Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Ni Som Skall in Som GA904, P4, Skövde, Jan 2007 skriv en rad!
SoldF.com Forum > Kasern - Militära Forum, C Krook > Pliktverket
Liemann
Ja trådens namn säger ju allt. Jag har letat efter "mina egna" utan att finna dem, de verkar vara riktiga latisar.. Har även letat på luckan @ lumpen.nu.
Cheeky
Eftersom du verkar tvär och grinig så kanske jag riskerar en rejäl utskällning här bara för att jag skriver.

Enligt dina uppgifter ska du rycka in som Skyttesoldat Stridsfordon i januari 2007...är du inte lite tidigt ute för att hitta dina lumparkompisar?

För övrigt trodde jag bara det var vakter som hade inryck i januari då vi på P4/Kvarn har nästa inryck i Juli enligt nya vpl-systemet. De innevarande soldaterna på Stridsfordon muckar inte förrens i april..aja, det är säkert så att du ska göra lumpen på stridsfordon och ändå rycka in i januari...
simon
Ja Cheeky, så är det. Och det kommer inte vara svårare för honom än för oss som ska rycka in i juli 2006 att hitta blivande lumparpolare, då de flesta i det förband av kompanistorlek som ska rycka in då, redan har skrivits in.

For your information, så har P4 och LG en mindre inryckningsomgång i januari 2007, som skall utbildas för att ingå i ett lätt skytteförband(reducerad bataljon?), avsett för rotation av Sverige FN/NATO-åtaganden utomlands.

Studerar du den här grafiken, + tillhörande text, så klarnar det nog för dig:

http://www.lumpen.nu/upload/Dokument/Grafi...met__grafik.pdf
Cheeky
QUOTE (simon @ Nov 17 2005, 18:32 ) *
Ja Cheeky, så är det. Och det kommer inte vara svårare för honom än för oss som ska rycka in i juli 2006 att hitta blivande lumparpolare, då de flesta i det förband av kompanistorlek som ska rycka in då, redan har skrivits in.

For your information, så har P4 och LG en mindre inryckningsomgång i januari 2007, som skall utbildas för att ingå i ett lätt skytteförband(reducerad bataljon?), avsett för rotation av Sverige FN/NATO-åtaganden utomlands.

Studerar du den här grafiken, + tillhörande text, så klarnar det nog för dig:

http://www.lumpen.nu/upload/Dokument/Grafi...met__grafik.pdf

Tack...har sett infon förut, men inte studerat den så noga...men nu klarnade det ytterligare något rolleyes.gif

Fast hur det nya systemet verkligen kommer att fungera i praktiken återstår att se...men det blir nog bra...för mig innebär det inte mycket förändringar, men som sagt... Vi får väl se hur det fungerar på sikt...
Myran
Skyttesoldat stridsfordon, Jan 2007?

Då kommer du kanske i min vagn! pansar2.png

// Antaris
Stridsfordonsplutonsbefäl
Inryck jan2007
Liemann
QUOTE (Myran @ Nov 19 2005, 21:33 ) *
Skyttesoldat stridsfordon, Jan 2007?

Då kommer du kanske i min vagn! pansar2.png

// Antaris
Stridsfordonsplutonsbefäl
Inryck jan2007

Ja kanske det, time will tell ;]

Hehe, mitt liv har sällan skådat medvind, men detta ser ju förträffligt ut! Vill ju göra utlandstjänst! Det sa jag på alla stationer under mönstringen till och med till de som sitter i teoriprovsrummet ;)

QUOTE (Cheeky @ Nov 17 2005, 17:36 ) *
Eftersom du verkar tvär och grinig så kanske jag riskerar en rejäl utskällning här bara för att jag skriver.

Enligt dina uppgifter ska du rycka in som Skyttesoldat Stridsfordon i januari 2007...är du inte lite tidigt ute för att hitta dina lumparkompisar?

För övrigt trodde jag bara det var vakter som hade inryck i januari då vi på P4/Kvarn har nästa inryck i Juli enligt nya vpl-systemet. De innevarande soldaterna på Stridsfordon muckar inte förrens i april..aja, det är säkert så att du ska göra lumpen på stridsfordon och ändå rycka in i januari...

Nej då jag blir inte grinig, du har ju nått att komma med iaf. Men jag har inga bra erfarenheter av luckan där man startar en likadan tråd å folk svarar "Dit ska man allt, fast (valfri beffattningskod)"
Och det är riktigt irriterande!
Liqi
Och du kanske hamnar i min grupp. Rycker in som skyttegruppbefäl strf 90 i januari 2007 om inte jag lyckas tidigarelägga det till juli 2006. Men den som lever får se...
Liqi
Och nu var det bestämt...
Rycker in som (förhoppningsvis) GC för ett gäng skyttesluskar i januari 2007 på P4.
JonnyHazzard
jaså, du också salute.gif Jag är också tänkt bli Gc i skövde nästa januari camo.gif
Sebb
Rycker oxå in som GA804 i jan 07 så vi lär ju ses då!
Jag fick oxå höra att utb i jan skulle va inriktad på utl.tjänst under mönstringen... det viskades tom lite om NBG pansar2.png
gidde
QUOTE (Liqi @ Dec 3 2005, 00:39 ) *
Rycker in som (förhoppningsvis) GC för ett gäng skyttesluskar i januari 2007 på P4.

OT: Gäng och gäng .. var ett repotage om detta i värnpliktsnytt. vet inte om det var 1.4 eller 2.4 soldater det var som var genomsnittet för en Gc att ha ansvar/leda.

Men det blir nog kul ändå 6n.gif
Sebb
QUOTE (gidde @ Jan 2 2006, 12:31 ) *
QUOTE (Liqi @ Dec 3 2005, 00:39 ) *

OT: Gäng och gäng .. var ett repotage om detta i värnpliktsnytt. vet inte om det var 1.4 eller 2.4 soldater det var som var genomsnittet för en Gc att ha ansvar/leda.

Men det blir nog kul ändå 6n.gif

2.4 stycken asså?? förvånar mig inte.. känner nästan ingen som inte e befäl av nåt slag.

pansar2.png
Liqi
QUOTE (Sebb @ Jan 8 2006, 21:24 ) *
2.4 stycken asså?? förvånar mig inte.. känner nästan ingen som inte e befäl av nåt slag.

pansar2.png

Men om statistiken ska vara någorlunda rättvis måste man ju i så fall räkna bort kvartersmästare, systemtekniker och alla andra befattningar där man inte nödvändigtvis är någon grupp- eller troppchef, men fortfarande muckar med högre rang än menig.
Trekker
QUOTE (Sebb @ Jan 2 2006, 04:04 ) *
Rycker oxå in som GA804 i jan 07 så vi lär ju ses då!
Jag fick oxå höra att utb i jan skulle va inriktad på utl.tjänst under mönstringen... det viskades tom lite om NBG pansar2.png

Hur din utbildning kommer se ut, har inte pliktverket en aning om. Ni kommer INTE ingå i NBG eftersom ni kommer ligga 6mån efter deras utbildning.

QUOTE (Liqi @ Nov 20 2005, 16:37 ) *
Och du kanske hamnar i min grupp. Rycker in som skyttegruppbefäl strf 90 i januari 2007 om inte jag lyckas tidigarelägga det till juli 2006. Men den som lever får se...

Rycker du in i Januari kommer du inte vara skyttegruppchef strf90, kompaniet har Patgb203.
Liqi
QUOTE (Trekker @ Jan 8 2006, 22:19 ) *
Rycker du in i Januari kommer du inte vara skyttegruppchef strf90, kompaniet har Patgb203.

Knepigt, eftersom det finns både GA800 (SkyGB) och GA804 (SkyGB strf90).
Man tycker ju att de i så fall bara borde tagit in GA800, och inte vissa specifikt för strf90.

Men men, den dagen den sorgen. Jag skulle inte tacka nej till att fara runt i en Patgb203:a heller.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.