Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Ny honnörssmiley?
SoldF.com Forum > SoldFs Garnison, C Isgubbe > SoldFForum
Vakten_F4
Med anledning av en tråd där en av livets största tråkigheter diskuteras så undrar jag om det finns möjlighet att införa en smiley som gör honnör men ger lite mer intryck av vördnad, respekt och värdighet än den fånleende som finns i nuläget?

EDIT: Alltså denna salute.gif jag menar.
Om jag hade haft tillräcklig färdighet och konstnärlig förmåga att få alla pixlar att rätta in sig så skulle jag göra det själv, men i nuläget gör dom inte som jag vill. Så om någon känner sig utvald så skapa och skicka till BlåGul för BOA.
Fogelström
På allmän begäran:

http://ourworld.cs.com/foggemock/salute.gif

Synd att själva handen är så ful, bara, det ser ju inte ut som en riktig honnör. Lyckades inte få det snyggt så jag lät det vara.

Det går ganska lätt att fixa till den så att han ser ledsen ut också, tar c:a 2 sek från min bild (2 pixlar som ska läggas dit).

Med ett RIKTIGT bildbehandlingsprogram kan man säkert göra det vita genomskinligt och lägga till en ljusblå tår också, eller så, men jag har bara Paint och orkar inte dra ner något program bara för en smiley på 20*10 pixlar.
fillefalle
ändrade armen
oz
Okej då. Jag får väl också göra en
Troppchefen
QUOTE (oz @ Feb 25 2006, 12:19 ) *

Den där ser ju riktigt bra ut! Om jag ska vara ärlig så trodde jag att den ursprungliga smilien salute.gif kliade sig i huvudet fast på lite annat sätt än 7.gif det var väl bristen på huvudbonad som fick mig att tro nåt annat än honnör.

I detta tidevarv av baskerhysteri skulle nog fler än jag se fram emot en smilie med flygmössa eller FV skärmmössa M/30 worthy.gif
yber
Å ja som trodde att salute.gif formade handen som en pistol och sköt sig själv i huvudet... blush.gif
Kanna
Är väl pucknia på den här men jag gjorde den och använde den i Afganistantråden vill jag minnas.

simon

@BlåGul

Inför gärna den här som standard, mycket bra jobb!
Kn Glock
salute.gif

Han pillar väl ut vax ur örat

ÖB säger ÖRA
Step
QUOTE (simon @ Feb 26 2006, 13:23 ) *

@BlåGul

Inför gärna den här som standard, mycket bra jobb!

Jag hittar den inte... :(
MikaelD
QUOTE (oz @ Feb 25 2006, 13:19 ) *

Jag tycker denna är riktigt snygg.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.