lite...Någon som vet vem som har gjort den? Tyckte nästan den var lite skön :P

Hata lumpen

tryck på hans länk sen kan ni med hjälp av texten sjunga med om ni har lust...

Av ngn outgrundlig anledning spred sig ett leende på mina läppar när jag lyssnade på den och man fick lite rysningar :P Allt man förträngt och allt som faktiskt är och hela tiden biggrin.gif
ArreliuS
Hehe, lätt den bästa lumpenlåten alla kategorier biggrin.gif Riktigt schysst musik.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.