Vapenmek i all ära...
Det är dock inga problem för en duktig AG skytt att slå tio hål i en "målkod 132" på 1000meter med ca: 1 skott/sek. Visa mig motsvarande resultat med repetersystem och jag är överbevisad. Tilläggas kan att jag inte föreställer mig...
Jo, jag håller med. Jag sa aldrig att repetersystemet skulle bli snabbare eller ens lika snabbt! Jag sa att man kanske kan få det nästintill lika snabbt!
Men som jag också försökt framhäva: Behövs det så hög eldhastighet när det gäller materielförstöring? Visst, man kanske vill förstöra så mycket som möjligt. Men ska man se realistiskt på det så inser man ju att efter första skottet är det inte många sekunder innan första granaten dimper ner. Ett magasin max kanske, och då kanske det kan kvitta om det tar 10 eller 15 sekunder.. (Jisses vad jag kommer få kommentarer om hur viktig varenda sekund är nu!)
Kila fram med lite deg... jajamen! Över äckliga ån,
förbi kompaniet som postar samt alla stridsfordon därtill. Eller NEJ, jag smyger fram med min Tksp som jag släpat i 70km och 500 höjdmeter genom salladen. "Föresten, orkade någon av oss två bära med sig am? Nej, men vi har ju rekylbromsen...

Därefter urnästling undan massa arga hundar = Tskp blir som blixten engångs, eller?
AG är för materiel inte personal...
1. Jag sa ju att det gäller om stället INTE är bevakat som man smyger fram med sin sprängdeg.
2. Är där ett helt kompani + stridfordon så hade JAG iaf kännt mig fan så mycket säkrare med en TKSP..
Slutligen:
Som jag ser det så används AG till materielförstöring på avlägsna, lätt bevakade ställen. Ställen där det faktiskt är realistiskt att skicka iväg endast EN grupp med ett gäng AG... Dvs inga stora välbevakade HQ, Inte längst fram i frontlinjen! Utan kanske någon kraftstation ute i skogen vaktat av en pluton / motsv.
I det läget undrar jag om det inte vore bättre att kunna lägga sig på 2000 meter istället för 1000 meter och ändå få in lika många träffar. Visserligen kanske då på 15 sekunder istället för 10, men gör det något i det fallet?