QUOTE (Solon @ Oct 22 2005, 23:25 )

Palestina var ett landområde, inte ett land. Det har aldrig funnits ett palestinskt folk eller land, dem har varit araber som ingått i andra nationer, dem har inget historiskt anspråk på området som eget land.
Just vad jag skrev: Området...
Men såklart, bara för att ett folk har bodd där i århundraden ger dom ingen rätt alls
Enligt din logik bör det inte vara ett Israel heller, då området blev uppdelt i Judea och Israel... Det Israel som ingen regering hadde och som blev uplöst av romerna. Vi kan istället prata om att starta ett land som hetter Judea, fast dom hadde ingen regering heller, så...

Området har heller inte varit arabiskt sen romerska rikets fall, det var osmanskt från medeltiden fram till efter första världskriget när Storbritanien fick förvalta det tillsammans med Transjordanien.
Aha, så om ett område kan förvaltas, då kan man skita i folks rättigheter... Och det e' bra?
Området beboddes iöv. av arabere, även om det styrdes av Osmannerne...

Så både judar och araber har lika rätt att bo där.
Att juderna gennom årtusinden har behandlats dårligt, ger dom INGEN rätt att förfölja andra folkslag.
Och jag ser inget historisk som ger dom dessa "rättigheter" att utvidga deras nation med bosättelser o. dyl. Och låt nu vänligen bli att prata om hur dom "... ju blev angripna".
F.ö. tycker jag att det är värt att notera sig hur israeliska domstolen gång på gång (enligt div. medier) erklärer att Israeliska arméen gör si o' så olagligt, och sen skiter samma armé i det... Pratar vi då om politik? Om hur israeliska folket har stämt på den eller den? Nej, vi pratar om övergrepp, och om hur högsta myndighet tydligen ingen myndighet har!
Sen är det några som pratar om hur palestinierna "bara kunde värkställa egna lagstiftande och dömmande myndigheter"
Jaså? När hela infrastrukturen systematisk har utplånats av israelerna?

Det är väl knappast Israels fel att araberna förlorar mark?
Vadå?Nej, det är förstås södra Ingusjetiens fel. Vem annars???
Jo, peruvianerna o' nordmännen har ju också....
Allt detta har sit ursprång i religioner... Fy f-n!
Det som nog undrar mig mest är hur folk inte kan se igennom detta!
Jesus var juderna konung, bara inte om man fråger juderna.
Jesus dog på korset (Ni vet, tortyrinstrumentet som numera är symbol på kärlek

),
och historien säger att det var Judas (hmmm, namnet påminner mig om ett folk/en religion) som fixade detta. Hela skitet är ju fullt med motsägelser
... Och det är DET som ger israelerna rätt att...?
Nej, här tager jag inte islam i försvar. Tycker mig att ha läst nå'nstans att folket som bodde där Mekka finns nu, utplånades av muslimer så att en "helligdom" kunde få plats
Hursomhelst vet jag att min kännedom till historien lämnar mycket kvar att lära, men hur man betér sig mot sina medmänniskor skal ingen försöka lära mig!
Patroels out!