QUOTE (203 Driver @ Nov 16 2005, 11:28 )

Spela med öppna kort!
Ibland kan det förekomma avsteg från reglerna. Då är det inte du som får stå med hundhuvudet.
Måste bara göra ett litet inlägg, kanske inte passar sig så bra i denna topic. så om nån admin anser att det, feel free to delete..
Dehär med öppna kort tycker jag är helt rätt.
Men (!) under min mönstring körde jag med raka puckar, vilket i sin tur resulterade att,
1. Jag fick inte tjänstgöra utanför sthlm.
2. Fick välja vara Bevakningssoldat på antingen P10 strängnäs eller Livgardet (nån häst tjänst)
3. Dom tyckte inte jag passade alls som GB.
Men de hela slutade med att jag muckade som bästa soldat och fick anställning som Sergeant efter muck. edit... dom visade sig ha helt fel på mönstringen!!! inte för jag är missnöjd med min värnplikt som bevakningssoldat, tvärt om de var de bästa jag varit med om hittils men jag hade nog föredragit nåt mer "fält" inriktat.
Så dedär med raka puckar är väl bra, men man ska väl inte riktigt vara ärlig.
Personligen tycker jag att sverige borde ta lite efter finnarna att du får en inriktning på ett ungefär vad du ska bli, däreter att man ryckt in o haft GU. Får man tänka efter om man känner att kanske en annan tjänst skulle kännas bättre eller om man är intresserad av att bli GB. Sen bestämmer officerarna om d är lämplig som det eller inte, med det tas i hänsyn vad du tycker.
Kanske inte exakt så de går timm men nära på
Rock on duds!