Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Kameraväska
SoldF.com Forum > Materielverket - Vapen, Materiel, Fordon och Utrustning, C The Swede > Materielplatsen
Valpen
Tjena!
Jag ska köpa mig en digital Systemkamera och behöver en väska till denna.

Kommer inte att behöva plats för en massa objektiv och sånt. Men en massa småpryttlar hade varit najs att kunna ha med sig.
Civila varianter verkar lite klena. Den får gärna tåla lite stryk.
Har kollat runt lite på Maxpeditions grejer och deras versipacks hade varit perfekt. Men jag har ingen aning om de fungerar som kameraväska.

Vad använder ni? Nån som testat Maxpedition eller nått liknande?
sotilas
Du kan ju alltid kolla www.recon.se dom har massor med fickor/väskor med mera. Rangern.gif
SISU
Jag tror att maxpedition Fatboy är fickan du letar efter .
Använder min dagligen .

Eller Jumbon (modell större )

Finns hos D-gear
Valpen
Ja, jag har som sagt tittat lite på Maxpeditions grejer. Och de verkar skitbra.
Ska ut och resa snart och därför skulle det vara bra om man bara behövde ha med sig en väska (Jumbo?) där man får plats med kamera, vatten, värdesaker, riksdaler m.m.

Men eftersom jag bara är hobbyfotograf och inte använt systemkameror så värst mycket tidigare vet jag inte om de skyddar kameran tillräckligt.
Måste man börja modda den själv med skumgummi eller liggunderlag inuti, eller går det finfint ändå?
Gator
Fatboy/Jumbo är inte vadderade, men konstruktionen i sig är tämligen styv och skyddar delvis.
HV.gif
Mos
Skriber i den här tråden då jag undrar över jumbon, hur mycket går det i den egentligen, liter går väl att hitta men det är svårt att förstå, lite lättare för en annan att förstå i anteckningsblock/ böcker och liknande. Ngn som vet?
Gator
Om jag får tid ikväll kan jag göra ett test med lite CDs mm.
HV.gif
breach
Maxpedition Toadstool är avsedd för kameror och annan ömtålig elektronisk utrustning, den är vadderad. Kanske nånting att kika på?
Gator
@Mos
Här är lite referensbilder på Jumbon. Det blev CDs, och den rymmer 16+16 skivor (se nedan):

HV.gif
målobs
Rent spontant skulle jag säga att det är en för liten väska till Kamera....

Funkar säkert till bara kamera med ett litet objektiv påsatt. Men det dröjer inte länge innan man vill ha med sig något objektiv mer samt en extender samt en blixt samt det samt dat....

Dvs en väska som bara rymmer kamera + ett objektiv är för liten.

Sök runt lite på Lowepros hemsida istället. Visst det är civila grejer men det är gjort för fotoutrustning och tro mig dom är välgjorda... Håller helt klart för mer än en militärväska som inte är gjord för fotoutrustning.

Så svälj stoltheten och gå och köp civit fun_icon_nana.gif

P.s.

Dock håller jag med om att väska var grymt läcker men tyvärr räcker inte det,..... För mig iallafall.

D.s
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.