Hej allihop. Ny här på forumet så jag hoppas jag postade rätt.
Kan börja med att säga att jag mönstrade nu i veckan. Gjorde mitt bästa och förväntade mig få rycka in som MC ordonans eller Trafiksoldat. När jag kom till inskrivningsförättaren fick jag beskedet att jag inte fick göra lumpen som varken MC ordonans eller trafiksoldat. Frågade då efter stridsvagn men icke, har glasögon.
Mitt största intresser på denna jord är motorcycklar så jag blev "lite" sur. Innehar A körkort dock inte B. Inskrivningsförättaren gav mig 11st utbildningar jag kunde välja på och jag bad om att få höra av mig med slutgiltigt besked från min sida. För tillfället inskriven som Underhållsgruppbefäl.
Jag har även länge haft tankar på att gå med i FMCK och köra där som mc ordonans.
Här lägger jag upp listan på utbildningarna som jag fick att välja på.
Bevakningsgruppchef
Bevakningssoldat
Däcksbefäl
Signalmatros
Artillerimatros
Svepmatros
Fältarbetsgruppbefäl
Sambandsgruppchef
Stabsassistent
Transportledningsassistent
Underhållsgruppbefäl
Går Informations teknik för tillfället på gymnasiet. Gillar teknik och fordon. Inte så mycket för hav och båtar och inte heller för teoretiska historier. Bor nära eksjö och rycker hälst in i juli. Det var lite olika för de olika utbildningarna tydligen.
Behöver all hjälp jag kan få nu med att välja utblidning så det här blir rätt. Säg vad ni tror jag skulle gilla och förklara jättegärna lite mer om utbildningarna.