QUOTE (Bushi LG @ Nov 2 2005, 04:09 )

Det måste ju i och för sig vara BILLIGARE att inte fila bort de redan monterade öppna riktmedlena. Känns onödigt att ta bort dem när de satt bra där de satt.
@olaevil; Skit happens! Slår vad om att du haft sönder nån av kronans materiel i dina dar. Jag håller med dig om att man skall vara rädd om sin livförsäkring men blir man hastigt påhoppad/överfallen av en buse och vapnet faller till marken med RPS som första islagspunkt... tja då kan det vara tack och adjöss med det siktet. Inte så dumt att inte ha filat bort det öppna riktmedlet så...
Nåja, nu är det borta och vi får finna oss i vårt öde att svenska staten och FM skall stödja svensk försvarsindustri... Nån måste ju ha jobbet att fila bort korn och sikte.

JA Visst har jag pajat ett par saker men jag har inte Lyckats SLÄNGA siktet i en Sten.
Men Om Bushi LG här krav-magar lite med Lede fi och råkar slänga siktet allt vad han orka i närmaste STEN så bör du kunna Syftskjuta Lede fi när han ligger halvdö på marken.
Visst är Allt detta rätt om att dom skulle ha ett reservsikte men vad va det för reservsikte innan på Ak4:an?
Och om reservsiktet går sönder också vilket ska man använda då?
Såklart man har ju fortfarande Lede Fi´s Vapen å sno men det kanske också har Ramlat på Samma Sten så hans riktmedel är förstörda också...
Hoppas Att du förstår vad jag menar
Mvh
Olaevil