@Apone>Kan du ge info om hur man hittar dessa "cirkusar"?
Alla "guesthouse" ar mer an villiga att ta dig pa sina mopeder dit for ca $3 sa det ar latt att komma dit men de ar annars diskreta sa man hittar dem inte sjalv. Har GPS position till den jag drog till om nagon ar intresserad.
>Är de vanliga?
I Kambodia verkar det finnas nagra runt Phnom Penh. I USA sa beror det pa stat men Nevada har tex liberala lagar sa runt Las Vegas finns nagra stallen som gor reklam pa alla hotell.
>Finns de i Thailand?
Har inte sett dem dar.
>Vad finns annat att göra i Kambodia förutom Angkor Wat?
Forutom att kolla in Buddist tempel sa aker nog manga dit for, som
denna bok antyder, guns, girls och ganja. Sen kan man kolla pa Roda Khmer vidrigheter som tortyr museum (Toul Sleng) och Killing Fields of Choeung Ek. Valdigt makabert att ha turistattraktioner dar man visar upp tex trad dar de krossade skallen pa barn.
Personligen sa ar jag pa vag med en cross bage fran Bangkok till Laos till Cambodia och tillbaka till Bangkok sa jag ar mest har for de katastrofalt daliga vagarnas skull. Motsvarande svensk riksvag ar har i stil med orienterings stig och det finns bara asfalterad vag runt Phnom Penh.
>Prisläget?
Det ar billigt i svenska matt matt och medel manads inkomsten ar $20. Letar man efter billiga stallen ar dock Laos billigare. Generellt sett sa ar Kambodia 50% dyrare an Laos. Ar man snal sa klarar man sig pa $15 om dan i Kambodia och $10 om dan i Laos.
@LT>Var i Phnom Penh skjöt du?
Nan kilometer bortom Choeung Ek ca 10km sydvast om Phnom Penh.
>Var det den legitima varianten eller hysch-hysch?
Det var hysch-hysch dar de hade "menyn" gomd tills de sett att man var turist.
>Mig veterligen är styret i Kambodja inte överlyckligt att sånt här försigkommer (även om det inte är kor man skjuter på numera).
Nja, jag blev faktiskt erbjuden att bli tagen till ett stalle dar man kunde skjuta djur men avbojde.