USA Impelaismen kommer förlora tillslut blir befolkningen i Irak för stark förr eller senare, det vi i omvärlden måste göra är att stötta de grupper som aktivt för kampen mot Ockupations makten och hindra en uppdelning av landet en liget religösa gränser.
USA ut ur IRAK!
USA ut ur IRAK!
Ska försöka formulera min frågeställning utan tvetydigheter eller oklarheter.
@Bengal
Motståndet i Iraq riktas idag till stor del mot Civilpersoner eller Iraqiska myndigheter.
På vilket sätt ser du en förbättring i läget mellan Sunniter - Shiiter om omvärlden militärt drar sig ur landet?
Jag menar att dett är ett felaktigt påstånde, det som rappporteras i media i Väst är att civilapersoner angripps.
Sedan att angripa Irakiska myndigheter ser jag inga problem med just därför att Irakiska myndigheter sambarbetar med ockupationsmakten. Om du vill kan jag försöka gräva fram fakta om antalet attacker i bagdags gröna zon som är attentat riktatde mot ockupationsmakten och kollaboratörerna.
Eller skulle inte de eurupiska moståndsrörelserna slagit mot sina inhemska samarbetsmän under andra världskrighet eller tycker du?
#Editerade ditt felaktiga citerande#
"Du menar att det är felaktigt" gör det inte till en sanning.
Merparten av aktionerna riktas mot just civila eller Iraqiska myndigheter idag.
Iraqiska myndigheter representerar det styre som ska leda ett land efter ett demokratiskt lett val, om man riktar sig mot detta med terrormedel ÄR man terrorist.
Eller skulle inte de eurupiska moståndsrörelserna slagit mot sina inhemska samarbetsmän under andra världskrighet eller tycker du?
Jag har nog lättare att se USA som befriare i båda krigen än slaktare.
Din tes där haltar en smula.
Europa occuperades av en stat som godtyckligen mördade miljontals personer och hotade expandera så långt den bara kunde.
Iraq befriades från en stat som godtyckligen mördade (antagligen miljoner om man ser till båda krigen), sant hotade expandera så långt den bara kunde.
Ser du skillanden?
Du får gärna utveckla din tanke och påvisa fel i mitt synsätt.