Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Name that weapon
SoldF.com Forum > Materielverket - Vapen, Materiel, Fordon och Utrustning, C The Swede > Kasunen
Malfunction
Filmen Lord of War med Nicholas Cage har premiär i dagarna och på filmens hemsida finns det en rolig vapengissningslek, hur många rätt får du

Gå in på http://www.lordofwarthemovie.com/ och nere till höger klicka på "NAME THAT WEAPON"

Lycka till och mycket nöje ifrån Malfunction som lyckades få alla rätt med lite tur fun_icon_nana.gif
[MPJ]Sgt.Ratchak
Skulle den vara svår eller? saint.gif
Fj Fjun
Så seriös sida med vapenfakta och så kan dom inte ens se skillnad på en 7,62x54R och en vanlig 7,62x39mm.. Tok IG..

Avser "Life as a bullet" (till höger om trådens "name that weapon")
olaevil
Fick halvgissa på en.Perfect Score dock

mvh
Olaevil
Sytare
Jag var tvungen att gissa på rugern...
Den är inte så vanlig...
Fraggel
För enkelt...
Kamoflarnet
Jaa, nån "VÖP" är väl inte jag riktigt. Känner mig nöjd med blygsamma 6 av 14. Gissade rätt på micro-usi i alla fall biggrin.gif
KD803
QUOTE (Fj Fjun @ Nov 11 2005, 14:56 ) *
Så seriös sida med vapenfakta och så kan dom inte ens se skillnad på en 7,62x54R och en vanlig 7,62x39mm.. Tok IG..

Avser "Life as a bullet" (till höger om trådens "name that weapon")

Såvida inte ryssarna rationaliserat något enormt i ammunitionstillverkningen så var det lite grann som hoppades över i tillverkningsprocessen också...
3924
Lite för lätt tycker jag.

Har en som ni kan bita i

Sytare
Tavor TAR-21

Deras nya 5.56 bössa
Doggydriver
Hrrm - alla rätt här med, gissade lite på Rugern, men lottade in den. Till skillnad från sergant släkting visste jag inte vad ovanstående bössa hette, men kände till att det var Israelernas nya leksak...

Vet dock inte riktigt om resultaten är bra eller genanta ;)
UAV
Rugern var lurig. Jag gissade också. Den verkade inte alls passa in bland de andra bössorna, som alla är välkända.
Sytare
Det som gjorde mig lite fundersam är hur vapennamn kan återkomma. T.ex. så finns det ju några olika vapen som heter M3, utöver olje-pistolen (the Grease Gun).
Hemvärnsman av guds nåde
Lätt.
Rugern var den enda jag behövde gissa på.
Fan vilken djävla MÖP man är.
Darkwand
Det var jättesvårt jag lovar, altså man skulle behöva vara sjukligt intresserad för att kunna det där altså.
comander
Måste erkänna att jag fick chansa på vissa medan en del var för lätta
Meduza
klarade allt på första försöket, rugern var lite svår men eftersom det inte stämde in på något av dom andra alternativen så smile.gif

ska man vara stolt eller generad ?
Nestor
liksom andra var jag osäker på Rugern... Har sett det någon gång innan...men tillslut kom man på det...

Vart kan jag skaffa ett liv unsure.gif
johanp
du menar vart kan man skaffa alla vapen(även om jag personligen inte skulle ha valt så många av dem ur quisen)... =D
arvid_eriksson
QUOTE (Kamoflarnet @ Nov 11 2005, 15:22 ) *
Jaa, nån "VÖP" är väl inte jag riktigt. Känner mig nöjd med blygsamma 6 av 14. Gissade rätt på micro-usi i alla fall biggrin.gif

VÖP?? det var en ny fras som jag inte hört förrr
Nestor
QUOTE (johanp @ Nov 11 2005, 23:49 ) *
du menar vart kan man skaffa alla vapen(även om jag personligen inte skulle ha valt så många av dem ur quisen)... =D

Något i den stilen skulle man väl kunna säga fun_icon_nana.gif
Raptor
Tja, alla var busenkla utom rugern som folk redan sagt.
Mikael
Alla rätt, dock lite tveksam på vad den tunga ksp:n igentligen hette... blev lite rädd för mig att jag hade alla rätt... iofs så är det mest "mainstream" vapen med och alla CS kids borde få rätt bra poäng utan att veta något igentligen.
wigurt
kan bara hålla med hade fel på rugern annars alla rätt ändå är jag inte så grymt vapen freak
Yxa
Rätt simpelt, dock är jag litet fundersam hur många av just DE vapnen som används ute i världen. Rugern torde ju vara rätt ovanlig om man jämför med övriga (skulle tro detsamma om FAMAS:en också - även om den är välkänd.)
magnus242
Eftersom mitt modesta resultat 13/14 inte är så mycket att skryta med, så får jag väl skryta med att min blivande fru klarade 5 rätt utan att engarera sig så mycket. B)
sergeant jönsson
13/14 och mitt enda fel var på rugern tykcte det var lite väl enkelt men så sitter ju inte medel svensson och spanar in vapen och dylikt hela dagarna efter plugget/jobbet..... smile.gif
simon
Mitt enda fel var den där HMG:n...
Hornet
alla rätt lustigt nog biggrin.gif
söderman
Ruger är ett återkommande problem skulle jag kunna gissa på,
C DK012
Intressant att det var just rugern som ställde till det för folk (blågissade där även jag, slutade på 10/10). Intressant är det också att variationen på frågorna tycks vara så liten...
Henil
Alla rätt. Gissade på Rugern.
Knekt
There´s one firearm for every twelfth people on the planet. The only question is; how do we arm the other eleven?

Måste ju ses! biggrin.gif
sleget
Hmmm,10 av 14. Urkass på pistoler och tyngre pjäser.
Skoog
13 av 14. Missade på en av pistolerna.
Groaghach
14 av 14. Frågan är om man skall bli rädd eller stolt smile.gif
raulito
14 av 14. rolig liten frågesport.
Kristoffer
14 av 14 fun_icon_nana.gif är det normalt att en 15åring kan så mycket om vapen unsure.gif
Sytare
Med tanke på att många av vapnen inte finns med i CS så är det rätt så överraskande faktiskt.
Du är inte normal, men det är ingen annan här inne heller.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.