QUOTE (SERG. B @ Nov 24 2007, 01:08 )

Schmutte får det till att det skulle finnas en massa länder som var intresserade av SEP, vilket jag anser är fel. Storbritanien har som sagt dragit sig ur och att USA testar SEP är väldigt långt ifrån ett ingått avtal (jag tror snarare att de vill sno tekniken och bygga eget)
Vilket inte alls var vad jag menade, vilket alla andra förutom just Du förstod.. Kanske för att vi andra är lite mer insatta i SEP projektet än du.. Dessutom skrev jag inte heller att USA ingått i ett avtal med BAE Hägglunds att köpa SEP...!!
I vilket fall; att holland just köper viking ökar inte chanserna för att UK eller USA ska köpa SEP, utan det är summan pengar som de har dragit in på beställningen som ser ljust ut för SEP..
Som Fk Satan skrevNu när Hägglunds kommit så långt med SEP och hotas att lägga ner projektet så tror jag att de gör allt de kan för att hålla liv i projektet, dvs använda en del av pengarna från hollands beställning till SEP.. Det är ju trots allt framtidens teknik vi pratar om..
Och vilka grunder anser Du att storbrittaninen har för att välja ut sina fordon?
Vi menade inte att bara för att Sverige köper SEP så köper storbrittanien det, det hoppas jag att du förstod,
men om andra länder köper systemet och det sker framgångsrikt osv. så ökar ju chanserna eftersom de var
skeptiska till det nya elektriska drvsningssystemet.. Visar det sig att det är ett bra system som fungerar så
finns ju chansen att storbrittanien ändrar sig.. De har ju erfarenheter av företaget sedan långt tillbaka..
Som gräddet på moset:Att företaget tar en del av kakan, visst, men den absoluta majoriteten går till produktion och forskning, därav b.la. SEP..
Det är ju inte som sagt en liten summa pengar som vi pratar om..
Som Fk Satan beskrev innan..EDiT: Puck tvåa (glömde uppdatera sidan innan jag postade

)