QUOTE (2Sharp @ Dec 18 2005, 23:00 )

QUOTE (Ivar_Artilleri @ Dec 18 2005, 21:17 )

Tack för svaren. Inte för att jag helt har fattat hur det hänger ihop men å andra sidan så tänker jag jag inte testa min hypotes heller.
Att: Vargas.
Din editering gör mig lite nyfiken. Är du på allvar ute efter att skada mig?
Ja, Vargas är skit-farlig, akta dig...
En tanke om hur kass infästningen är på SV2K, jag har sett att väldigt, väldigt många fäster dem på fel sätt, inte sällan är det dessa som klagar på att västen är så sladdrig också.
Kan vara ett tips att kontrollera så fickor och annat sitter som de bör?
Sv2K är inte perfekt, men vad är det? Har någon använt de alternativ de glatt propagerar för i någon större/längre omfattning?
F.ö tycker jag det är en halv-funkis idé med integrerad stridsväst/kroppsskydd/skyddsväst, dock kan man ju lätt önskat en möjlighet till flexibilitet som vi inte har nu.
Jag är inne på samma fråga. När jag låg inne så var det egentligen aldrig någon som hade några problem med stridsvästen, trots att de flesta, inkl. jag själv mörrbultade dom rätt ordentligt. Hade man fäst fickorna ordentligt så var det inga som helst problem. Det ända som gick sönder var vanligtvis fästena till fältflaskhållaren och skyddsmasken, men dessa har ju som bekant lite annorlunda fästannordningar.
Kan det kanske helt enkelt vara så att de flesta saknar tillräcklig utbildning på SV2k?
För att komma lite mer OnT så är väl den bästa lösningen en möjlighet att integrera skyddsvästen med stridsvästen om man vill. Valmöjligheter är alltid bäst i längden.