Kingcoma
May 10 2002, 01:11
Har aldrig varit riktigt förtjust i krigs spel online men nu har jag hittat Day of defeat som e grymt bra och inte med en massa överdrivna vapen och som jag upplever det ett hyfsat realistiskt spel. Spelet är ett half-life mod som e helt gratis att ladda ner så länge du har hl. Inte den bästa grafiken med tanke på att den bygger på hl motorn men det flyter på bra.
http://www.dayofdefeatmod.com
Ett annat bra spel är Ghost Recon från Ubi soft där man kan ladda ner nya skins till gubbarna så att de ser ut som svenska soldater t.ex KJ , FJS , FBJ ,ND bara för att nämna några!
Var kan man hitta dom där skinsen?
Om du tänker på Swedish Forces Mod som skulle släppas snart så kan jag berätta att det antagligen aldrig kommer släppas då han som arbetade med det ("Wolfsong") har slutat med modding :(
jag kan berätta för dej att ja har moddsen på min dator ok inte alla mods men rätt många iaf!
Har du full versionen av Swedish forces mod?
Om inte, var har du fått dem ifrån??
Magnus
May 11 2002, 16:36
Ta en titt på Battlefield 1942. Kommer till flera olika format, bl.a till Xbox. Verkar fruktansvärt bra.
Operation Flashpoint är också väldigt bra.
Sudden
May 12 2002, 00:34
Medal Of Honor!!!...Underbart spel. Omaha Beach är grym. Den banan är nästan precis som landstigningen i Saving Private Ryan.
Ruggigt svår med andra ord tog ju för f*n halva dan innan man klarade den!!!!
76-1020256557
May 12 2002, 00:41
Close Combat III Vietnam Mod
ujujuj.
Sudden
May 12 2002, 17:54
Dahaha...LD!!!
Jag är Close Combat Idiot! Var kan man få tag på den?
Har faktiskt III:an installerad just nu.
P...PP..Plezz. Måste ha *dreglar* =)
Close Combat III är ett riktigt bra spel!
även Close Combat V är bra.
var hämtade du modden?
Lillan
May 12 2002, 18:08
*undrar oxå*
76-1020256557
May 12 2002, 18:46
http://www.militarygameronline.com/CloseCombatjag brukade spela CC3 med modsen för 2 år sen eller vad det var. O installerade det igen o såg till min besvikelse att modsidorna inte funkade längre. Lyckligtvis kom det efter lite undersökning fram till att de flesta flyttat till militarygamers server.
Längtar efter Gulf War moden. Man märker ju bara med Vietnam moden att det blir en enooorm skillnad på spelet när infanteriet har sån enorm eldkraft. Ramboanfall a la CC3 original är helt dödsdömda. Gillar framförallt VC regular troops i slutet av kriget. Där snackar vi fet eldkraft med två RPG-7 per grupp o.s.v.
Man kan slå ut även det tyngsta pansaret (australiensisk Centurion) på ett jävla avstånd med RPG-7.
svårare att spela mot vietnameserna än det är mot ryssarna iaf.
Berkyboy
May 12 2002, 20:10
Här är lite mods till Ghost recon:
http://www.tacticalgames.net/bajabravo/downloads.htmklipp å klistra...
Foxtrot Lima
May 12 2002, 22:53
Nej, nej, nej! Avbryt! Man ksa ju såklart köra med Real Red modden samt tillhörande ljudfil. Oslagbart! Jag har till och med fixat ett program som man kan använda för att "byta ut" ljud mot andra. Muahahaha! Nu låter minsann MG-42 som den i "Saving Private Ryan"....

Stalingradbanorna är underbara!
Hälsningar, Foxtrot Lima
Sudden
May 12 2002, 23:03
#snowman#
May 13 2002, 11:53
Eyyy!
Ghost Recon äger! Desert Siege modden var dock en besvikelse. :(
All väntan för bara några nya vapen och en AI som träffar allt på vilket avstånd som helst. Jag visste inte att Eritrianer var världens bästa skyttar. Dessutom med AK-47...
Tacka vet jag Biffa SAF's mods, dom är det ett s*tans klös i!
Självklart måste ju realism mod för M82 vara installerad. Låter som om åskan går varenda gång man skjuter ;)
Måste spela... nu...
76-1020256557
May 13 2002, 12:16
Att ett spel är realistiskt är prio ett iaf. Vem minns inte Delta Force (1) där knarkcolombianer träffar en när man ligger ner med ett höftskott från 300 meter
I´m impressed. Fast hellre overkligt svårt än overkligt Ramboenkelt. Lite utmaning måste det vara.
F L: Lite trött på ww2 i CC.
Vietnam ger som sagt en helt ny dimension på det hela, framförallt när man spelar som USA mot Vietnam. Pansar är helt värdelöst, vietnameserna brukar roa sig lite med sina RPG-7:or från 200 meters (som i stort varje grupp har minst en av) håll o sen har man inget mer pansar.
I CC3 puttrar man ju bara fram o mejar ner infanteriet.
AndersL
May 13 2002, 15:47
QUOTE (Berkyboy @ Maj 12 2002,21:10)
Är det bara jag som inte kan hoppa över till nästa par gubbar i spelet efter man har dött?? När man har modden installerad alltså
QUOTE (Berkyboy @ Maj 12 2002,22:10)
Här är lite mods till Ghost recon:
http://www.tacticalgames.net/bajabravo/downloads.htmklipp å klistra...
Jag var med och hjälpte till och göra ett skin till Bajas G8 mod
(kolla bilden)
I hans uppföljare kommer ett SSG skin att finnas med.
Eftersom jag hjälper honom med det också så går det bra att ge tips på vilken utrustning de skulle kunna använda och sedan så framföra jag det till honom!
Max varför går Bajabravos skins vi en server på fileplanet som man måste ha password till??? lite krångligt tycker jag!!!!! har du nåt bättre förslag????
Jag tror att han har fått lägga ut dem där p.g.a. kraftig bandwidth.
Scrolla ner lite på Fileplanetsidan och klicka på någon "public server" det borde funka!
Annars så kan jag ju skicka dem till dig över MSN, fast det är ju ganska tveksamt om du inte har bredband då G8 moden ligger på ca. 14MB!
AndersL
May 13 2002, 19:11
QUOTE (Tompa @ Maj 13 2002,16:53)
Hur menar du Anders?
När jag dör med tex hela alpha styrkan så kan man ju växla över till bravo eller charlie.... detta funkar inte efter jag installerat modden...
Maila honom och fråga!
Hans e-mail adress finns på hans sida. (
http://www.tacticalgames.net/bajabravo)
AndersL
May 14 2002, 06:26
QUOTE (Max @ Maj 13 2002,20:35)
Jag gjorde den klassiska om det inte funkar....installerade om modden =) nu så funkar det....men tack ändå hade lite kul på det där forumet
Vad använder du för mods Anders??????
Jag fick för någon dag sedan ett e-mail ifrån Wolfsong där han skriver att han inte alls har slutat med modding (som någon lurade i mig), han har bara flyttat och hade precis fått sina ADSL koder.
Angående "Swedish Forces Mod" så kommer det släppas senast den 31 maj.
Sudden
May 25 2002, 21:04
Någon som vet om det finns Bots till Medal of honor?
Och var man får tag på dem i såfall.
Jag letar även efter en Level Editor, jag vet att det finns. Bara inte var...
75-1020717293
May 25 2002, 21:46
Är du säker på det därmed att Swedish Forces Mod ska släppas den 31 maj, jag har hört att Wolfsong slutade göra mods, vilket är mycket tragiskt eftersom han var mycket bra på det.
Den bästa Ghost Recon-sidan är i alla fall The Platoon:
http://www.theplatoon.comDeras GR-forum är också det bästa.
Day of Defeat är också ett mycket bra spel.
QUOTE (KwalaZaza @ Maj 26 2002,00:46)
Är du säker på det därmed att Swedish Forces Mod ska släppas den 31 maj, jag har hört att Wolfsong slutade göra mods, vilket är mycket tragiskt eftersom han var mycket bra på det.
Den bästa Ghost Recon-sidan är i alla fall The Platoon:
http://www.theplatoon.comDeras GR-forum är också det bästa.
Day of Defeat är också ett mycket bra spel.
Ja, jag är 100% säker då det var "Wolfsong" själv som skrev det. Jag fick mailet för cirka 5 dagar sedan.
75-1020717293
May 26 2002, 19:38
Fan va skönt.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.