QUOTE (Myran @ Nov 19 2005, 21:33 )

Skyttesoldat stridsfordon, Jan 2007?
Då kommer du kanske i min vagn!
// Antaris
Stridsfordonsplutonsbefäl
Inryck jan2007
Ja kanske det, time will tell ;]
For your information, så har P4 och LG en mindre inryckningsomgång i januari 2007, som skall utbildas för att ingå i ett lätt skytteförband(reducerad bataljon?), avsett för rotation av Sverige FN/NATO-åtaganden utomlands.Hehe, mitt liv har sällan skådat medvind, men detta ser ju förträffligt ut! Vill ju göra utlandstjänst! Det sa jag på alla stationer under mönstringen till och med till de som sitter i teoriprovsrummet ;)
QUOTE (Cheeky @ Nov 17 2005, 17:36 )

Eftersom du verkar tvär och grinig så kanske jag riskerar en rejäl utskällning här bara för att jag skriver.
Enligt dina uppgifter ska du rycka in som Skyttesoldat Stridsfordon i januari 2007...är du inte lite tidigt ute för att hitta dina lumparkompisar?
För övrigt trodde jag bara det var vakter som hade inryck i januari då vi på P4/Kvarn har nästa inryck i Juli enligt nya vpl-systemet. De innevarande soldaterna på Stridsfordon muckar inte förrens i april..aja, det är säkert så att du ska göra lumpen på stridsfordon och ändå rycka in i januari...
Nej då jag blir inte grinig, du har ju nått att komma med iaf. Men jag har inga bra erfarenheter av luckan där man startar en likadan tråd å folk svarar "Dit ska man allt, fast (valfri beffattningskod)"
Och det är riktigt irriterande!